bij aangifte van baby naam verkeerd geschreven

Discussie in 'De lounge' gestart door denise89, 23 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    mijn zus is deze week bevallen van een zoon en nu kwamen we er gisteren achter dat zijn naam verkeerd is geschreven.

    er zijn 2 letters omgedraaid waardoor hij nu een hele rare naam heeft.

    erg dom en die man zegt dat probleem bij de vader ligt en de vader weet zeker het goed gezegd te hebben en ook nagelezen.

    maar goed dat is niet belangrijk, belangrijker is hoe dit weer veranderd kan worden.

    na een telefoongesprek naar de gemeente hebben we nog niet veel duidelijkheid en was ik wel benieuwd of iemand hier ervaring heeft met dit probleem en hoe dit is opgelost.
     
  2. takhen

    takhen Fanatiek lid

    13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij staat in de wet dat een naamswijziging van voornaam met toestemming van koningin gedaan moet worden
    dus ik denk dat dat nu ook zo is eerlijk gezegd
    maar kunnen ze de gemeente niet vragen hoe en wat?
    zonder te beginnen over wiens schuld het is zeg maar, dus gewoon:hoe lossen we dit op
    zij zullen het wel weten toch?
     
  3. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik zou gewoon dat formulier willen zien wat de vader heeft ingevuld bij de gemeente. Als blijkt dat dat goed is dan moeten ze het gewoon veranderen toch? En anders naar de koningin??
     
  4. denise89

    denise89 Bekend lid

    22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hij moet dinsdag naar de gemeente en gaan ze kijken wat ze kunnen doen. maar tot die tijd willen ze er nog niks over zeggen.
    dus wordt wel aan gewerkt maar is was wel benieuwd wat andere er van weten of miss dat er mensen zijn die het ook meegemaakt hebben.