Bij aanspannen buikspieren rare bult op buik?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Faith83, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith83

    Faith83 Lid

    13 jan 2010
    95
    1
    0
    Ik heb misschien een rare vraag maar misschien dat meer meiden dit herkennen? ;)

    Als ik op m'n rug lig en omhoog kom en dus m'n buikspieren aanspan dan krijgt m'n buik zo'n rare vorm. Dan vormt er zich een soort ovaal ei rondom mijn navel. Klinkt misschien gek maar weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Het is meer van boven naar beneden dan naar de zijkanten zeg maar.
    Als ik er op druk zachtjes dan voel je ook echt weerstand. Is dat dan echt het kindje zelf of iets anders...? Het ziet er zo gek uit.

    Als ik gewoon zit, sta of lig heeft m'n buik wel een heel normale vorm hoor:). Draag wel echt naar voren.

    Komt iemand dit bekend voor?
     
  2. Luannie

    Luannie Fanatiek lid

    1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ja ik heb dat ook!!
    als ik in bad lig en omhoog kom, krijg ik ook zo'n bult!!:) (misschien wel vaker maar dan kan ik het goed zien!) :)
     
  3. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Volgens mij komt dat gewoon omdat je buikspieren niet meer echt recht over je buik lopen, maar een soort wijken. Het is iig niets abnormaals :D.
     
  4. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Heb ik ook hoor :)
     
  5. Faith83

    Faith83 Lid

    13 jan 2010
    95
    1
    0
    Thanks voor jullie reacties!
    Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Heb er nl nooit iemand iets over horen zeggen.
    Dan zal het niet de vorm van het hoofdje zijn :p god zij dank... haha!
    Zal volgende week eens aan de vk vragen wat dat nou precies is en hoe dat komt.

    Thanks meiden!
     
  6. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik heb het ook;) hihihi ziet er een beetje apart uit ja.. Ik draag trouwens ook hele erg naar voren.. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft?
     
  7. Wilma1978

    Wilma1978 Actief lid

    27 dec 2009
    249
    0
    0
    Het zijn je buikspieren die je dan aanspant. Ze vormen dan inderdaad een vreemde bochel bovenop je buik.
    Het is trouwens wel iets waar je mee op moet letten, als je het te vaak doet (dus ze echt actief blijft bewegen) kunnen ze splijten. Niet dat het echt heel snel gebeurt maar het kan wel. Ik heb ook wel eens steken op mijn buik, dit komt ook van die spieren vandaan en is echt een teken dat ik te veel heb gedaan.
    Dit is ook de reden dat je op een gegeven moment via je zij omhoog moet komen (bijvoorbeeld vanuit bed) en dat je je rechte buikspieren niet mag trainen.

    Groetjes
     
  8. Alita

    Alita Niet meer actief

    Ik dacht altijd dat het mijn kindje was?
     
  9. sunshine1976

    sunshine1976 Fanatiek lid

    14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn volgens mij niet je buikspieren maar je buik/ingewanden o.i.d. Je buikspieren gaan langzaam naar de zijkant tijdens je zwangerschap en daardoor komt wat daar normaal achter ligt vrij te liggen. Dit puilt dan uit als je toch je buikspieren gebruikt.
     
  10. essie1973

    essie1973 Actief lid

    14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het bekende dakpannetje, komt echt door je buikspieren hoor, die wijken wat meer naar de zijkanten, en daardoor vervormd het wat, komt straks weer helemaal goed.
     
  11. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Je buik bestaat uit 2 spierplaten. die aan elkaar zitten onder je navel dij lijn loopt van boven naar benenden. Als je zwanger wordt gaat die spierplaat wijken als je buik groeit en dan krijg je een soort gat. Ik heb dat zelfs nog na de zwangerschap maar meestal sluit hij na je bevalling vanzelf weer. Ik ging bv als ik uit bed kom eerst mijn zij draaien en dan pas omhoog komen. Want het is niet goed om er teveel druk op te zetten. en eerst je bekkenbodem aanspannen voordat je bijv omhoog komt helpt ook goed.
     
  12. rianne19

    rianne19 Fanatiek lid

    15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Hier ook hoor.
     
  13. MamavanDane

    MamavanDane Bekend lid

    23 sep 2009
    916
    2
    18
    Centralist meldkamer
    Voorschoten
    Jep, hier ook:D
     
  14. theeleut1

    theeleut1 Actief lid

    1 feb 2010
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben idd veel mensen. en sommige hebben een breuk in de navel/buikwand. Moet je veroskundige anders maar eens vragen of het idd je spieren zijn.
     
  15. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Heb gisteravond uitleg gekregen bij de zwangerschapsyoga,
    zijn echt je buikspieren.
     
  16. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Na zorg idd dat je eerst op je zij gaat liggen en dan omhoog komt als je straks nog een beetje strakke buik over wil hebben. De vk zei dat je het anders met buikspieren trainen niet goed krijgt als met een operatie.

    Nou is een strakke buik niet belangrijk maar als je er iets tegen kunt doen lijkt mij dat toch wel het fijnst ;)
     
  17. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ik was laatst bij mijn fysio... en die heeft het compleet uitgelegd.... het is de linea alba

    precies hoe het zit met de zwangerschap en waarom die omhoog komt heeft ie ook uitgelegd... maar kan het niet meer na vertellen haha
     
  18. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Wat grappig, ik zag dit net een uurtje geleden ook bij mijn buik, en nu zie ik gelijk dit topic :D
     

Deel Deze Pagina