Bij de 2de weer?

Discussie in 'Dysmatuur' gestart door soepstengel, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Onze zoon is met 41 weken geboren en woog 2820 gram, maatje 44
    We moesten hem extra suikerwater voeden totdat de borstvoeding op gang kwam ( kwam direct dus geen suikerwater gegeven)
    En hij had het erg moeilijk met zichzelf warm houden...
    De eerste week 2kruiken +slaapzakje 's nachts....


    Nu heb ik pas mijn intake gehad voor de 2de, en de vlos vond dat mijn 1ste wel erg licht was. ( op mijn bevallingsverslag stond ook: dysmatuur uiterlijk)
    Ze zei dat ze het nu extra in de gaten gingen houden, En dat ik misschien naar de gyn moet voor een extra controle....

    Ik had bij de eerste velamenteuze insertie ( navelstreng in vliezen) maar de vlos nu ze dat dat niet per se de reden hoeft te zijn voor zijn lage gewicht....


    Wat is jullie ervaring hiermee? Hoe ging het bij jullie 2de?
    Extra controles? En was de 2de of 3de natuurlijk ook dysmatuur?
     
  2. marieki

    marieki Niet meer actief

    ik liep bij beiden bij de gyn omdat ik zelf hartpatient ben.
    ze waren beiden dysmatuur (oudste ook prematuur), wat los stond van mijn hartprobleempje.
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    ik heb een dochter,zij is geboren met 40+5 met een gewicht van 2550 gr en 48 cm. bij een volgende moet ik de voledige zwangerschap bij de gynacoloog lopen en extra echo's krijgen (o.a. guo echo ipv een gewone 20 weken echo).dit komt deels door haar lage gewicht en deels door teveel bloedverlies.dat de 1e dysmatuur was wil niet zeggen dat hetnu weer gebeurd maar het maakt de kans wel ietsje groter waardoor ze je extra in de gaten willen houden.
     
  4. Saartje2

    Saartje2 Lid

    10 jun 2013
    11
    1
    3
    Onze oudste is met 37+1 geboren 2130 gr en 47 cm. Ik heb vanaf 31 weken in een academisch zkh gelegen ivm premature weeen ze zagen tijdens deze opname dus ook dat ons zoontje erg klein was. Orzaak is nooit gevonden.

    Ons dochtertje is met 37 weken geboren 2280 gr en 40 cm. Ik ben meteen onder behandeling van de gyn gekomen. Veel extra echo's gehad en vanaf 25 weken weer opgenomen ivm met premature weeen en 2 cm ontsluiting. We wisten met de 20 weken echo dat ook onze dochter achterliep in groei.

    Onze zoon deed het vanaf het begin erg goed, onze dochter had het een stuk zwaarder. Het zijn nu gezonde kids van 2 en 4 jaar ze blijven klein maar ontwikkelen zich prima!!
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Mijn dochtertje is met 33+1 geboren en was veel te licht, iets meer dan 1500 gram. Ik was al bij de gynaecoloog vanwege een risico op HELLP, wat ik ook gekregen heb. Mijn placenta doorbloeding was heel slecht, daardoor bleef ze ook klein. Ik heb bij mijn volgende zwangerschappen ascal gekregen voor een betere doorbloeding, en elke 2 weken groei echo's vanaf 24 weken. Nooit meer een dysmatuurtje gekregen, ze zijn beide met 39+1 geboren. Maar nog steeds geen reuzen hoor, allebei rond de 3200 gram. Maar groot genoeg :D
     
  6. miesemies

    miesemies Actief lid

    25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste 38 wk. met 2600 gr. en 46 cm. De tweede kwam met 40 weken en woog 3750 en was 53 cm. Bij beide zwangerschappen liep ik al in het ziekenhuis wegens medische redenen van mezelf. De eerste was dus een ieniemienie, de tweede was lang en had ontzettend magere pootjes, maar was verder goed van gewicht. Nu zijn ze nog magertjes.
     
  7. soepstengel

    soepstengel Fanatiek lid

    1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Onze zoon is ook nooit de grootste meer geworden ;)
    Maar wel gezond en nergens meer vanaf te zien dat hij zo klein was...

    Ik ben benieuwd hoe het nu gaat...
    Aan jullie reacties te lezen kan het beide kanten op...
    De meeste van jullie waren al onder behandeling van gyn...

    Nog meiden die dat niet al zelf liepen, maar vanwege 1se kind dysmatuur?
    Ben benieuwd naar jullie reacties!
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    hier de eerste ook dysmatuur, maar dat bleek pas bij de geboorte, was dus altijd onder begeleiding van de vk. Bij de intake van de 2e werd afgesproken dat ik met 30 en 34 weken een groeiecho zou krijgen, mocht daaruit blijken dat we weer een kleintje verwachten dan zou ik doorgestuurd worden naar de gyn. Gelukkig was dit niet nodig, onze zoon is geboren met een gewicht van 3040 na 38 weken en 5 dagen. Geen reus, maar netjes binnen de curve
     
  9. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    dochter was (rand) dysmatuur 42.1 en 2890 gram, maar had er ook verschillende/veel kenmerken van. Bij haar was het een grote verrassing toen ze geboren was, ze werd nml op 7,5 pond geschat. Uiteindelijk met 42 weken ingeleid en op het eind van 42.1 een ks omdat het nog steeds niet vlotte.

    Zoon was geen dysmatuur, geboren met 39.4 met 3190 gram.
    Wel heel veel controles gehad door dochter en ik moest sowieso in het ziekenhuis bevallen door de ks.
     

Deel Deze Pagina