bij hoeveel weken voelde jullie de baby elke dag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama aes, 7 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    Ik voel sinds kort de kleine dat was dan ook elke dag heel duidelijk al best harde floepjes maar nu ik deze week weer werk voel ik het niet meer (ben anderhalve week ziek geweest).
    ik weet dat je pas met 28 weken de kleine elke dag moet voelen maar ben wel benieuwd hoe dat bij jullie zat.en wat jullie voelde met 23 weken.
    groetjes gerdien
     
  2. Niet meer actief

    ik weet nie meer precies met hoeveel weken het waren,maar het zou kennen dat je het nu minder voelt omdat je weer druk bezig bent met je werk.
    inplaats van in bed liggen of op de bank...

    succes verder met je zwangerschap

    xxx
     
  3. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm ik voel de mijne denk ik met 21 weken elke dag .... :D
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik vanaf 20 weken. Heel duidelijk en elke dag. Van te voren was er ook wel eens een dagje dat ik haar niet voelde :)
     
  5. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ikzelf voel de beeb een beetje vanaf 7 maart, maar daarna steeds meer en duidelijker. Sinds 2 weken zie ik mn buik gewoon bewegen en kan mn hubby hem/haar ook voelen :) .
     
  6. Niet meer actief

    Vanaf dat ik de baby voor het eerst voelde, voelde ik het meteen elke dag.

    Bij mijn eerste zwangerschap voeld ik het rond de 19e week, maar nu bij mijn tweede zwangerschap voelde ik het al in week 15.
     
  7. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Mijn verloskundige zei dat alles wat je voelt voor week 24 handig meegenomen is, vanaf week 24 moet je het kindje iedere dag voelen ... en ik maar denken dat je het vanaf week 17 wel zou voelen ... nog even geduld hebben dus !

    Groetjes,
    Nikki
     
  8. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik lees overal dat je de beeb pas vanaf week 28 iedere dag moet voelen.
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ja dat heb ik ook gelezen...vanaf week 28 elke dag, en dan je vanaf week 22/23 je baby toch echt moet gaan voelen... als je die daarvoor nog niet had gevoeld..

    ik voelde mn beeb al met 17 weken.. maar ik denk dat ik de kleine elke dag voelde met 21 weken,.. ik heb het niet precies bij gehouden !! ;)
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    vanaf 21 weken.
     
  11. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vanaf week 22 voelde ik de baby elke dag, niet de hele dag door,
    maar wel als ik rustig zat of lag.
     
  12. mama aes

    mama aes Bekend lid

    10 dec 2005
    682
    16
    18
    ik voel de baby maar ongeveer 2 keer per dag vaker niet is dit erg?
     
  13. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    het hangt er ook vanaf hoe druk je bent, pas als je dan rustig gaat zitten voel je het ineens, tenminste dat heb ik. Vanaf de 16e week voelde ik het, maar sinds twee weken echt elke dag. Op de echo was ook duidelijk te zien hoe beweeglijk het is en hoe krachtig de kleine al is ;)
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Helemaal niet!! Je hoeft de baby niet de hele dag door te voelen! Sterker nog, dat zou niet goed zijn, als de baby namelijk slaapt voel je m niet!
     
  15. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    hallllo,
    Voel de baby ook vanaf week 14. Twijfel nu of dit zo wel was omdat ik deze week de baby veel minder voelde. Snap ook niet goed hoe dat komt maar begrijp dat je de baby pas vanaf week28 iedere dag moet gaan voelen.
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    het is allemaal gewoon verschillende... maar vanaf 28 zou het moeten.. ik voelde mijn kleine ook een keer met 14 weken toen weer met een keer met 15 weken... maar echt vaak vanaf 17 weken en elke dag op vaste tijdstippen met ong 21 weken... maak je geen zorgen hoor ;)
     
  17. Kaatje28

    Kaatje28 Lid

    24 nov 2005
    76
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Hoi Saarah,
    yep Thanx. Het is wel moeilijk als je eerst het een en ander voelt bewegen in je buik en nu is dat veel minder. Ging de raarste dingen denken. In week 14 en 15 was het iedere dag zo dat het overdag veel beweegde tijdens mijn werk. Nu is de kleine rustig en reageert zo nu en dan als ik mijn handen op mijn buik leg. Groetjes Kaatje
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Volgens mij voelde ik mn baby ook al vanaf een week of veertien en vanag een week 0f 18 toch wel bijna elke dag. Nu als ik het heel druk heb of stress dan voel ik hem nauwelijks maar dan gaat het maar over een dagje. Ik weet ook niet beter dat je je kindje vanaf 28 weken elke dag moet voelen. Maar het voelen ligt ook aan je placenta waar die ligt. Bij mij ligt die aan de voorkant wat het voelen minder moet maken. Toch kan ik dat niet zeggen. Ben van mezelf wel heel slank dus dat scheelt denk ook wel. Liefs Jenny
     
  19. Selin

    Selin Fanatiek lid

    15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Ik voel de kleine al vanaf 16,5e week en voel hem/haar iedere dag...... :)
     
  20. patricia240477

    patricia240477 Fanatiek lid

    20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik voel mijn ventje al vanaf week 20 iedere dag, al was het even een klein plopje en/of schopje :D :)

    Nu voel ik hem echt duidelijk iedere dag en ook als ik net in mijn bed ga liggen dan zie je gewoon mijn buik heen en weer gaan.

    Soms word ik er gewoon wakker van dat hij zo druk zit te doen in mijn buik, dan merk ik ineens dat ik moet plassen.
    Denk dat die kleine uk zoiets had van hé eruit jij je moet plassen hahaha

    Mijn kleine mannetje heeft zelfs met 19 weken de hik gehad, echt een heel raar gevoel :confused: :)

    En over die 28 weken, heb ik even in mijn boek gekeken en je zou na 28 weken je kindje iedere dag moeten voelen! Maar als je hem vanaf die week juist niet iedere dag zou voelen, dan moest je er even voor gaan zitten en wachten dat je hem of haar wel voelt! Zoniet dan is het misschien wel verstandig en vaak je eigen geruststelling om even de verloskundige te bellen, vaak lig het kindje net gedraaid met de beentjes naar achteren en dan voel je hem ook niet zo goed!

    Maar kortom het is en blijft toch heel bijzonder om je kindje van binnen zo te voelen, en voor je partner wel jammer dat hij of zij dit niet op die manier kunnen voelen.

    Veel plezier met jullie beebs, hoop dat ze lekker blijven gewegen ;)

    Groetjes Patricia
     

Deel Deze Pagina