Bij wie heeft een corrigerend hemdje gewerkt?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Linana, 13 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

    Linana Niet meer actief

    Nikki Plessen heeft in elk tijdschrift de corrigerende hemdjes van de hema geprezen. Dat zou haar hebben geholpen back in shape te komen.
    Nu is zij heel weinig aangekomen tijdens haar zwangerschap.... Vroeger werden vrouwen ook ingewikkeld in zo'n laken (geen idee hoe dat heet) en ik vroeg me dus af, zou het helpen? Echt een tijdje dag en nacht zo'n corrigerend hemdje dragen?

    Zijn er dames hier die dat hebben gedaan en bij het heeft geholpen?
    Ben heel benieuwd :D
     
  2. Chrisie

    Chrisie Fanatiek lid

    16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Ik heb ze ook gedragen volgens mij na de 3de dag weer. Vond het fijn om iets straks om me lijf te hebben.
    of het geholpen heeft weet ik niet maar me buik was aardig snel weg. Was in totaal bijna 20kilo aangekomen.
     
  3. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Een sluitlaken bedoel je?
    Ik heb zo´n band die je met klitteband strak om je buik heen kan doen, een rotding. Het zit verschrikkelijk vervelend, en zonder resultaat. Toevallig zat ik vandaag ook aan corrigerend ondergoed te denken, maar ik heb het idee dat je het vet dan gewoon verplaatst zondat het minder zichtbaar is voor de buitenwereld :).
    Maargoed, als je het niet vervelend vind zitten kun je het allicht proberen!
     
  4. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik draag ze nog steeds... 8,5 maand na de bevalling. In mijn geval ben ik er dus niet strakker van geworden, anders had ik ze niet meer nodig :p

    Maar goed, ik was al niet de slankste. Nog steeds niet. Ik ben geloof ik wel lichter dan voor de bevalling, maar het is er niet bepaald strakker op geworden allemaal. Die hemdjes draag ik elke dag, vind ze echt ideaal!
     
  5. Bertha

    Bertha Bekend lid

    13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat jij omschrijft is het vroegere sluitlaken. Je hebt deze tegenwoordig heel mooi met klitteband. Van Motherwear. Ik heb deze gedragen tot 1 week na de bevalling dag en nacht. (langer mocht niet van de verloskundige om buikspierzwakte te voorkomen).
    En... ik ben zo plat als een dubbeltje. Ik was 14 kg aangekomen, en had alleen een buik van voren.

    In het ziekenhuis keken ze er 'raar'van op toen ik hem om wilde, schijnbaar komt het niet veel meer voor.
    Ik vond het een prettig gevoel dat ik niet met een flubberbuik rondliep na de bevalling.
     
  6. Linana

    Linana Niet meer actief

    Zo te horen is het dus wel degelijk de moeite waard om het te proberen. Zelf heb ik alleen 2 corrigerende hemdjes liggen. Deze heb ik gekocht vlak voor ik zwanger werd en kon ze al snel niet aan haha
    Denk dat ik deze maar ga gebruiken na de bevalling, baat het niet dan schaadt het niet toch?
     
  7. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Dat is niet helemaal waar, je moet je buik ook de kans geven om te herstellen, als je te lang in een sluitlaken of strakke hemdjes blijft lopen worden je spieren lui.
     
  8. Linana

    Linana Niet meer actief

    Door een corrigerend hemdje worden je spieren niet lui geloof ik... Je gebruikt ze alsnog. Ze worden deels ondersteund in het begin. Volgens de kraamzorg is dit helemaal niet erg, want zo heb je minder kans dat je ze overbelast en daardoor dus geen mooie sluitende buikspieren krijgt.
    Ik ben woensdag bevallen en draag sindsdien een corrigerend hemdje, dit blijf ik uiteraard niet eeuwig doen. Maar het werkt wel; mijn buik is inmiddels alweer bijna zoals die voor de bevalling was
     
  9. Musss

    Musss Lid

    9 jul 2011
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb korset gedragen en een corrigerende buik/broekje.. Maar niks hielp. Ik heb nog steeds een hangbuik dan heel blubberig is. Je ziet het gewoon in alle kleren...

    Zou zon klitterband werken als ik het nu zo omdoen? Bijna 2 maanden na bevalling?
     
  10. p1982

    p1982 Niet meer actief

    hoe duur zijn deze hempjes?
     
  11. Linana

    Linana Niet meer actief

    Ik heb zelf 2 van de action die ik gebruik, die had ik nog liggen
    Die waren iets van 3 a 4 eu per stuk. Bij de Hema hebben ze verschillende, vanaf 6,50 geloof ik

    @ Muss
    Of het nu nog werkt 2 maanden na de bevalling weet ik niet, je zou even online kunnen kijken (amerikaanse sites) voor de belly bandit of je daar ervaringen van kunt vinden. In amerika worden ze meer gebruikt dan hier
     
  12. Bloembloem

    Bloembloem Bekend lid

    21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik heb ook zo'n hemdje, ik heb het wel eens aan gehad aan het begin, omdat het lekker strak zit. Maar volgens mij is het echt onzin dat je daar strak van wordt hoor.
    Ik ben veel slanker dan voor mijn bevalling, maar volgens mij komt dat alleen door het geven van borstvoeding (ik ben vooral erg afgevallen op mijn heupen, billen en buik) en door het feit dat het moederschap gewoon zwaar is.

    Gewoon lekker lang borstvoeding geven... de kilo's vliegen om mijn oren.
     
  13. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    van die hemdjes word je echt helemaal niet slanker......ze zijn bedoeld om je buik ed playter te laten lijken onder kleding.....en daar werken ze goed voor
     
  14. Janneke1979

    Janneke1979 Actief lid

    23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn buik hangt sinds de bevalling zowat op m'n knieën, dus als ik eens een jurkje aan wil draag ik een corrigerend broekje, dat helpt voor het oog in ieder geval ;) Zelf denk ik niet dat zo'n klittenbandding of corrigerend hemdje echt helpen om weer in shape te komen; je zal toch echt zelf aan de bak moeten qua afvallen en buikspieroefeningen... En vergeet niet dat met de tijd sowieso je buik al platter wordt, hemdje of niet :)
     

Deel Deze Pagina