Bij wie ook nipt twee keer mislukt?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sano1988, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sano1988

    sano1988 Actief lid

    2 mrt 2015
    205
    90
    28
    Vrouw
    Ik heb nu twee keer de nipt test laten doen en twee keer mislukt: te weinig foetale functie aanwezig. Nu vertelde mijn verloskundig dat mijn 12 weken echo goed was geen verdikte nekplooi en alles was volgens het boekje. Ik heb aangegeven dat ik voor een vervolg echo wil in het amc voor een zekerheid. Wie heeft dit ook meegemaakt?
     
  2. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook meegemaakt, te weinig dna van de baby in mijn bloed. Na overleg met de verloskundige gekozen om niet voor de combinatietest te gaan ivm evt vruchtwaterpunctie. Ik vond een eventuele risico op een miskraam te groot.

    Wat ik wel heb laten doen is een uitgebreide echo (soort van vroege 20 weken echo). Tijdens deze echo is o.a. gekeken naar de hersenen, de rug, handen, voeten etc.. Alles zag er normaal uit en verder vertrouwen we erop dat de baby gezond is.

    Bij onze zoon hebben wij bewust gekozen om geen prenatale screening te doen. We hebben een gezonde zoon van 7 jaar oud. Bij deze zwangerschap wel voor gekozen vanwege de leeftijd en bij evt. afwijking kunnen we ons erop voorbereiden.
     

Deel Deze Pagina