Bijholteontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zebraman, 5 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Hi dames,

    Ik loop nu ongeveer anderhalve week rond met een bijholteontsteking en sinds een paar uur is het met recht ondraaglijk.

    Vanaf mijn neus tot mijn oor (jukbeen) doet enorm pijn, ik heb mondpijn aan diezelfde kant en intense hoofdpijn. En alles zit muur en muurvast.
    De huisartsenpost wilt nu niks voor mij betekenen en ik moet morgenochtend mijn eigen huisarts maar bellen.

    Iemand tips met hoe ik nu de avond/nacht door kan komen? Ik wil zo graag gewoon even een flink potje janken, maar van huilen raak ik alleen maar meer verstopt en dan krijg ik geen lucht meer. :|

    Het stomen, spoelen, neusspray etcetera geeft geen enkele vorm van verlichting overigens. Dat doe ik al die tijd al braaf meerdere keren per dag.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.963
    7.893
    113
    Vrouw
    Wat rot. Ik zit met benauwdheid doordat alles dicht gaat telkens. Ik heb xylometazoline neus spray en Rhino spoeler. Eerst liggend de spray zodat het er niet uit loopt. Daarna gaat het rustig open en kan de boel gespoeld worden.

    Beterschap!
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.503
    5.600
    113
    Vrouw
    Paracetamol incl ibuprofen, Neusspray met. Xylo….. dinges, weet even niet hoe het heet.
    Toch even heet douchen oid en lekker een aantal keer snuiten (lekker asociaal onder de douche :p)
    Niet te plat liggen in bed, leg een extra kussen neer, een ui kan je proberen
    En vooral niet bukken ;)


    Edit:
    ‘Ze zeggen’ dat je ook vix oid onder je voeten kan smeren als je verkouden bent, misschien kan je dat ook nog proberen
     
  4. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Thanks dames.
    De huisarts wilt ook dat ik nog even afwacht helaas. Dus ik moet het er nog even mee doen.

    De xylo neusspray biedt inderdaad flink verlichting gelukkig, maar ik ben bang hier verslaafd aan te raken als het nog veel langer gaat duren. Alhoewel dat op dit moment minder vervelend klinkt dan zo nog doorgaan.

    Vorige week had ik positief getest op corona, dus het is nu een beetje de vraag of dit is door de corona, of dat de corona ruimte heeft gegeven voor een bijholteontsteking. Hoe dan ook, ik 'moet' eerst wachten tot ik 10 dagen verder ben dan de positieve test.

    Het komt allemaal zo waardeloos uit natuurlijk, zo veel te doen.
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.018
    5.165
    113
    Aan xylo kun je inderdaad verslaafd raken, maar mijn ervaring is dat als je na bv een week gewoon stopt, het prima gaat hoor! Ik had geen moeite met stoppen.

    Hier nu ook weer last van m’n holtes, xylometazoline is het enige (icm neusspoelen) dat verlichting geeft, zonder kan ik bv niet slapen van de druk/pijn. Gisteren door de druk continu tranende ogen, toen even een potje goed gehuild onder de douche en daardoor ging het ook weer goed los voor even!
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.533
    26.097
    113
    Vrouw
    T is bij mij nu beter geworden: na het dieptepunt van afschuwelijke druk dit weekend word ik vanochtend wakker en denk he... t voelt al wat beter. Ik heb vooral veel paracetamol geslikt. En ik heb ontstekingsremmende neusspray naast de xylo neusspray en ik spoel mijn neus met de rhinohoorn
     
    Zebraman vindt dit leuk.
  7. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ik mag zo gelukkig naar de huisarts.
    Hopelijk kan hij wat voor me betekenen, ik loop onderhands al 10 dagen rond als een complete zombie, in combinatie met nog altijd enorme zwangerschapsmisselijkheid gewoon geen doen meer dit.
     
    evaleana vindt dit leuk.
  8. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Wat fijn dat je je beter lijkt te voelen, hopelijk zet dit door en voel je je heel gauw weer de oude!

    De rhinohoorn gebruik ik ook, wat een uitkomst he! Welke ontstekingsremmende neusspray heb jij?
     
  9. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Helaas ben ik al 10 dagen onderweg met de verstopte holtes, dus ik moet écht gaan stoppen met de neusspray nu, maar zonder is het zowat ondraaglijk.

    Hopelijk voel jij je gauw weer beter, wat een vreselijk rot gevoel he?
     
  10. Zebraman

    Zebraman Bekend lid

    26 nov 2019
    718
    624
    93
    Vrouw
    Fotograaf
    Ik heb een antibioticum voorgeschreven gekregen. Nu voel ik me vast gauw beter!
     
    evaleana vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina