Bijles basisschool amsterdam

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mj24, 2 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Dag meiden hebben jullie tips voor een goede betaalbare bijles juf? Ik zie prijzen van 15-55 euro per uur
    Wie heeft ervaring en tips?
     
  2. ilseroc

    ilseroc Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Je woont wat ver weg, anders had ik wat kunnen betekenen voor je!

    Waar is er bijles in nodig? Wellicht kan logopedie wat voor je doen? Dat wordt vaak vergoed...
    En anders let goed op dat de groepjes niet te groot zijn, 1 op 1 begeleiding is vaak fijn zodat alle aandacht aan je kind gegeven kan worden.
    Is het een student die wat wil bijverdienen of een erkend bedrijf?
    Dat verschilt wel wat in prijs natuurlijk! Maar een student kan het zo goed zijn dan een ervaren bureau...hangt een beetje af van wat je nodig hebt aan bijles!
     
  3. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Eigenlijk wil ik een duwtje in de rug in zowel rekenen als begrijpend lezen. Ze heeft geen grote achterstand maar iets extra steun kan haar wat meer zekerheid geven
     
  4. ilseroc

    ilseroc Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Met begrijpend lezen zou je zelf samen kunnen gaan lezen. Bladzijde lezen en dan vragen waar de tekst over ging. Stel wat vragen over de tekst zodat de tekst niet alleen gelezen wordt maar ook begrepen. En wat betreft rekenen...squla is een leuke site om te oefenen.
    Je kan natuurlijk voor begeleiding kiezen, maar kinderen "moeten" al zoveel...zolang het niet echt nodig is zou ik proberen of je er zelf uitkomt met je kind!
     
  5. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Klopt helemaal mee eens. Maar ze neemt nu eenmaal meer aan van een ander dan van mij.
    Inmiddels zit ze in groep 5. En het thuis oefenen (zonder grote druk) is niet altijd even effectief
     
  6. ilseroc

    ilseroc Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Dat is heel herkenbaar haha, ik kom ook veel bij gezinnen waar ze juist kiezen voor iemand anders omdat ze dan geen strijd aan hoeven te gaan met hun kind. "Vreemde ogen dwingen" zeg maar :D

    Maar ga vooral op gevoel af, kijk of er recensies zijn van diegene, heeft de begeleider een klik met je kind...om te kunnen leren moet er wel een klik zijn, anders is het leerrendement misschien niet zo heel hoog! Ik doe de opdrachten en daarnaast een soort van werkspelletjes, de kinderen hebben sluiten af met iets leuks terwijl ze toch hartstikke aan het leren zijn;)

    Succes met je zoektocht!
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Geen ervaring wat betreft je vraag, maar is het niet beter dit op school aan te laten pakken?
     
  8. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Ik zou het idd ook via school regelen.

    Misschien is scula aanvullend een optie? Wanneer ze er bijv. 9 van de 10 goed heeft, geeft dat misschien wat extra zekerheid. Je kan er punten mee verdienen voor een bol.com, bart smit bon of iets in die richting, dus wellicht dat dat wel thuis werkt...
     
  9. maliro

    maliro Niet meer actief

    Uphill in Landsmeer
     
  10. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wanneer je spreekt over géén grote achterstand ( m.a.w ze kan het verder relatief goed bolwerken ) zou ik geen bijles zoeken.
    Ik denk dat je eerder over bijles kunt beginnen wanneer ze op het voortgezet onderwijs zitten...
    Een kind ontwikkelt zich op eigen tempo en niveau en vrees dat de druk wel erg veel op presteren gezet wordt met bijles als ze zo jong zijn. ( geeft weer een negatief zelfbeeld ... ik heb extra hulp nodig ) ....

    - mijn mening he? - ;)
     

Deel Deze Pagina