Bijna 24 weken zwanger, en al weken een blaasontsteking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dubbelfris, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Hoi Meiden,

    Ik vraag me af of er hier dames zijn die hier herkenning in vinden en wat bij jullie uiteindelijk de oplossing was.

    Ik heb sinds 3 weken een blaasontsteking die maar niet weg wil gaan. Na ontzettend veel harde buiken en het verliezen van mijn slijmprop bij 21 weken vondt de vk het toch wel nodig dat ik urine ging inleveren en daar kwam idd uit dat ik ergens een infectie heb aangezien er ook bloed in zat. Het is gelukkig niet de gbs bacterie maar verschillende kuren antibio willen niet helpen. De laatste kweek kwam uit dat er wel bacterien in zaten, maar niet voldoende om te kunnen vaststellen om welke bacterie het nou gaat. (Schijnbaar door de antibiotica die ik al weken slik) Artsen weten nu dus niet waarvoor ze moeten behandelen..
    Ondertussen blijft het niet meer alleen bij harde buiken, maar krijg ik ook onwijze last tijdens het plassen.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt en hoe ging het verder? Ik kan moeilijk nog 4,5maand zo door lopen..
     
  2. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Mijn uroloog schrok niet van bacteriën in een kweek, dat is wel normaal. Tot je er last van krijgt inderdaad, dan moeten ze toch wel actie gaan ondernemen.. lastig zeg. Ik heb bij mijn laatste zwangerschap een nierbekkenontsteking gehad, dat moest uiteindelijk via een infuus van 2 weken behandeld worden. Ik hoop dat het mee gaat vallen voor je.. en aan de bel blijven trekken hoor, zeker als je pijn hebt!
     
  3. Fleur88

    Fleur88 Actief lid

    12 dec 2012
    342
    289
    63
    Super vervelend voor je! Geeft zo veel onrust in je gehele buik he, enkele tips die ik heb door ook veeeel blaasontstekingen..
    - vit c bruistablet
    - cranberry capsule dubbele dagdosis nemen
    - ontlasting soepel houden (vol rectum drukt op blaas waardoor je niet goed uitplast).

    Sterkte..
     
  4. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Pfoe wat vervelend! Ik heb in het verleden ook veel blaasontstekingen gehad, en hetgene wat uiteindelijk hielp was D-mannose.
     
  5. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nou, heb vanochtend urine ingeleverd.. en ja hoor weer bacterien, dus de huisarts heeft contact opgenomen met de gyn en die wilde mij vandaag nog zien. Ik erheen, en je raad het al.. urine was brandschoon. Hoe dan??! Waar komen die klachten vandaan? Pijn bij plassen, veel harde buiken en ga zo maar door. Uiteindelijk naar huis gestuurd want ze konden niks voor mij doen. Wel vreemd dat er vanochtend bacterien inzaten en vanmiddag niet
     
  6. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    maar als je zo veel klachten hebt dan moet de gyn toch ook verder gaan kijken ipv je zo naar huis sturen?!
     
  7. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ze zei dat een urineweginfectie uitgesloten is.... en dat ze verder niets kon doen. Terugkomen bij bloedverlies of klachten die verergeren. Ze gooide het erop dat ik misschien een schimmeltje heb maar die klachten heb ik helemaal niet. Supervreemd dit. Ik herken dit helemaal niet van mn vorige zwangerschap dus ben heel benieuwd of er dames zijn die ook plasklachten hadden maar waarbij er niks aan de hand was.
     
  8. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Nee geen ervaring wel heel vervelend en ook best beangstigend dat je vroegtijdige weeën zou kunnen krijgen hierdoor

    Mischien een wat langere antibiotica overwegen van 4-6 weken

    Dat je lichaam alles kan opruimen
     
  9. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Naar een homeophaat kan best goed helpen hierbij.
     
  10. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Kan je mij vertellen wat die voor mij zou kunnen betekenen? Nog nooit bij een homeophaat geweest en vraag me af wat die kan doen als
    er ergens een ontsteking in mijn urinewegen woeit..
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Veel drinken, veel vitamine c en cranberry's.

    Is je houding op toilet goed dat je goed uitplast. Eventueel plassen onder de douche en de koude douche op je onderkant voorkomt pijn/branden.
     
  12. janny

    janny Actief lid

    29 mei 2010
    333
    47
    28
    Ik ben ook na verschillende ontstekingen D mannose gaan slikken. Volgens mij 4 capsules per dag maar dat weet ik niet meer helemaal zeker. Dit hielp heel goed. Minderen met de capsules ging niet want dan voelde ik het weer terugkomen. Na de zwangerschap ben ik er direct mee gestopt en toen geen problemen meer gehad. (capsules bestelde ik via internet)
     
  13. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.866
    7.809
    113
    Amsterdam
    Bij de huisarts wordt de urine alleen getest met zo’n stickje in het zkh met een sediment waarbij je ook meteen ziet hoeveel bacteriën etc. Die van het zkh is dus betrouwbaarder, ik zou ook aan de huisarts volgende keer vragen of ze dat dan doen. Ik zou er ook exht op vertrouwen dat je nu dus geen blaasontsteking hebt. Verder zijn de tips van hierboven ook goed om te volgen.
    Bij de osteopaat heb ik zo’n m’n bedenkingen voor dit soort dingen.
     
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Apart hè. Ik had vroeger ook zeker elk half jaar een flinke blaasontsteking. Dmannose heeft toen heel erg geholpen. Daar ben ik na mijn eerste zwangerschap ook mee gestopt en geen blaasontstekingingen meer gehad..
     
  15. Loveyoga

    Loveyoga Bekend lid

    8 feb 2020
    550
    472
    63
    Vrouw
    Ik loop af en toe bij een homeopaat. En zei heeft bijv mijn huidproblemen grotendeels opgelost. Wat een gewone arts of zelfs de huid arts niet kon.
    Ook een keer voor een blaasontsteking en schimmel infectie geweest. Was binnen paar dagen over.
    Een homeopaat kijkt ook naar hoe je bent. En 1e consult duurt vaak een uur. Ze pakken de oorzaak aan en niet alleen de symptomen. Ze werken met verdunde korrels of druppels van bijv. Planten en mineralen. Hoe dat precies werkt in het lichaam weet ik ook niet. Maar niet alles is wetenschappelijk te bewijzen.
     
    Dubbelfris vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina