Bijna 3 weken na keizersnede en nog zo veel pijn

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door bengelke, 7 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    hey, een kleine 3 weken geleden is onze dochter geboren met een geplande keizersnede, dit is mijn 2e keizersnede, maar de eerste keer kon ik nu al zo veel meer dan ik nu kan. De vorige keer amper pijnstillers genomen thuis...
    Men partner vind het echt niet meer normaal. Ik heb al sinds het begin een stekende pijn in mijn lies bij bepaalde bewegingen. die nu sinds een week door gaat naar de wonde, volgens de gynaecoloog is het omdat daar de inwendige hechtingen daar wat strakker zijn aangetrokken. door die pijn kan ik amper in en uit het bed geraken (en met een baby moet je dat heel vaak doen :confused:) omdraaien in bed is gewoon onmogelijk, dus kan haar niet mee in bed nemen. In en uit de auto gaat ook amper... de pijn betert er ook echt niet op, en men pijnstillers zijn zo goed als op. De vv zei dat ik beter enkel dafalgan kan pakken, is beter voor men maag, maar dat doet echt niets... mijn andere pilletjes neemt de scherpte van de pijn wat weg.
    Sinds gisteren avond heb ik ook een pijnlijke plek gekregen in men onderbuik, die nu dus ook pijn doet bij bepaalde bewegingen... wel niet zo hevig als die in men lies...
    Moet pas binnen 5 weken op controle, en kan me voorstellen als ik nu bel dat ze gewoon gaan zeggen, het is nog maar 3 weken geleden, is normaal dat je nog wat last hebt. Maar vind het hier echt wel doorwegen, mijn man is terug gaan werken, dus sta er nu alleen voor, moet de oudste van en naar school doen (doe ik te voet want auto rijden of fietsen gaat echt nog niet lukken) en voel me zo beperkt.
    Heb gelukkig 3 x per week kraamzorg, dus laat alles bijna staan voor haar...
     
  2. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik zou het ziekenhuis bellen! Zoveel pijn als jij omschrijft vind ik niet normaal.

    Last na drie weken? Absoluut nog wel. Maar echt niet zoveel en zeker niet dat er nieuwe pijnlijke plekken bij komen

    Heb je geen verhoging?
     
  3. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik ben nu 2 weken na ks en herken het niet. Ook niet van de vorige keer. Ik zou toch even bellen.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Wel voldoende pijnstilling nemen hoor. Paracetamol 4 keer per dag en ibuprofen/naproxen oid erbij. Maagklachten zullen wel meevallen als je het kort gebruikt (zolang je het geen maanden doet) en mag ook bij borstvoeding. En even contact opnemen met ziekenhuis.
     
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Klinkt niet normaal. Laat je ontstekingswaarden even prikken, om een evt abces uit te sluiten.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou zeker weer bellen. Een klasgenootje van mij vroeger had een blindedarmontsteking gehad en is geopereerd en toen hadden ze per ongeluk een spier mee gehecht wat dus pijn gaf.
     
  8. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik herken het helaas wel. Was niks loos alleen strakke hechtingen en noodgedwongen te weinig rust en teveel doen (onze dochter lag op de neonatologie)

    Ik heb een maagbeschermer gekregen en ibuprofen langer doorgeslikt icm 4x daags 2 paracetamollen.

    Je kan altijd bellen natuurlijk, hou je temperatuur goed in de gaten.

    Die fijne keizersnede verhalen had ik ook op gehoopt, was voor mij ook enorme tegenvaller...

    Beterschap hopelijk knap je snel op.
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb het bij beide wel gehad! Heel lang last gehad.
    Nu 9 maanden na de 2de keizersnede nog steeds pijnlijk als er bijvoorbeeld een broek op drukt.
    Ik heb ook bij de 2de echt ruim 2,5 week in bed gelegen en kon niks.
     

Deel Deze Pagina