Bijna 38, nog gaan voor een 'nakomertje'

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mari83, 5 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Mijn kinderen zijn 6 en bijna 5.
    Ik heb altijd een wens voor een 3e gehad maar mijn vriend wilde niet.
    Ik was er teleurgesteld over maar heb het geaccepteerd. Nu zegt hij dat hij het misschien toch wil. Maar ik ben ondertussen al bijna 38 en de kinderen 6 en 5. Zou jij er dan nog voor gaan?
     
    Dale Cooper vindt dit leuk.
  2. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Waar zit je twijfel? Jouw leeftijd of het leeftijdsverschil van je kids?
     
  3. mari83

    mari83 Actief lid

    1 mrt 2012
    145
    30
    28
    Eigenlijk bij beide wel. Mijn eigen leeftijd omdat de risico's toch steeds groter worden en ik me afvraag hoe het voor het kind zou zijn om een oudere ouder te hebben en de leeftijden van de kinderen omdat het verschil toch best groot is.
     
  4. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Wij hebben een leeftijdsverschil van 6 en 7 jaar tussen de jongens en dochter.
    En dat is ook wel heel leuk!
    Ze vond het altijd heel leuk dat er nog een baby kwam, en gelukkig vind ze ze nog steeds leuk;)
    Ze speelt spelletjes met ze, naar de speeltuin en ze geniet ook écht van ze.
    Ze is bijna 13 en past ook wel eens een uurtje op 1 :p

    Maar, het is wel "lastig" met uitjes.
    Dingen die zij leuk vindt, vinden hun natuurlijk nog niet leuk.
     
  5. mamavantwee37

    mamavantwee37 Fanatiek lid

    10 aug 2020
    2.733
    2.045
    113
    Wij zijn bezig voor een derde. Of het lukt, zien we wel. Nummer 2 liet vrij lang op zich wachten helaas, dus het verschil tussen de jongste en oudste is bijna 7 jaar. En ik vind het elke dag fantastisch en zie nu echt de voordelen. Oudste naar school en ik heb de jongste echt alle aandacht kunnen geven zoals ik bij de oudste ook kon. En de oudste is ook heel bewust betrokken, anders dan wanneer je een baby en een peuter hebt.

    En 38, tja, is dat oud? Ik weet het niet. Voel me nog niet zo oud. Maar dat is iets heel persoonlijks. Als mijn jongste uit huis gaat, moet ik voorlopig nog een jaar of 10 werken, dus ja... :rolleyes:

    Ik denk dat je dit voor jezelf moet uitmaken.
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.818
    5.562
    113
    Vrouw
    Wij zijn nog steeds bezig voor de 1e al 4 jaar en ben 41... Mijn man heeft een zoon uit een vorige relatie... die is "al" 20... mijn man werd jong vader. Heb je die wens laat deze je dan niet door je leeftijd tegenhouden. Dat is uiteindelijk maar een getal.
     
  7. Elisabeth83

    Elisabeth83 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik denk dat je vooral naar je hart moet luisteren en natuurlijk ook of je het kindje kunt geven wat je wilt. Maar je kunt altijd zoveel redenen bedenken (met je hoofd) om het niet te doen. En ook andersom.

    Ik word ook over half jaar 38 en ken genoeg mensen die ouder zijn of waar het leeftijdsverschil groter is. Alles heeft voor- en Nadelen. Ik zou zeggen luister naar je hart ❤️
     
  8. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Ik denk dat dat een hele persoonlijke keuze is en alleen door jullie te maken is. Laat je vooral niet beïnvloeden door de keuze van een ander.

    Leeftijdsverschil tussen kinderen kan ook zeker een voordeel zijn. Je hebt de handen vrij voor een baby, aangezien de andere al een stuk zelfstandig zijn. Mijn kinderen schelen bijna 8 jaar en ik vind het echt heerlijk!
    De oudste helpt regelmatig en zeker in de baby periode vond ik het erg fijn dat hij begreep dat mama even druk was met de baby. Het enige dat voor hem wel vervelend is, is dat hij nog zo weinig aan zijn broertje heeft, juist vanwege het verschil, maar dat trekt hopelijk straks weg.

    Ik heb zelf 3 zusjes, waarvan er een verschil zit van 8, 20 en 22 jaar! Nu merk ik dat een “zussen” band met 20 of 8 jaar verschil echt heel anders is, maar met mijn zusje die 8 jaar jonger is, heb ik echt een fijne zussen band. Vroeger was dit ook veel minder dan nu.
     
  9. Vamosss86

    Vamosss86 Lid

    4 jan 2021
    88
    37
    18
    Vrouw
    Persoonlijk zou ik mezelf niet laten tegenhouden door leeftijd.... En de andere 2 kids snappen het idee van een nieuw gezinslid ook heel goed op deze leeftijd. Dat lijkt mij ook erg leuk! Elk nadeel heeft weer een voordeel ... :p
     
  10. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.718
    1.354
    113
    Vrouw
    Onze zoons zijn 10, 9, 4 en 0
    Leeftijdsverschil is hier geen probleem. oudste 2 schelen 1,5 jaar en kunnen heel goed samen spelen. Ze betrekken ook hun broertje van 4 erbij. Soms willen ze dat niet en dat is natuurlijk ook prima.
    Ze spelen graag spelletjes als Catan. En spelen ook geregeld uit zichzelf krokoloco of kwartet met hun kleine broertje.
    En de jongste wordt door alle 3 vertroeteld. Knuffels en kusjes maar ook helpen vinden ze leuk.
     
    Esila vindt dit leuk.
  11. TempusFugit

    TempusFugit Actief lid

    16 sep 2017
    138
    298
    63
    Vrouw
    Ik zou er absoluut nog voor gaan!
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  12. Kiki84

    Kiki84 Bekend lid

    22 jan 2009
    585
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Wij hebben ons ook niet laten tegenhouden door het leeftijdsverschil en onze leeftijd (heb wel al een fertiliteitstraject van 3 jaar achter de rug).
    Er zit straks dik 11.5 jaar tussen beide kids. Zelf wordt ik dit jaar 37 en man 38.
    Alles heeft zijn voor en zijn nadelen.
    Ik zou er voor gaan :thumup:
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  13. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.464
    1.647
    113
    Brabant
    Hier zou nr 4 heel erg welkom zijn.
    De meiden zijn ong 8-10-12
    Ben uit hetzelfde bouwjaar als jij.
    Onze kids zouden het geweldig vinden:)
     
  14. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Een derde is mijn droom dus ik zou niet twijfelen in jou situatie, En zo erg nakomertje vind ik het niet jou kinderen zijn nog super jong en het mooiste als je zwanger word kan je ze er zo bij betrekken :DEn je vriend wil het ook dus nog 1 keer samen alles meemaken super toch!

    En oudere ouder ja je zal niet de jongste zijn maar volgens mij is er een groot deel was zwanger word tussen 36 en 42 jaar.
     
  15. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Wij willen heel graag nog een vierde kindje. Mijn jongste is nu 6 en ben 36. Eerst ook getwijfeld ivm mijn leeftijd maar we gaan er toch voor. En de kids lijkt het ook geweldig.
     
  16. 3rdwish

    3rdwish Actief lid

    31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    Hier een "oude" mama. Ik was 39 toen ik de 1e kreeg en qua zwangerschap en gezondheid niets te klagen gehad. Ik was 41 bij de 2e...
    Qua omgaan met de kindjes denk ik dat het net is hoe jong je jezelf voelt. Er is hier een bonuszoon van 11. ( kids zijn dus 1 en 3) en deze combi gaat super. Ze leren veel van elkaar.
     
  17. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Nou ik ben ook over 3 dagen 38 en wij hebben nog een wens voor een tweede. Daarbij komt nog dat mijn man "al" 51 is en al twee kinderen heeft van 15 en 10. Onze dochter is nu 4,5. Het weerhoud ons er niet van om er gewoon voor te gaan. Wij zijn nu een jaar "bezig" maar de eerste liet ook en jaar op zich wachten en zo heel precies en gedreven zijn we ook niet ha ha ha. Ik ben er heilig van overtuigd dat het toch niet te plannen is en dat het kindje mee bepaald wanneer en waar het geboren wil worden.

    Ik wil hiermee alle wensmoeders die al jaren niet zwanger worden voor het hoofd stoten, dat is heel verdrietig op aards niveau. Mocht het ons niet gegeven zijn een tweede te krijgen dan heb ik daar vrede mee al zal ik op menselijk niveau heus ook verdrietig zijn. Natuurlijk prijzen wij ons rijk met een gezonde dochter. Nou ja, ik wilde in elk geval even uitten dat een onvervulde kinderwens heel verdrietig is!

    Ik zou dus geen behandelingen of zoiets gaan doen, mijn man wordt niet getest etc. Wel kan ik ervoor zorgen dat ik mijn lichaam in optimale gezondheid breng al ben ik ook overtuigd dat als een kindje moet komen niets het tegenhoud.
     
  18. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Kijk naar mijn naam en mijn onderschrift :roflmao: Ik vind altijd alles een goed idee :cool:
     
    Paardenbloem, joepy en bluedrake vinden dit leuk.
  19. Esila

    Esila Fanatiek lid

    17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik ben 38 en kijk mijn onderschrift :):):)
    Dus ik zou zeggen ga ervoor :thumup:
     
  20. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.255
    1.685
    113
    Vrouw
    Ik ben dan nog maar 32. En zwanger van vierde. Waarbij oudste bijna 12 en jongste bijna 7 is. Maar leeftijd zou mij niet weerhouden. Als bij jullie wens er is zou ik ervoor gaan.
     

Deel Deze Pagina