Bijna 6 maanden en nog inbakeren

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Kimmy33, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmy33

    Kimmy33 Actief lid

    18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Hoi mijn zoontje is volgende week 6 maanden
    En lig nog steeds ingebakerd we gebruiken zelf een puckababy tencel
    En hebben de puckababy tencel 3 tot 6 maanden maar die is nog veelste groot voor hem.
    Heb met cb erover gehad en die zeggen gewoon in een slaapzak laten liggen.
    Maar me zoontje is nog veelste druk met zijn armpjes heb geprobeerd om hem in een slaapzakje te doen en zelf strak instoppen met zijn armpjes maar dat werk maar voor 2 min [​IMG]er word gezegd inbakeren tot 6 maanden maar heb nog maar 1 week heeft iemand mss tips of ervaring ermee.
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hoe erg is het dat hij druk is met zijn armpjes? Ik liet onze dochter gewoon lekker tekeer gaan, energie eruit en vertrokken.

    Iedereen zei je moet inbakeren. Nou woest werd ze ervan. Ze beweegt gewoon graag. Nu nog steeds.
     
    EvaD vindt dit leuk.
  3. Kimmy33

    Kimmy33 Actief lid

    18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Best wel druk soms zo druk dat als hij super moe is gewoon lig te brommen omdat hij niet inslaan kom en als ik de puckababy bij hem om.doet dan slaap hij gelijk
     
  4. Kikki1

    Kikki1 Actief lid

    28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Ik ben stap voor stap gaan afbouwen. Eerst overdag en dan 1 armpje los (bij mijn puckababy zit een ritsje op de schouder). Zo kon hij eraan wennen. Maar dat ging moeizaam.
    Wat hier goed werkte was overdag slaapje voor slaapje overstappen naar een dikke winterslaapzak met mouwen. Dat maakt de armpjes wat zwaarder. Dit ging heel goed. En toen ook de nacht erbij gepakt.
    6 maanden is inderdaad het advies. En dus ook goed om te proberen af te bouwen. Waar het om gaat is dat je kindje nog niet kan draaien naar de buik.

    Misschien kun je hier wat mee?

    Succes!
     
  5. Kimmy33

    Kimmy33 Actief lid

    18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Ik heb de puckababy van 3 tot 6 maanden maar die is nog veelste groot voor mijn zoontje ik heb net een slaapzakje gekocht met lange mouwen hopen dat dat werk.
    Ben er zelf bang voor.
    Gister avond was hij in me armen in slaap gevallen met zijn slaapzak aan.
    Dus leg hem in zijn bedje en
    Met 30 min weer wakker☹
    En daarna niet meer slapen ondanks dat hij zo moe is dat hij lig te brommen van moeheid heb daarna toch de puckababy aan gedaan en werd vanmorgen om 7 uur wakker
     
  6. Kikki1

    Kikki1 Actief lid

    28 aug 2017
    130
    40
    28
    Vrouw
     
  7. Kimmy33

    Kimmy33 Actief lid

    18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Ja voor hem ook heel sneu want dan is hij zo moe en kom dan niet in slaap of hij word snel weer wakker
    Dat ga ik morgen is proberen niet geschoten is altijd mis
     
  8. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik had hetzelfde probleem met mijn dochter en ik ben blijven inbakeren tot een maand of 8, toen wilde ze het zelf niet meer en was het ook niet meer nodig.
    Toen ze kon draaien heb ik niet meer de puckababy gebruikt maar een grote hydrofiel en haar daar strak ingewikkeld . Dit wordt op de plaats gehouden door haar eigen gewicht en komt dus meteen los als ze gaat draaien . Het werkte heel goed, ze ging anders echt niet slapen ook al was ze uitgeput.
     
  9. Kimmy33

    Kimmy33 Actief lid

    18 sep 2017
    152
    16
    18
    Vrouw
    Dat is indd ook nog een optie met een hydrofiele luier.
    Heb gister een slaapzakje gekocht met lange mouwen.
    Als dat niet werk ga ik dat zeker ook proberen.
    Want indd is zo sneu als ze zo moe zijn en kunnen niet in slaap komen.
    Mij zoontje gaat dan meestal brommen omdat hij zo moe is en niet kan slapen dan gaat zijn handje zijn tutje eruit halen zo sneu
     
  10. Geel

    Geel Actief lid

    25 okt 2016
    105
    78
    28
    Zorg
    Hier hetzelfde gehad. Heb m’n dochter denk ik ingebakerd gehad tot een maand of 8? Wat hier heeft geholpen was iets over haar handjes te hebben, had toen een slaapzakje gevonden met wantjes er aan. Ook het strak instoppen onder een dekentje heeft iets geholpen. En ze was er zelf ook aan toe denk ik. Ze is overigens nog steeds een drukke slaper.
    Succes!
     

Deel Deze Pagina