Cru au lait

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Naomy, 21 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Ik heb even een vraagje.

    Als bovenstaande NIET op de verpakking staat, kunnen we er dan vanuit gaan dat het er niet inzit aangezien nederland verplicht is dit op de verpakking te zetten?

    Weet iemand dit?


    Liefs
    Naomy
     
  2. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    In principe kun je daar dan wel van uit gaan. Meestal staat er wél op dat het op een gepasteuriseerd product gaat, dan heb je ook zekerheid.

    In Nederland wordt trouwens amper gebruikt gemaakt van rouwmelkse kazen etc.

    Smakelijk
     
  3. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    ik eet volop schimmelkaasjes/ room kaasjes etc. ik kijk inderdaad goed op de verpakking of er geen rauwe koemelk in zit.
    Heb er in Nederland nog weinig kunnen ontdekken; de meest zijn veilig maar kijk en check altijd! ik eet bijv. ook geen verse pizza met mozarella want dan staat er bij ingredienten dat er mozarella op zit maar niet of het van rauwe melk is etc.
    Volgens mij weten heel veel zwangere vrouwen ook niet dat je groente etc. heel goed moet wassen; door loop je meer risico mee.

    x
     
  4. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Jij eet wel schimmelkaasjes? Mag dat wel dan? Zit ik hier een beetje me dat lekkers te ontnemen, terwijl het dus wel mag. Ik dacht dat schimmelkazen namelijk ook schadelijk kunnen zijn.

    Dat van die groente weet ik. Daarom eet ik geen rauwe groente en was ze goed. Zelf de voorverpakte groente die al volgens de verpakking gewassen zijn.

    Mozarella eet ik wel gewoon. Als je dat toch verhit, maakt het toch niet zoveel uit of het rauwmelks is of niet? Of ben ik nu dom? Trouwens, aangezien er amper rauwmelkse kazen worden verkocht in Nederland, ga ik ervanuit dat Mozarella niet rauwmelks is. Of is dat wel zo?
     
  5. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Je moet er echt op letten of er geen cru au lait op de verpakking staat.
    Staat dat erop vermijd het dan. Staat het er niet op, dan kan je het gewoon eten.
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ook al is een kaas au lait cru (van rauwe melk) dan kun je het nog gewoon eten als het op een pizza zit. Het is dan namelijk zo erg verhit, dat de eventuele bacterie dan al dood is. En schimmelkaas schijnt inderdaad te mogen. Heb het nog nagevraagd bij mij vk.
     
  7. Jansen

    Jansen Bekend lid

    6 nov 2005
    588
    0
    0
    Net zoals Mozarella (hoe vaak dit niet al is langsgekomen...), mag je gewoon eten.
     

Deel Deze Pagina