Bijna 7 maanden en geen fles/melk meer willen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sarah28, 28 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb al wat topics gelezen maar wil toch graag jullie ervaringen.

    Mijn dochter is bijna 7 maanden en begon een week geleden slechtee te drinken uit de fles. Onrustig en wegduwen, dan weer wat drinkrn en weer weg etc. Ik kreeg er meestal ongeveer de helft in per fles.

    Nu zag ik 3 dagen geleden een randje van n tandje, dus ik dacht ooh ze heeft daar last van. Dat randje is er nu door maar ze wil nu helemaal geen fles meer. Andere speen maakt geen verschil, warmer of kouder ook niet. Zou het nog met tandjes te maken hebben (of evt sprong, ze is 3 wk te vroeg geboren)? Of is dit n baby die net als veel andere babies gewoon al klaar s met de fles?

    Heb er met een lepeltje en spuitje wel wat in gekregen maar veel loopt er dan toch naast.

    Borst drinkt ze overigens wel (savonds, snachts en sochtends vroeg). Dus of t echt pijn doet??
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Heb je al eens een andere fles geprobeerd? Eet ze overdag ook al goed? Op zich vind ik 7 maand nog te vroeg om de fles helemaal te laten vervallen. Mijn oudste weigerde vanaf 10 maand volledig.
     
  3. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Is het geen sprongetje? Mijn meisje begint altijd heel slecht te drinken zodra er een sprong aan komt.
     
  4. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Herkenbaar, maar dan bij mijn dochtertje van nu net 5 maanden. Ook zij heeft sinds een paar dagen haar eerste tandje en wil nauwelijks nog drinken. 4x per dag drinkt ze hooguit 90cc melk uit de fles...

    papfles voor de nacht drinkt ze wel 200cc leeg gelukkig. En verder wil ze wel fruit en groente en water uit een tuitbeker. Maar ze zal toch nog melk moeten drinken lijkt me, dat is voorlopig nog de basis, toch?

    De cb-arts zei gisteren dat het prima was als ze minder melk ging drinken en meer eten, maar bij 5 maanden al? Ben wel benieuwd hoe jullie dat zien.
     
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Bij ons hielp een groter gaatje in de speen na weken lang aangemodderd te hebben. Mevrouw vond had blijkbaar geen zin meer om zo lang te sabbelen.
     
  6. Dame09

    Dame09 Fanatiek lid

    6 mrt 2019
    3.571
    5.519
    113
    Vrouw
    Hier was een grotere speen ook de oplossing voor onrustig en slecht drinken van z'n flessen...
     
    TanjaK vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina