Bijna naar de kleuterschool

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door lydia31, 28 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hallo,
    Naomi gaat as maandag beginnen op de kleuterschool.
    Die week gaat ze alleen de ochtenden en de week daarna gewoon volgens rooster.
    Maar ik heb er best moeilijk mee, zij niet.
    Vanmiddag zei ik tegen haar mama vind het niet leuk dat je naar school gaat.
    Zegt ze, maar mama ik kom elke dag weer thuis hoor.
    Toen dus tranen in mijn ogen.

    Maar hoe kan ik mezelf in die 2 dagen die nog resten me voorbereiden zodat ik maandag niet sta te huilen bij school?
    iemand tips?

    Groetjes Lydia
     
  2. saxia

    saxia Bekend lid

    8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Lydia,

    Loslaten is moeilijk en ik begrijp je gevoelens wel.
    Maar als ex- leerkracht en orthopedagoog ga ik wel even streng tegen je zijn nu. Het legt een behoorlijke druk op je kleine meid wanneer je zegt dat jij het niet leuk vindt als ze naar school gaat. Ze moet juist naar school, om te leren, om nieuwe ervaringen op te doen, om vriendjes te maken, om plezier te beleven, om uitdaging te krijgen enz. Hou dat voor ogen. Je wilt natuurlijk ook graag dat je dochter opgroeit tot een evenwichtig en zelfstandig persoon. En daar is een school een schakel in.

    Wat kun je zelf doen en laten?
    Zorg dat je met de leerkracht afspreekt dat ze je even belt op de eerste ochtend om te laten weten hoe het gaat. Uit ervaring weet ik dat zelfs de ergste huilkleuters met een uurtje kat uit de boom kijken meestal bijdraaien.
    Zorg ervoor dat het afscheid op school bij de klas kort is. Zowel voor je dochter als voor jou. Niet voor de ramen blijven zwaaien of terugkomen. Dat maakt het onnodig moeilijker.
    Als laatste zorg voor jezelf dat je iets te doen hebt, een afspraak hebt met iemand voor een koffietje of theetje om half 9 en een paar minuten.

    Sterkte maandag en het komt echt goed. Gun je dochter die mooie toekomst en een stuk vrijheid en zorg zelf voor een mooie invulling van de uurtjes die vrijkomen.
     
  3. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Hoi Saxia,
    bedankt voor je antwoord.
    Ik weet wel datz e naar school moet en ze is er ook aan toe.
    ze is ook erg aan het aftellen.
    de juf ken ik dus ik weet dat ze in goede handen is.
    Gelukkig is mijn zoon thuis dus heb wel wat om handen.

    Enne je bent niet streng
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Toen Esmee de eerste keer ging oefenen stond ik ook met tranen in me ogen in de klas, ze gaat 1x in de week en nu heb ik er geen moeite meer mee maar ja 14 nov gaat ze hele dagen naar school en weet ook niet hoe ik ga reageren als ze elke dag op school zit.

    sterkte als Naomi naar school gaat
     
  5. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Toen Sem de week voro de herfstvakantie de ochtenden ging oefenen had ik ook best de zenuwen pff
    Hij hield mijn hand stevig vast toen ik hem bracht en bij het weg gaan huilde hij maar dit was alweer over toen we nog niet om de hoek waren en de rest van de week ging het zonder tranen en zei de juf het gat super goed met hem .
    Vanaf maandag gaat hij voor hele dagen ben eens benieuwd
    De puterspeelzaal ligt bij ons tegenover en ik zag hem dan ook steeds als hij op de speelplaats was met de rest van de kids
    maar nu moet ik hem dus echt weer een stukje loslaten want ik zal hem nu niet meer zien tijdens het buitenspelen op school
    kleine kids worden groot pff het gaat allemaal veel te snel . Laten we maar lekker van onze kids genieten
    succes voor maandag komt allemaal goed xxx
     
  6. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Weet zeker dat het goed komt, het voelt gewoon erg vreemd.
    mijn kleine meisje word groot!!!
     
  7. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    het gaat idd erg hard nu ze naar school gaan.
    Esmee is nooit naar een peuterschool geweest maar merk wel dat ze nu toe is aan uitdaging,oefenen gaat ook erg goed op school verteld de juf.
    maar vind het ook wel vreemd hoor, ze is 4 jaar thuis geweest en straks zit ze hele dagen op school.
    ze mag van mij ook nog wel een poosje 3 blijven haha.
     
  8. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @lydia en eenmaal op school worden ze nog groter dan ze al waren.. Dat is nog het meest wennen denk ik.

    Wij hebben thuis overigens alleen enthousiast gedaan over school. Ondanks de knoop in mijn buik.. Ze vond het helemaal stoer want dan ben je groot tenslotte.
    En die knoop in mijn buik zal nog wel vaker voor gaan komen ben ik bang.

    Na 3 weken school had mevrouw al haar eerste dansvoorstelling... (kunstzinnige school die vindt dat dansen prima lichaamsbeweging is.. En zeer gesteld is op gezond en sport)
    Daar was de knoop alweer hoor!
    Pfoe.. Hele trotse mama!
     
  9. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    @ Saskia,
    wat leuk zeg.
    wij doen ook erg enthausiast wat school betrefd.
    Idd die knoop waar je het over hebt.
    Wesley is er ook aan toe dat zijn zus naar school gaat, beiden zijn niet te genieten of zal dat aan het feit liggen dat de klok een uur terug gaat??
    Hoe dan ook maandag de 1e keer school
     
  10. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    succes morgen Lydia
     
  11. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Succes morgen!!

    Laat j weten hoe het ging?
     
  12. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Ja doe ik, zit nu met een knoop in mijn maag aan de koffie, meisje is helemaal happy de peppy. haha die heeft er zin in.
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    11 uur alweer :)

    je kunt al bijna je schoenen weer aantrekken en terug lopen :D
     
  14. lydia31

    lydia31 Fanatiek lid

    7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    Idd de ochtend ging snel voorbij.
    Wesley moest ook wennen aan het feit dat naomi er niet was.
    Maar alles is goed gegaan, ze heeft het leuk gehad en ook de juf vond dat het goed gegaan was.
    Morgen zal het alweer anders zijn.
    Ben blin dat het zo gegaan is, ze is wel moe nu.
    Straks bij de ga maar lekker uitrusten.
     
  15. saxia

    saxia Bekend lid

    8 dec 2010
    607
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lydia van harte gefeliciteerd met het overleven van een schoolgaande dochter!
    Super dat je enthousiast bent over school en zie...je dochter heeft het prima gedaan. Knappe meid hoor.
    Succes met alle loslaat stappen die nog komen gaan. Je hebt nu ervaring.
     
  16. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Waar ik nog het meest tegenop zag was trouwens de speeldates.
    Maar nu net cakepops gemaakt met een vriendinnetje en nu spelen ze boven met de playmobil.

    Gezellig hoor :)

    En toen Anne maandag daar speelde... Heb ik gauw even wat in huis gedaan en de boodschappen :)
     

Deel Deze Pagina