Bijna peuter, en kleuter slaapvraag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nonamenononsense, 22 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Hallo, ik heb een zoontje van bijna 2 en een zoontje van bijna 5. De laatste tijd loop ik een beetje tegen het slapen aan, of het gebrek aan. Het is geen groot probleem, laat ik dat als eerste zeggen, alleen het was beter dan dat het nu is. Misschien dat iemand nog een leuke tip heeft.

    Zoontje van 2, rond 7 uur wakker en gaat tegen half 1 zijn bed in. Hij slaat nu vaak zijn slaapje over, denk de helft van de keren slaapt hij en de andere helft niet. Savonds slaapt hij laat, als hij gedut heeft, echt pas om 8 uur a half 9. (ze gaan beide tussen 19 en 1930 in bed)
    Dut hij niet slaapt hij direct.
    (soms slaapt hij laat, dna ligt hij tot half 2 te keten en valt dan voor een uurtje in slaap)

    Ik denk ergens dat hij het dutje niet meer nodig heeft, kijkende naar het slapen... Maar hij is nog zo jong! Kan ik misschien nog iets doen om het te verbeteren? (hij is ook niet te genieten als hij niet heeft geslapen)

    De oudste sliep altijd top, echt half acht tot half acht of langer. Maar sinds een tijd wordt dat steeds vroeger, eerst 7 uur en tegenwoordig 6 uur/6.15. Daarnaast is hij 6 van de 7 nacht wel 1 a 2 keer wakker met flauwe smoesjes. Slokje, raam dicht etc.
    Hij is niet bang, geen nachtmerries, lekker bed, goed wekkertje etc.

    Tot nu toe heb ik nog geen verandering in kunnen brengen, maar zeker de oudste zit zichzelf in de weg. Die is moe, huilerig, blauwe kringen etc. Ik vind dat sneu, hij slaapt overigens smiddags niet. Valt ook niet zomaar in slaap.

    Beide slapen met White noise, verduisteringsgordijn etc.
     
  2. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    Later naar bed brengen s avonds een idee? Zeker als je jongste niet meteen in slaap valt en de oudste s nachts wakker is? Half uurtje later kan misschien net t probleem oplossen. Of s avonds nog ff lekker buiten spelen en rennen zodat ze goed moe zijn?
     
  3. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Misschien het slaapje van de jongste inkorten. Hoe lang slaapt hij nu nog overdag?
    Die van ons sliep beter toen ik hem korter liet slapen.

    Wat doet de oudste voor het slapen? We lezen elke avond voor en zien dat het rust geeft en sneller slaapt.

    Overigens hebben we geen lange slaper. Meestal van 19.30 tot 6.30 (7jaar)
    Afhankelijk of hij voldoende heeft gedaan op een dag slaapt hij beter of slechter.
     

Deel Deze Pagina