Bijna uitgerekend en mijn eerste kindje heeft nu de waterpokken

Discussie in 'De bevalling' gestart door eline82, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline82

eline82 Niet meer actief

Hoi allemaal,

nog even en dan komt nummer twee. Gisteren bij de vk geweest en die zegt dat de kleine start klaar ligt.
    Nu ontdekte ik echter vanmorgen bij mijn dochter van 15 maanden allemaal rode stipjes, waterpokken.
    De berichten op internet zijn nogal tegenstrijdig, het zou namelijk gevaarlijk zijn voor pas geboren kindjes.
    Wie weet hier meer over????

Groetjes

2. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    even kijken op de site van de RIVM daar staat heel duidelijke uitleg over kinderziektes en zwangerschap-bevalling.
    hier de link:
    Waterpokken/VZV zwangerschap (Infectieziektebestrijding)

hopelijk heb je er wat aan en anders toch de vlos direct bellen morgenochtend (tenzij je nu natuurlijk in de weeen schiet!)
    suc6

gr. wup

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.045
    46
    48
    friesland
    Toen hier de waterpokken heerste heb ik de verloskundige gebeld of wij bij iemand op visite mochten met de waterpokken.
    Zij vertelde dat als mijn zoontje de waterpokken zou krijgen en ik zou bevallen hij niet bij onze baby mocht komen en het beste tijdelijk dan even bij mijn ouders 'moest' logeren.
    Wij hebben het risico dus niet genomen.
    Zou inderdaad even de verloskundige bellen!!

4. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter had de waterpokken toen onze tweede geboren werd. Gelukkig zaten er toen al korstjes op en was het niet meer besmettelijk. Ik weet niet over hoeveel dagen je uitgerekend bent? Na een week zijn de meeste waterpokken voorzien van een korstje en hoef je je dus geen zorgen meer te maken! Kids uit het dorp mochten niet bij onze baby aangezien het waterpokkenvirus hier enorm rond ging...
    Zodra er dus korstjes opzitten kan het dus geen kwaad meer...

5. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Oh ja....
    Je kindje wordt geboren met jouw afweerstoffen.
    Naar alle waarschijnlijkheid heb jij de waterpokken al gehad.
    Je kindje is daardoor de eerste tijd tegen de waterpokken beschermd, helemaal als je borstvoeding geeft. Maar uit voorzorg worden kinderen met waterpokken toch vaak bij baby's weggehouden...
    Wij hebben ons uitgebreid laten inlichten door de verloskundige en dit is wat wij te horen hebben gekregen!
    Hopelijk zitten er korstjes op de waterpokken als de volgende spruit zich aan dient. Dan is er niks aan de hand!!

6. eline82

eline82 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb indedaad zelf de waterpokken wel gehad, manlief echter niet. Ik ben de 26 uitgerekend dus opzich moet het dan allemaal goed komen toch.

7. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Toevallig... vorige week had m'n dochter de waterpokken en ook ik loop op 't einde.
    Als je ze zelf hebt gehad, is je baby in de buik beschermd. Volgens mijn verloskundige was het wel zo dat als de baby in die week geboren zou worden, hij/zij wel iets van 't virus mee zou kunnen pikken. Maar als de pokjes ingedroogd zijn, zijn ze ook niet meer besmettelijk.

Deel Deze Pagina