Bijstandsuitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door Amanthis, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    #1 Amanthis, 18 jul 2013
    Laatst bewerkt: 18 jul 2013
    Mijn zusje heeft een bijstanduitkering aangevraagd, ze heeft gebeld naar de gemeente en die geven aan dat de terugwerkende uitkering (daar heeft ze recht op) gisteren is overgemaakt en dus zou deze vandaag binnen moeten, zeiden ze bij de gemeente, maar tot op heden heeft mijn zus niets ontvangen.

    En ik hoef geen oordelen over waarom iemand die uitkering nodig heeft, dat iemand ook kan werken want bovenal weten jullie de situatie niet wbt mijn zusje.

    Dus graag serieuze antwoorden, vooroordelen meldt ik.
    Klinkt hard maar we zijn volwassen en ik vind het raar om dit zelfs te moeten neerzetten.

    En nee ik vraag hier niet om omdat ik vraag post aangezien ik mijn vraag duidelijk neerzet en niet neerzet hoe jullie erover denken

    Bij voorbaat dank:)
     
  2. boeboe

    boeboe Bekend lid

    23 apr 2012
    628
    0
    0
    hey

    mijn zusje heeft ook een bijstandsuitkering..wat ik weet is dat als zij iets van hun moet ontvangen dat het gewoon iets langer duurt dan bv.u heeft het morgen, dan kan het zijn dat het 2 dagen later is..zo niet dan zal ik even bellen...Succes!
     
  3. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Tot half 6 zijn er overboekingen. Even afwachten
     
  4. butterfly1984

    butterfly1984 Fanatiek lid

    Misschien komt het doordat ze verschillende banken hebben en het daardoor iets langer duurt?

    Wat vervelend zeg als je erop zit te wachten en het komt niet binnen.....
     
  5. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    #5 Amanthis, 18 jul 2013
    Laatst bewerkt: 18 jul 2013
    Dat is zeker! ze heeft het geld echt nodig! ze woont tijdelijk bij ons en ze heeft ook nog een dochtertje, het leven met haar toenmalige vriend was niet houdbaar, dus moest ze kiezen voor haar en haar dochter
     
  6. Minerva

    Minerva Niet meer actief

    Sorry, maar ik heb je post meerdere malen doorgelezen en ik heb geen vraag gezien. Dus zo duidelijk ben je niet ;)

    Uit wat je hier neerzet, kan ik afleiden dat je wilt weten waarom het geld van je zus nog niet binnen is...? Aangezien de gemeente heeft aangegeven het al over te hebben gemaakt, zal ze toch gewoon even moeten afwachten. Dat kan nog wel 1-2 werkdagen duren. Als ze het dan nog niet heeft, moet ze maar weer gaan bellen (juiste rekeningnummer doorgegeven?).

    Heeft ze het geld echt nú zo hard nodig? Kan niet iemand even voor haar wat boodschapjes voorschieten?
     
  7. Madi

    Madi Lid

    17 feb 2012
    48
    0
    0
    Schuldhulpverlener
    Verwerking van banken kan tot 5 werkdagen duren. Meestal is het met overheidsinstanties zo dat betalingen eenmaal per dag in bulk naar de bank gaan en dat die het dan verwerkt. Dan staat het op z'n vroegst 's avonds op de rekening maar dat kan ook een of twee dagen later zijn afhankelijk van welke bank de ontvanger is. Die moet het namelijk ook verwerken.
     
  8. Amanthis

    Amanthis Fanatiek lid

    7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Dat is het probleem juist, wij hebben de afgelopen twee maanden volledig alles betalld en dat met een minium loon en een uitkering (ziekte) van mij, dus we komen te kort, we hebben haar uiteraard de afgelopen maanden bijstaan, ze had gewoon beschrikking tot allles hier in huis maar wij hebben het gewoon niet breed, dus komt die bijstand als geroepen.
     
  9. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Dit - en het feit dat overheden volgens mij 1 of 2 keer per week betalingen in bulk doen (en niet iedere dag). Dus als de gemeente zegt het is overgemaakt, dan bedoeld hij waarschijnlijk "het is voor betaling in ons systeem aangeboden en gaat met de volgende betalingsrun verwerkt worden"...
     
  10. Leanna

    Leanna Actief lid

    12 apr 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eventjes geduld hebben dus ;).
     
  11. kniks

    kniks Actief lid

    6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als het gisteren is overgemaakt kan het vandaag of morgen binnen komen.

    Ligt aan de bank. Ik zie het met mijn loon en collega's.

    Ik heb bijvoorbeeld ABN, zelfde als uitzendbureau, ik heb het altijd dinsdag, sommige collega's bij de ING en SNS hebben het op woensdag. Heel soms heb ik het op woensdag en collega's dan op donderdag. Ligt aan het tijdstip dat het wordt overgemaakt denk ik.

    Er staat max 3 werkdagen voor als verwerkingstijd overmaken binnen Nederland.
     
  12. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Klopt, als het is overgemaakt. Maar volgens mij doen gemeentes in NL geen dagelijkse betalingen ;)
     
  13. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Nee de meeste gemeentes storten meestal 1keer per week..

    Maaarrr ik kreeg toen broodnood(zo noemden ze t toen) en kreeg ik twee tientjes om iig eten te kopen, dus als t morgen er nog niet opstaat zou ik proberen om voorschot te krijgen
     
  14. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Bij de meeste gemeentes kan je met je digid inloggen en dan kan je bij mijn uitkering precies zien wanneer ze het hebben overgemaakt en ook welk rekeningnummer enzo. Verder ligt het aan de bank Rabo is snel ING langzaam dacht ik.
     
  15. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Waarschijnlijk krijg je daar iemand bij de gemeente aan de telefoon die zegt dat het is overgemaakt, maar in feite ligt de betalingsopdracht dan nog bij de financiele administratie die de definitieve opdracht nog moet versturen.
     

Deel Deze Pagina