Bijvoeding reflux ervaringen en welke groente eerst?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ilmi, 21 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilmi

    Ilmi Lid

    14 jul 2021
    49
    7
    8
    Vrouw
    Dag allemaal,

    Ik ben opzoek naar ouders met ervaring m.b.t. bijvoeden bij een reflux baby.
    Onze zoon is inmiddels 4 maanden en op aanraden van de kinderarts mag onze zoon starten met bijvoeding. Zelf zit ik er aan te denken om nog een maanden te wachten i.v.m. darmrijping. Onze zoon krijgt Pepti voeding i.v.m. verdenking koemelkallergie, vandaar ook liever starten met bijvoeding (mits de darmen het aan kunnen natuurlijk) dan 6 maanden zei de kinderarts. Over een paar weken de provocatietest in het ziekenhuis.
    Onze zoon heeft een combinatie van verborgen reflux en gewone reflux, we willen graag rustig aan starten met bijvoeden.
    Wij lezen overal dat fruit zuur is en dus weer omhoog komt. Beter om te starten met groente.

    Wie heeft hier ervaring mee?
    Hoe zijn jullie begonnen en met wat?
    Werkte het goed of werd de reflux juist erger?

    Onze zoon heeft gevoelige darmen, vandaar dat we erg voorzichtig zijn en niet zomaar willen beginnen. Alle tips zijn welkom! Ik hoef niet de tip om te starten vanaf 6 maanden, want ja dat zouden we dolgraag willen maar als de kinderarts dit adviseert lijkt het ons toch verstandig om daar naar te luisteren en te kijken naar ons kindje. Als het niet gaat met de darmen, dan stoppen we natuurlijk direct.
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.881
    4.154
    113
    Ik moest ook met 4 maanden beginnen, maar dat was geen succes. Met 5 maanden ging het beter. Beide kinderen kregen als eerste hapje wortel en dat flink verdund met water en dan vervolgens weer gemengd met jbpm vanwege de reflux.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.109
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou niet eerder dan met 6 maanden starten. En google dan even op de lijst van stefan kleintjes. Dat is een gandige leidraad.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hier zoon met reflux, zo rond de 5,5 maand gestart.
    Eerder vonden wij toch echt niet nodig, gezien de darmrijping.
    Ging prima prima op gewoon borstvoeding.
    Zoon kreeg combi geprakt/stukken eten (Rapley) gepureerd hebben we overgeslagen,
    en dan moet een baby goed rechtop kunnen zitten.

    De lijst van Stefan Kleintjes is een hele handige leidraad inderdaad.
    Een mooi overzicht.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.075
    283
    83
    Emmeloord
    Hier ging het pas met 5,5 maanden goed. Begonnen met milde gekookte dingen. Had ook de lijst van Kleintjes als leidraad. Ze kreeg eerst hapjes. En toen dat goed viel kreeg ze stukjes. Ze was toen denk ik 8 maanden. Kleine beetjes en goed rechtop zitten. Niet gelijk naar het eten op de grond spelen. Dat stond garant voor spugen zult je begrijpen.
     
  6. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.242
    1.673
    113
    Vrouw
    Wij moesten van kinderarts ook met 4 maanden beginnen ivm allergieën. Toen at ze nog niks ging gewoon nog niet. Met 5 maanden weer geprobeerd en toen ging beter. Nu eet ze alles eigelijk wel wat ze mag.
    Ben begonnen met.

    boontjes. Wortels pompoen broccoli
     

Deel Deze Pagina