Bijwerking clomid

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Hopelove, 31 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    lieve meiden,

    Er zijn al zoveel topics hierover.. maar specifiek een vraag.

    Ik ben bezig met mijn eerste ronde clomid 50 mg. Vandaag mijn vierde pil genomen, morgen de laatste. Wat mij opvalt is dat sinds inname van clomid, ik last heb van kleine steken bij mijn eierstokken. Ene keer is het links, dan rechts. Het is niet continu, maar wel de hele dag door en na inname het hefigst. Komt dit iemand bekend voor? Moet ik mij zorgen maken?

    Maandag 5nov staat mijn eerste echo gepland...

    Hoop op een reactie.

    Liefs
     
  2. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Dat is meestal de groei van de follikels. Als het bij mij aan allebei de kanten is, is dat vaak geen goed teken dan heb ik teveel follikels. Ik hoop voor je dat je er niet teveel hebt. Succes!
     
  3. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Dankjewel voor je reactie!!
    Oeh spannend, hoop echt niet dat het er te veel zijn. Kan eht niet wachten om eindelijk eennpositieve test in handen te hebben
     
  4. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik hoop het ook niet voor je! Ik heb nou al drie rondes overstimulatie erop zitten.
     
  5. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Oh vreselijk... op hoeveel mg zit jij nu?
     
  6. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ik heb voor mijn eerste zwangerschap clomid in alle doseringen gehad maar ik reageerde er niet op. Dus toen menopur gaan spuiten. Maar die steken die je voelt heeft bijna iedereen als de follikels gaan groeien daarom reageerde ik. Nu spuit ik gonal f en heb al verschillende schema’s gehad maar reageer er nogal heftig op iedere keer dus mijn arts moet nu met een ander plan komen 12 november hoor ik meer. Hoe lang ben jij nu bezig?
     
  7. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Oh... wat vervelend dat de clomid niet aansloeg. Ik hoop dat het spuiten straks wel gaat helpen of inderdaad een ander plan. Wat lijken die dagen ver he zo?

    Ik ben sinds oktober 2017 bezig. Werd wel maandelijks ongesteld, maar onregelmatig. Tot ik ineens vanaf april tot augustus niet ongesteld werd heb ik de huisarts maar gebeld. Uiteindelijk doorverwezen en is er pcos geconstateerd in september. Had dit wel verwacht, want voor gebruik van de pil had ik ook al een hele onregelmatige cyclus. En hoelang ben jij al bezig?
     
  8. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    De eerste keer ben ik 1,5 jaar bezig geweest sept 2014 gestopt met de pil en town gebeurde er niks en had dit ook verwacht omdat ik voor de pil ook heel onregelmatig ongesteld was, toen in december 2014 bloed laten prikken dat was goed en in maart 2015 doorgestuurd naar het zh en ik heb ook pcos. Toen in mei 2015 eerste ronde clomid tot december 2015 en toen overgegaan op spuiten. En toen was het in februari 2016 raak. En nu vanaf april weer in het zh en door de vakantie begin juli gestart maar nog maar 1 goede ronde gehad.
     
  9. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw

    Toch een lang proces zo... hoop dat je snel weer een goede ronde hebt. Zou fijn zijn als dat lukt met spuiten, en wordt het anders IUI?
     
  10. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Nee met het zaad is niks mis. Ze stelden al eerder een leo operatie voor dan branden ze een aantal follikels weg en kan je een regelmatige cyclus krijgen of je reageert beter op de medicatie, maar die operatie is echt een no-go voor mij dat wil ik echt niet. Dan maak ik liever de stap naar ivf, want ik had de laatste ronde 11 mooie follikels zou perfect zijn voor ivf. Maar wil eerst nog ovulatie inductie proberen, en dan met menopur zoals bij de eerste. Ben erg benieuwd de 12e waarmee ze komt qua plan. Ben ook wel benieuwd naar jouw echo as maandag
     
  11. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ik hoop dat ovulatie inductie uiteindelijk toch gaat aanslaan. En anders inderdaad ivf, aangezien je wel mooie follikels kan hebben.. ik hoor wel positieve verhalen over de Leo, maar zou niet weten of ik dat zelf zou durven. Ik hoop gewoon dat de clomid aanslaat, zeker ook omdat ik (op de steekjes na) nergens last van heb.

    We houden elkaar op de hoogte over de echo’s! Ben ook heel benieuwd, ben blij dat ik een druk weekend heb, kan ik het lekker even loslaten.
     
  12. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Ja dat is zeker fijn, wij gaan maandag nog een week op vakantie en dan daarna maar weer vol er tegenaan! Hou me op de hoogte en succes! Komt vast goed!
     
  13. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Hoi blondie, heerlijk! Geniet van je vakantie.

    Ik ben vandaag geweest (cd11), en heb 3 grotere eitjes, waarvan de grootste 14mm is. Heb nu een klusverbod, en moet woensdag terugkomen om te kijken of de eitjes groeien.. hoop heel erg dat er 1 of max 2 groeien dan, zodat wij er alsnog voor kunnen gaan..
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  14. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Dat is nog even spannend dan! Hou mij op de hoogte!
     
    Hopelove vindt dit leuk.
  15. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Vandaag geweest, en 2eitjes zijn echt doorgegroeid (16 en 17mm). Die ander is blijven hangen op de 10, ze verwacht ook niet meer dat die groter wordt..

    Advies is alsnog niet klussen, omdat zij enkel 1 ei willen. Heb aangegeven er toch voor te gaan.. heb nog wel een negatieve ovulatietest, maar hoop dat die tegen het weekend aan of in het weekend positief is.

    Ze had het al wel over dat ze volgende maand 25mg clomid wil proberen.. vraag me echt af of dat wel effect gaat geven..
     
  16. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Nou ik zou er idd ook voor gaan hoor! En die van 17mm moet nog even doorgroeien naar 20mm dus even ovu testen doen ja. Spannend hoor! Zeiden ze nog iets over dat je het toch gaat proberen. Hier is nog steeds geen menstruatie doorgebroken. Hopelijk blijft dat nog even zo want dan hoop ik maandag weer te kunnen starten. Maar ben benieuwd of er sowieso iets komt...
     
  17. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ooehhh spannend!!! Hoop echt dat de menstruatie inderdaad niet doorbreekt, kun je gelijk door. Zou heel fijn zijn, een ronde overslaan is absoluut niet fijn. Mooiste is natuurlijk een zwangerschap... hou me op de hoogte!!

    Ze vond het niet zo leuk toen ik zei dat ik er met 2 toch nog voor zou gaan. Ze zei wel dat is je eigen keus, wij zijn er tenslotte niet bij.. wel maakt ze een aantekening dat ze geadviseerd heeft om er niet voor te gaan. Dat vind ik verder allemaal prima. Mijn man wil er ook voor gaan gelukkig, dus wat dat betreft zitten wij op 1 lijn. Ben echt zo ongeduldig, ik vind het echt spannend.
     
  18. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Jaa ik snap het! Ik geloof niet dat ik zwanger ben want we hadden een seksverbod, al hebben we voordat ik wist vd overstimulatie wel seks gehad en moest ik de morningafter pil halen. Dus eisprong is uitgesteld maar wanneer die dan wel is geweest geen idee. Maar as maandag is het drie weken geleden vd overstimulatie. Maar omdat ik nu ook op vakantie ben zit ik niet zo te wachten op een menstruatie
     
  19. Hopelove

    Hopelove Lid

    28 okt 2018
    51
    12
    8
    Vrouw

    Ja inderdaad, op vakantie je menstruatie hebben is nooit fijn. Hoop dat je nog even lekker kan genieten daar... ben heel benieuwd hoe het ook bij jou gaat lopen, we houden elkaar op de hoogte. Liefs
     
    Blondie685 vindt dit leuk.
  20. Blondie685

    Blondie685 Fanatiek lid

    11 jan 2016
    2.086
    1.201
    113
    Hey! Vandaag een goed gesprek gehad met mijn arts. We gaan nog even door met ovulatie inductie en gelijk naar beneden qua dosering bij een follikel van 8,5 mm en ik krijg een ander medicijn die meer lijkt op menopur. Ook heb ik aangegeven dat ik geen leo operatie wil dus mocht dit het niet worden dan mag ik over op ivf. Nu duphaston meegekregen voor vijf dagen en dan maar weer starten. Hoe is het bij jouw?
     

Deel Deze Pagina