Bijwerkingen BMR?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena heeft vorige week woensdag de BMR prik gehad. Sinds 3 dagen is ze hangerig, en gisteravond en vanavond koorts. En vanmiddag zag ik allemaal rode vlekjes op haar lijf... :( Zijn dit nou de bijwerkingen van de BMR? Herkent iemand dit? Zo ja, hoelang heeft het geduurd bij jullie kindjes?

2. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars had nergens last van, maar zijn vriendinnetje (1 week ouder als hem) de 7e dag koorts, en de 10e dag vlekjes. dat zijn mazelen, maar die zijn niet besmettelijk. bij haar waren de na 2 of 3 dagen weer weg, en toen de vlekjes kwamen was de koorts over. tegen mij zeiden ze dat ik in geval van koorts boven de 39 even de HA moest bellen, puur voor de zekerheid.

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Dat moet je idd zeker doen, de ha bellen als de koorts blijft of als hij hoger gaat dan 39 graden... gewoon voor de zekerheid, dat ze bvb niet een bijkomende infectie heeft of een ernstige bijwerking (wat gelukkig zelden voorkomt)...

Als ze slapjes wordt en ze huilt als je haar beentjes opheft om haar te verschonen, dan moet je toch ook ff bij de arts langs om hersenvliesontsteking uit te sluiten.

Hoe is het vandaag met haar?

4. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    HIer op dag 9 hoge koorst (39,8) en allemaal rode vlekken.... hij was een klein oliebolletje...
    Heb de huisarts niet geinformeerd, die kan toch niet veel doen. Gewoon je kindje goed in de gaten houden en zolang ze alert blijven en wel goed plassen is er volgens mij niet zoveel aan de hand... maar ja, hij heeft regelmatig hoge koorts, dus dan raak je er wel wat aan gewend ;) (helaas!)
    Na ruim een week was de uitslag verdwenen

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft donderdag de 11 mnd prik gehad, en de arts zei tegen mij dat ze van de volgende prik (14mnd) pas een week erna last zou kunnen krijgen. dat ik er dan rekening mee hou, dat ik geen afspraken oid plan.

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Inmiddels is de koorts bijna weg, en zit voornamelijk haar rompje onder de rode vlekken die ook met elkaar in verbinding gaan, heel raar...

Om hersenvliesontsteking uit te sluiten had ik ook al op haar gelet of ze niet huilde bij beentjes optillen of hoe ze op me reageerde, niets gemerkt. Ze is gewoon alert en vrolijk, dus niets aan de hand. Wel moe en wil niet eten, maar goed ze voelt zich natuurlijk ook niet lekker.
    En ik heb gekeken of ik die bultjes ze kon wegdrukken, dat kan ook. Dus het is geen hersenvliesontsteking gelukkig.

We kijken het morgen even aan, mocht het allemaal erger worden of mocht ze weer koorts krijgen, ga ik naar de ha.

Dankjulliewel voor de antwoorden!

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Fijn dat ze bijna geen koorts meer had! Is toch een goed teken!

8. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Dan heeft ze de prik toch wel heel vroeg gehad? Die krijgen ze toch met 14 maanden?

9. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat herkenbaar! Onze kleine mannetje heeft afgelopen maandag de BMR en de prik tegen hersenvliesontsteking gehad. De volgende dag had hij 's middags ineens hoge koorts. Ik het cb gebeld, die zeiden dat het onmogelijk van de prik kon komen. Hij kon daar pas na 5 tot 12 dagen een reactie op krijgen. En dan was het alleen wat koorts van de BMR. In de loop van de dag kreeg hij ook nog eens overal rode vlekjes. Ik dacht: wat is dit nou weer :confused: :confused: :confused: Ik dacht toen zelf dat het warmte uitslag was en dus door de koorts kon komen. De volgende dag was hij erg ziek, hoge koorts, uitslag en als ik hem op de commode neer wilde leggen om te verschonen, gilde hij de hele boel bij elkaar. Gelijk de dokter gebeld. Nadat ik me verhaal had gedaan moesten we gelijk komen. Hij heeft hem goed nagekeken en constateerde dat het geen hersenvliesontsteking was omdat hij rustig bij me bleef zitten. ( op het moment van onderzoek was ons mannetje helemaal over de rooie) Wel zag hij dat hij een middenoorontsteking had, daarom wilde hij niet liggen met de verschoning, dat gaf druk op zijn oortje ( Maar hij had wel geslapen, geen last met liggen). Maar goed, de uitslag kwam door de koorts. Dat geloof ik dus niet. Ik ben geen dokter, maar hij heeft wel vaker koorts gehad, en geen uitslag. Het was echt vreselijk, hij zat helemaal onder. Zowel in zijn huidje als op zijn huidje zaten de vlekjes. Ons mannetje kreeg antibiotica en moest snel weer gaan opknappen zei "oom" dokter. Ik ben op internet gaan kijken en kwam uit bij de 6e ziekte. Maar hij had geen opgezette klieren. En de uitslag was niet na de koorts begonnen maar tijdens.Dus dat was het ook niet, wat dan wel? Ik vind het toevallig dat jij het zelfde hebt gehad met die kleine, Ozgul, ik blijf het vreemd vinden. Ik weet alleen niet of onze kinderen de zelfde prikken hebben gehad omdat jou meisje wel jonger is, dan heeft ze de prik idd te vroeg gehad. Onze kleine heeft nu nog steeds de rode vlekjes, en heeft nog verhoging. Je zou nu kunnen denken dat hij nu de verhoging heeft van de BMR. Hij is nl donderdag de hele dag koorts en verhoging vrij geweest. En vrijdag begon de koorts weer.Als de uitslag morgen niet weg is, moest ik de ha weer bellen. Eerder vond de assistente het niet nodig om weer een afspraak te maken. We wachten het rustig af. Ik wens jou heel veel sterkte!
    Liefs, mussie

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ana-Lucia had niet echt symptomen van een hersenvliesontsteking, ja ze huilde wel bij het verschonen, maar dat doet ze vaker als ze zich niet lekker voelt en toch had ze hersenvliesontsteking als bijwerking van de BMR, dus je moet wel goed je kleintje in de gaten houden.

Ze zat trouwens ook helemaal onder de rode vlekjes, haar rompje, armpjes, beentjes en gezichtje... en ze had 40 graden koorts.

11. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat bedoel ik :confused: Wanneer is het bij jou kleintje begonnen Kirby? Hier begon het gelijk de volgende middag, precies 24 uur later. Maar goed, had niks met de prik te maken werd er gezegd. Gelukkig gaat hij nu een stuk beter, ik mag hem zonder dat hij begint te huilen verschonen en de uitslag is stukken minder. Hij heeft wel nog steeds verhoging. Ik wacht het maar rustig af verder.
    Liefs, mussie

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hier is het begonnen een week na de prik en heeft een hele week geduurd :( Gelukkig is het nu beter bij jou.

13. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Dus ook later. Ik weet het niet hoor. Ja, gaat idd beter, maar nu heeft hij weer 38.1. Is niet hoog,maar toch weer koortsig. Ik hoop dat hij weer snel de "oude" is. Ik vind het zo sneu voor die ukkies :cry:
    Liefs, mussie

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja het is wel heel vervelend voor hen. Ik zou gewoon goed de koorts in de gaten houden, maar ik denk niet dat er iets aan de hand is hoor met jouw mannetje, volgens mij is hij morgen helemaal koortsvrij. Sterkte alvast.

Liefs
    Kirby

15. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hoop het ook, dankjewel ;)
    Liefs,mussie

16. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meiden, ik heb de afgelopen dagen regelmatig contact gehad met het cb. Dit omdat de koorts toch weer op kwam zetten en de uitslag nog steeds niet weg was. Ook heb ik nog contact met de ha gehad. Niemand wist waar de uitslag vandaan kon komen. Ja, ze bleven zeggen, toch door de koorts. Tot ik vanmorgen een andere arts van het cb sprak en die vertelde dat die uitslag wel degelijk van de prik kwam :confused: :confused: :confused: De uitslag kan 1 tot 3 dagen na de prik komen. Bij mijn zoontje was het dus na 1 dag. Ze vertelde me wel dat het bijna niet voor komt, 1 op de 1000 kinderen kan dat krijgen. Mijn zoontje is dus wel die ene! En jou dochtertje die andere, als ze dezelfde prikken heeft gehad Ozgul.Het komt niet van de BMR prik, maar van de MenC. Ik ben blij dat ik na 1 week eindelijk weet dat het wel degelijk van die prik komt. Ik kon me er gewoon niet bij neerleggen dat het van de koorts kwam. Dit was in mijn ogen echt onmogelijk. Zo zie je maar weer, de aanhouder wint. Als je iets niet vertrouwd, ga door totdat je zelf gerustgesteld bent! Jou moeder instinct is er niet voor niks!
    Ik hoop dat je meisje weer helemaal opgeknapt is. Ons mannetje is sinds gisteren eindelijk koortsvrij en de uitslag is gelukkig ook weer bijna weg :D
    Fijne dag.
    Liefs, mussie

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Maar Mussie, mijn dochter heeft de MenC niet gehad? Zij heeft alleen de BMR gehad (vervroegd vanwege vakantie), MenC krijgt ze in september.

Ben in ieder geval blij dat jullie kleine weer wat opgeknapt is!

18. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh sorry, ik kon dat ook niet duidelijk uit je verhaal opmaken :( Daarom schreef ik al: "als ze idd dezelfde prikken heeft gehad". Dat wist ik dus idd niet zeker. Ik hoop dat als ze de prikken wel krijgt, dat ze er iig geen nare bijwerkingen van zal krijgen!
    Liefs, mussie

Deel Deze Pagina