Bijwerkingen na bmr enting?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frauantje, 14 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frauantje

    Frauantje Lid

    2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Vorige week ben ik met mijn zoontje bij het consultatiebureau geweest voor de bmr-vaccinatie.

    de verpleegkundige zei toen al dat de kleine na ca. een week beetje koorts, hangerig etc. kan krijgen/zijn.

    hij is 3 dagen na de enting zo ziek geworden, 40 graden koorts, slap, niets willen eten, huilen en benauwd.

    ben toen bij de huisarts geweest en zij constateerde een oorontsteking en bovenste luchtweg infectie.

    dit zelfde heb ik gehad bij voorgaande entingen.
    Enten -> oorontsteking en luchtweg infectie.

    vannochtend zat de kleine helemaal onder de rode vlekjes op zijn huid, inclusief koorts 38,9C.

    Ik heb gelezen dat kindjes een “beetje” rode vlekjes kunnen krijgen maar mijn zoontje zit flink onder .

    herkennen jullie dit? Hebben jullie hier ook ervaring mee? Of heeft iemand ook een gelijksoort beeld, vaak ziek worden na enting, oorontsteking oid?

    liefs
     
  2. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.035
    3.117
    113
    Nee ik herken het van beide niet. Ze waren beide afwisselend wel wat loom en zeurderig na een vaccinatie. Soms verhoging. Soms geen bijwerkingen. Maar goed het kan ook gewoon een virus zijn (r in de maand), vlekjes denk ik aan 5e/6e ziekte? Dus dat het misschien toch toeval is?
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  3. Chrissie1990

    Chrissie1990 Fanatiek lid

    26 aug 2016
    1.180
    1.079
    113
    Hulpverlener
    Ik herken het ook niet. Mijn dochter kreeg een beetje verhoging en werd wat hangeriger en dat was het wel.
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  4. Frauantje

    Frauantje Lid

    2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Dankje voor jullie reacties.

    Bij de eerste enting was hij alleen wat hangerig en huilerig maar dit is echt een ander niveau!

    Las wel dat ze een milde huiduitslag kunnen krijgen van de bmr-vaccinatie maar dit is best heftig.
     
  5. Lelie89

    Lelie89 Fanatiek lid

    4 sep 2014
    3.355
    2.081
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik herken het ook niet van de oudste en de jongste krijgt het eind van de week.
    Als je het niet vertrouwt zou ik contact opnemen met de huisarts.
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  6. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Bij twijfel altijd bellen
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.807
    354
    83
    Mijn dochter werd ook al na 3 dagen erg ziek. Zat onder de rode vlekken (leek wel net de mazelen). Ook flinke koorts.

    Alle andere vaccinaties had ze goed doorstaan. Mijn zoontje had vrijwel geen last van de bmr.
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste kreeg er wel uitslag van, lijkend op milde mazelen, wat verhoging en ze sliep wat langer/meer. Dus niet enorm ziek, wel duidelijk bijwerkingen.

    Enten doen ze overigens bij planten, niet bij kinderen ;)
     
    Kukido en Frauantje vinden dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.999
    25.441
    113
    Nee ik herken dat niet.
    Mijn oudste was de avond na een vaccin wel wat hangerig. Mijn jongste heeft nergens last van.

    Ik zou gewoon de huisarts bellen als je graag wil dat een dokter even naar haar kijkt. En ook doorgeven dat ze toch best ziek wordt na een vaccinatie.
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  10. Frauantje

    Frauantje Lid

    2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Dankjewel allemaal!

    vannochtend even de huisarts gebeld. Ik mocht niet langskomen omdat hij een luchtweg infectie heeft (door hun geconstateerd overigens) en koorts. Ik kon wel een foto van de uitslag sturen en zij zouden mij dan einde van de middag laten weten hoe of wat.

    zo gezegd, zo gedaan.

    Ook even de ggd gebeld wat betreft Corona test mocht ik toch langs willen komen op de praktijk.

    onder de 6 jaar testen zij niet mits het aangevraagd word door een arts.

    Om het maar kort te houden, de huisarts praktijk heeft zojuist gebeld.

    Het ziet er naar uit dat het een milde vorm van mazelen is, wat ze kunnen krijgen door de vaccinatie. Vaccinitis noemde ze het?!

    Gelukkig nu voor een paar jaar klaar
     
  11. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Goed dat je even gebeld hebt! Ik vind het wel heel kwalijk dat je met deze klachten niet langs mocht komen. Zeker nav de Bmr vaccinatie moeten ze dit heel serieus nemen, jammer dat ze dat dus totaal
    niet doen.
    beterschap en gewoon weer bellen als weer ongerust erover bent of als het erger wordt!
     
    Frauantje vindt dit leuk.
  12. Frauantje

    Frauantje Lid

    2 aug 2018
    44
    19
    8
    Vrouw
    Ik snap wel dat ze voorzichtig zijn met Corona maar het even wat serieuzer nemen had wel gemogen mijn inziens.

    Gelukkig kan ik hier ook nog terecht voor advies en support! :D
     

Deel Deze Pagina