bijwerkingen van foliumzuur??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 13 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    ik vroeg mij af of iemand ook bijwerkingen heeft bij foliumzuur..ik ben vorige maand en deze maand aldoor vaag misselijk...ene x wat meer als de andere x..het is niet zo dat ik niks kan eten of wat dan ook..sterker nog me eetgewoonte is normaal..maar toch voel ik me niet 100% en aangezien ik vorige maand ook ben begonnen met foliumzuur dacht ik dat het misschien daaraan kon liggen..herkent iemand dit??
     
  2. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.495
    33
    48
    heb ff voor je gezocht en dit gevonden..... groetjes lieke.................


    Foliumzuur is een natuurlijke voedingsstof en heeft geen bijwerkingen. U kunt het dus met een gerust hart gebruiken, eventueel jarenlang. Het kan geen kwaad om het naast eventueel foliumzuurrijk voedsel gebruiken.

    Alleen bij doseringen van meer dan 15 mg per dag kan dit middel soms wat bijwerkingen geven. De belangrijkste bijwerkingen zijn dan:

    maagdarmstoornissen, slaap- en concentratiestoornissen, bittere smaak, levendige dromen, depressie, opwinding, verwardheid, irritatie en hyperactiviteit.
    Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen, of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.


    Dit vond ik op een site!
    Liefs, misspuma
    _________________
     
  3. Niet meer actief

    he bedankt voor je reactie!! nou ik slik gewoon 1 per dag..dus dan zal dat het wel niet zijn...ik weet het ook niet..
     
  4. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.495
    33
    48
    succes groetjes liek.
     
  5. Harley

    Harley Fanatiek lid

    16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik zou me er inderdaad geen zorgen over maken, de kans op een teveel aan foliumzuur is echt heel klein. Misschien ben je gewoon een beetje gespannen?
     
  6. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    hey,

    ik was in het begin ook erg misselijk door die foliumzuur, neem ze nu in de avond in na het eten en dat gaat goed, nam ze voorheen in de ochtend in...
    succes ermee, liefs bianca
     
  7. Ik heb ook last van niet te verklaren misselijkheid nadat ik begonnen ben met foliumzuur zo'n 3 wkn terug. Echt van die vlagen, waardoor je bijna zou denken dat je zwanger bent (want op dat moment echt nog onmogelijk was!).

    Denk echterdat het meer komt door de hormoonverandering door het stoppen met de pil dan door het foliumzuur.

    Sterkte ermee!
     
  8. Niet meer actief

    oke bedankt voor jullie reacties...dan zal dat het wel zijn ja..maar zo te lezen gaat dat ook wel weer snel over...ach ik heb het er wel voor over hoor!! ik wil kunnen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om een gezond kindje te krijgen..en als het toch wat heeft heb ik in elk geval mijn best gedaan...ik rook zoiezo al niet maar drink nou ook al geen alcohol mee..voel me daar gewoon niet goed bij... maar wel fijn dat ik nu weet dat het daar dus wel aan kan liggen..
     
  9. lisa84

    lisa84 Actief lid

    20 dec 2005
    319
    0
    0
    moeder, vrouw, werknemer
    Almere
    misschien ben je zwanger
     
  10. Niet meer actief

    nee ik kan niet zwanger zijn...want ik had het vorige maand ook en ik ben wel ongesteld geworden vorige maand...dus het zal wel iets anders zijn...
     
  11. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hoi Lauraatje,

    Ik heb precies hetzelfde gehad, toen ik stopte met de pil ben ik meteen foliumzuur gaan gebruiken. Ik had heel veel last van duizelingen en misslijkheid, vooral als ik op mijn zij draaide in bed. Eerst dacht ik ook dat het kwam van het foliumzuur en ben er toen mee gestopt, omdat ik de eerste 2 maanden een zwangerschap eigenlijk nog wilde uitstellen en m'n cyclus netjes wilde krijgen. Foliumzuur hoeft maar 4 weken van tevoren ingenomen te worden. Het veranderde niet, ik bleef steeds misselijk (niet overgeven), dus denk ik dat het komt door het stoppen met de pil. Het is nu gelukkig over en ben inmiddels de 3e pilloze maand ingegaan.

    Als het van het ontpillen is, gaat het dus vanzelf weer over.
     
  12. Niet meer actief

    bedankt voor je reactie!! ik merk al dat het minder wordt..dus mischien toch het ontpillen ofzo....dit is ook mijn 3de maand dat ik geen pil meer slik dus hopen dat het over gaat!! groetjes
     
  13. ik ook na t slikken van foliumzuur..misselijk. Ik neem m nu ook 's avonds in dan ga ik toch bijna naar bed en heb ik er niet veel last van.
     
  14. PGirlie

    PGirlie Actief lid

    26 feb 2006
    101
    0
    0
    @andrea001 ik lees dat jij last hebt/had van duizelingen vooral als je je omdraaide in bed.
    Nou ben ik afgelopen week naar de HA geweest omdat ik dus veel last heb van duizelingen vooral snachts als ik me omdraai in bed en smorgens als ik opsta,hierdoor wordt ik ook misselijk.
    Ook heb ik het als ik op de bank hang en tv/filmpe kijk en opsta.

    Ik heb dit dus verteld aan mijn HA die mijn verteld dat ik waarschijnlijk een infectie heb opgelopen aan mijn evenwichts orgaan (?!??!?!) Ik vertelde hem dat ik niet ziek of verkouden was geweest. Hij kon niets anders verzinnen. Hij heeft me medicijnen ((BETAHISTINI)voorgeschreven,
    toen ik thuis kwam en de gebruiksaanwijzing doorlas stond er " liever niet gebruiken tijdens zwangerschap of als geprobeerd wordt zwanger te raken."
    Om een lang verhaalkort te maken ik ben niet met de medicijnen begonnen en nog steeds duizelig...
    Zelf dacht ik wel het is sinds ik begonnen ben met foliumzuur slikken (een paar weken erna) ik slik dat nu vanaf begin januari. (niet naar de HA benoemd)

    Kan het dan toch zijn van het slikken van het foliumzuur? Hoelang duurde het bij jou?

    Sorrie het is een mega lang verhaal geworden... :oops:
    Iemand anders hier nog iets zinnigs over te zeggen?

    alvast bedankt PG
     
  15. Niet meer actief

    HUH? ER STAAT LIEKE MAAR JE SLUIT AF MET LIEFS, MISSPUMA????? :(: :(:
     
  16. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Dik gedrukte heeft Lieke opgezocht en dat had MissPuma geschreven
     
  17. babs

    babs Actief lid

    19 feb 2006
    264
    0
    0
    Haarlem
    heb helemaal geen klachten van foliumzuur...

    groetjes babs
     
  18. Niet meer actief

    Nu begrijp ik het :)
     
  19. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    @PG: Misschien als die duizelingen en misselijkheid aan blijft houden weer naar de arts en vertellen dat je bezig bent zwanger te worden??? Dan krijg je medicatie die je wel mag gebruiken en misschien zegt hij wel dat het inderdaad door ontpillen komt.
    Bij mij duurde het vrij lang... Ik ben er eigenlijk net pas van af. Het heeft bij elkaar 2 maanden geduurd. Ik had trouwens ook last van paniek en onrust (maar had ook de maand voor het stoppen veel stress gehad, misschien nawerking daarvan?).

    Ik hoop dat je er snel van af bent hoor!
     
  20. PGirlie

    PGirlie Actief lid

    26 feb 2006
    101
    0
    0
    hoi Andrea
    Zou ik nog aan het ontpillen zijn? Ik ben al vanaf oktober 2005 gestopt met de pil en vanaf toen die tijd altijd een regelmatig cyclus van 28-30 dagen.
    In januarie zijn we voor het 'echie' begonnen. En sinds dien ben ik ook aan het foliumzuur.

    de huisarts vertelde me wel dat er tegen duizeligheid geen wondermiddeltjes bestaan en dat het moet 'slijten' .
    Ik heb behoorlijk last van die duideligheid en de daardoor veroorzaakte miselijkheid.
    vandaar mijn HA bezoek,dit was sinds 3 jaar weer eens een bezoek aan die man.
    een virus aan mijn evenwichts orgaan vind ik ook niet echt geloof waardig overkomen?? En het enige wat er verandert is, is dat ik foliumzuur ben gaan slikken. Maar goed als het daar niet van komt?
    Waar komt het dan vandaan?
    Ik vrees dat ik maar gewoon de HA zijn uitspraak opvolg en het laat 'slijten' :cry:
     

Deel Deze Pagina