"Bijzondere" vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yeuu, 8 sep 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.438
    805
    113
    Vrouw
    Wat is jullie meest bijzondere vakantiebestemming? (Vanwege een gave activiteit, mooiste omgeving, leukste uitje)

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.518
    6.078
    113
    Vrouw
    Lapland, behoeft denk ik geen uitleg…. Maar noorderlicht, paardrijden in de sneeuw, ijsvissen, rijden met de arrenslee, rijden met de hondenslee, prachtige tochten door de sneeuw met sneeuwscooter, slapen in een iglo.

Zuul, Huismuisie, vruchtje24 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.885
    2.735
    113
    Ik heb er niet één die helemaal bovenaan staat, maar wel een top 5.

Fins Lapland in de winter.

Kamperen in Botawana op een community camp, zonder hekken en echt tussen de wilde dieren.

De Pacifische kust in Colombia, ver weg van de toeristische steden.

De bergen in Oostenrijk.

Bij mensen thuis overnachten op rondreis door Cuba

artie en mamameer vinden dit leuk.
  4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.584
    3.996
    113
    Vrouw
    Niet één vakantie, maar de jarenlange wintersport traditie die we met de familie hebben. We gaan al zo'n 24 jaar lang met 2 gezinnen skiën. Inmiddels is de groep enorm uitgebreid; eerst met aanhang, daarna de kinderen die werden geboren. En het is elk jaar zo gezellig. Het samen zijn met elkaar: skiën, eten, spelletjes spelen, af en toe après ski, (achter)neefjes en nichtjes die leuk met elkaar spelen, het op elkaars kinderen passen zodat de ouders samen kunnen skiën, de kinderen die voor het eerst op ski's staan of de kinderen die inmiddels bijna beter skiën dan hun ouders :D
    Echt een hoogtepunt elk jaar!

Nellie4, artie, mamameer en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.855
    3.987
    113
    Galapagos Eilanden staat bij mij met stip op één! Screenshot_20250909_072209_Facebook.jpg

Zuul, Nova1986, artie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    4.259
    4.624
    113
    Vrouw
    India, ik was 19 en ging met een groep die ik tot op de luchthaven nooit ontmoet had. Ik had een reischeque gewonnen en ik wou echt een once in a lifetime reis maken daarmee. Wat een bijzonder en mooi land. Ik koos voor India omdat mijn tante van daar geadopteerd is en mijn grootouders daar misschien 30 keer geweest zijn. Ik hoorde dus al heel mijn jeugd verhalen over India en wou dat dus graag zelf eens ervaren.

Brazilië, dat was echt een land waarop ik een beetje verliefd geworden ben. Ik vond het fantastisch mooi en een fantastische ervaring. Toen was ik overigens ook nog maar 24 zoiets, samen met een vriendin met de rugzak 4 weken rondgetrokken. Ik zou heel graag eens met man terug gaan ooit.

En mijn stage in Suriname was ook een heel bijzondere reiservaring. Zo veel geleerd daar, niet alleen over verloskunde maar ook over mezelf. Echt een stukje losweken en volwassen worden.

Ik ben super dankbaar dat ik deze reizen heb kunnen doen, nu lukt dat niet meer zo gemakkelijk door mijn gezondheid en met de rugzak reizen is al helemaal geen optie meer.

Op mijn bucketlist staan nog het noorderlicht zien, echte lava zien, een hondensleetocht maken, Argentinië, IJsland, Canada.wie weet, ooit (moeten we eerst de lotto winnen)

Maan14 en Jessi79 vinden dit leuk.
  7. CutymcPretty

CutymcPretty Actief lid

5 jul 2025
    290
    122
    43
    Vrouw
    We hebben al twee keer een zomervakantie gecombineerd met een formule 1-weekend (Frankrijk in 2022 en Hongarije dit jaar).

Jessi79 vindt dit leuk.
  8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    23.786
    11.188
    113
    In mijn 20 heb ik meerdere mooie reizen gemaakt. Allemaal groepsreizen.

Italië rondreis, zoveel gezien!

Met een vriendin een maand in Indonesië. Het contact met de mensen, leuke gesprekken, de Krakatau, de omgeving is echt prachtig.

Samen een vriendin naar India/ Nepal. De ganges, de rituele omtrent de dood met uitleg van man die daar woonde en wou informeren. Alle tempels, de prachtige dieren, de zware bergtocht. De rust in Nepal.

Jessi79 vindt dit leuk.
  9. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.650
    190
    63
    Vrouw
    Dit jaar, 4 weken Oeganda. Heel veel lokale mensen ontmoet en gesproken. Mooie rondreis gemaakt, gezien hoe ze daar leven, de armen en de wat rijkere mensen. Heel bijzonder!

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    17.850
    23.882
    113
    Dat was denk ik toch wel onze bedevaart naar Mekka, alweer 15 jaar geleden. ❤️

Anna009, Sado en Vulpen vinden dit leuk.
  11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.881
    1.584
    113
    Na ruim 20 jaar dromen was ik dit jaar eindelijk in Zuid-Afrika en oog in oog met de leeuw. Meest bijzondere en mooiste vakantie ooit en leukste wat we als gezin met elkaar hebben gedaan tot nog toe❤️

Bijgevoegde bestanden:

Jessi79 en Momisake vinden dit leuk.
  12. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    756
    422
    63
    Vrouw
    Harbin China de ijsstad bekijken

13. Caithxxx

Caithxxx Fanatiek lid

27 mrt 2019
    2.497
    2.342
    113
    Vrouw
    Thailand omdat dat voor de kinderen en mezelf de eerste keer buiten Europa was.

Ik heb in m'n zwangerschap ook een soort roadtrip gemaakt door Oost Europa, die staat mij echt het meest bij van alle vakanties. Steeds verplaatst met OV, begonnen in Polen en geëindigd in Kroatië. Wij kiezen doorgaans ook niet voor de meest toeristische trekpleisters (want hekel aan drukte).

Maar toch ook wel onze laatste vakantie in Noord Albanië. We zijn dol op Albanië, maar we zaten echt tussen de lokalen en de armoede die er soms is (sloppenwijken, veel bedelaars die tussen drukke verkeerspunten en grensovergangen lopen met soms hele jonge kinderen die laveloos in hun armen liggen) heeft veel indruk gemaakt.

14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    11.346
    13.275
    113
    Vrouw
    Zuiden van het land
    Ik vond Slovenië adembenemend mooi.

Maar mn leukste vakanties heb ik in Italië gehad qua cultuur en eten :)

15. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.981
    2.620
    113
    Dat zijn er twee tot nu toe. Onze reis met zijn tweeën naar Noordwest Amerika en Zuidwest Canada 22 jaar geleden waar mijn man mij in een kano op een meer in Canada ten huwelijk heeft gevraagd. En onze reis met de kinderen naar Zuidwest Amerika twee jaar geleden. Daar hebben we zoveel prachtige natuur (Bryce Canyon, Antelope Canyon, Arches als top 3 en nog veel meer) gezien. En hopelijk komt daar volgend jaar de reis met de kinderen naar New York, Noordwest Amerika en Zuidwest Canada bij.

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    4.007
    4.846
    113
    Londen denk ik. Zo speciaal dat al die musea zo toegankelijk zijn en naar een fantastische musical geweest (Fun Home) :)

zwaaistaart, Athina en citroenrasp vinden dit leuk.
  17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.983
    3.478
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    mijn werkweek naar Engeland vroeger - in een gastgezin. Ik vond het leuk ;)
    En verder de 2 keer dat we door Schotland hebben gereisd met een camper met het gezin. Heerlijk....

Dochter is 17... en heeft al zoveel meer gezien :p best bizar... 6 weken varen in de Cariben, zeiltocht van Schotland naar Noorwegen naar Denemarken en dan de kleinste; maar voor mij nog bijzonder; zeilen van Harlingen naar Terschelling en terug met een zeilwedstrijd.

Maar omdat ik altijd alleen gedroomd heb; en niet echt veel hebben durven en kunnen doen; stimuleer ik haar ook wel om haar dromen uit te voeren. Ook al is dat soms lastig met heimwee vanuit mijn kant (naar haar) .

Mythique en NiVa0230 vinden dit leuk.
  18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    14.009
    5.945
    113
    Texas:):) En Noorwegen afgelopen jaar staat ook erg hoog.

19. Patatje1982

Patatje1982 Actief lid

31 dec 2014
    463
    231
    43
    Vrouw
    Fins Lapland begin dit jaar. Heb me nog nooit zo zen gevoeld als daar…

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    20.922
    34.885
    113
    Vrouw
    Maar de meest memorabele reis was toch een vrij onverwachte. En al meer dan 20 jaar geleden.
    Mijn man (toen nog vriend) kwam mij vrolijk melden dat hij concert tickets had geboekt voor over 2 weken (tijdens onze vakantie, due we thuis zouden doorbrengen).
    Ok leuk! Van wie en waar?
    Loreena mk Kennitt. In Granada.

Ok... Granada.... misschien een vliegtuig boeken? En een hotel?

Dus.. 4 dagen Grenada geboekt. En omdat we dan toch daar waren de terugvlucht pas een week later. Niks geboekt, alleen een huurauto.

Eerst dus 4 dagen in de stad. Bleek de band in hetzelfde hotel te zitten (die gaven 3 concerten, dus zaten er die hele periode).
    Op dag 2 konden we vanuit de hotelkamer naar de finish van de Vuelta kijken. Ook iets wat je niet dagelijks meemaakt.
    Verder heerlijke dagen door de stad geslentert en het Algambra bezocht. Concert was ook in het Alhambra, wat een geweldig mooie sfeer gaf.

Daarna met de huurauto het binnenland in gereden. Prachtige rondreis gemaakt. Op de laatste dag kwamen we aan in Ronda. Hotel zoeken. Kwamen bij een super romantisch hotelletje aan. Vragen of er plek is. Alleen de comfort room en de bruidsuite. Zegt mijn man: die de bruidsuite maar.
    Echt .... wauw... nog nooit zo mooi overnacht.

breister, Athina en Nellie4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina