Bink: Mijn geboorte

Discussie in 'De bevalling' gestart door Toys, 4 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Mama had vrijdag 23 maart al last van haar buik. Ze dacht dat het voorweeën waren omdat ze niet krachtig genoeg waren en er geen regelmaat in zat. Een paar dagen ging dit door. Papa ging woensdag ochtend gewoon naar zijn werk omdat mama het niet nodig vond dat papa thuis bleef. Op een gegeven moment deed het best veel pijn en wist mama niet meer waar ze het zoeken moest. Ze heeft toen papa gebeld om te vragen of hij naar huis kwam en toen hij eenmaal thuis was heeft papa Solita gebeld om te vragen of ze even wilde komen kijken. Solita was er binnen 20 minuten. Na nader onderzoek bleek dat mama al 6/7 cm ontsluiting te hebben. Solita zou over een uurtje terug komen om de vliezen door te prikken en nu wisten papa en mama dat ik vandaag geboren zou worden, dat vonden ze wel heel spannend.
    Mama heeft toen direct oma Boontjes gebeld want oma mocht bij mijn geboorte zijn. Dus helaas voor oma, dit jaar geen paasvee
    Toen Solita de vliezen had gebroken zag ze dat ik in het vruchtwater had gepoept Hierdoor kan ik het benauwd krijgen en daarom kon mama niet thuis bevallen en moesten we naar het ziekenhuis. Toen we daar aankwamen werd mama met een rolstoel naar de verloskamer gebracht. Eerst gingen ze weer kijken hoeveel ontsluiting mama had en dit was alweer 8/9 cm. Om mijn hartslag te horen en te registreren werd er een plakkertje op mijn hoofd geplakt en konden ze goed horen of ik het nog wel naar mijn zin had.
    Omdat de weeën niet krachtig genoeg waren (of mama's pijngrens heel hoog ligt zodat ze de weeën niet als heftig heeft ervaren) kreeg mama een infuus om de weeën krachtiger te maken.
    Toen ze uiteindelijk 10 cm ontsluiting had mocht mama gaan persen. Toen ik er bijna was ging mijn hartslag omlaag omdat ik graag geboren wilde worden. De dokters wilde mama gaan inknippen en hadden de verdoving al gezet. Mama hoorde het karretje met "gereedschap" al rinkelen en voelde dat ik er al bijna was. Toen perste ze zo hard op eigen kracht en was ik eindelijk geboren en was het inknippen gelukkig niet meer nodig
    Mama heeft in totaal ongeveer 40 minuten geperst en is het haar achteraf enorm meegevallen.
    Wel moesten we nog 1 nachtje in het ziekenhuis blijven omdat mama nog wat problemen had met plassen. De volgende dag mochten we om 15.30 naar huis en kwam papa ons halen.
     
  2. Chane

    Chane Actief lid

    6 mrt 2007
    135
    0
    0
    secretaresse bij een autozaak
    FT. Myers VA USA
    Van Harte met je nieuwe ouders...!
    Hoop dat je het heel erg leuk gaat vinden hier op onze wereldje..!
    En voor je ouders: VAN HARTE GEFELICITEERD!

    Groetjes Chane
     
  3. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Welkom op deze wereld hoor.
     

Deel Deze Pagina