Binnen een jaar zwanger van 2e kindje

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Margha, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Deze week getest en bleek een beetje onverwacht zwanger van de 2e. Mijn eerste zwangerschap heeft nog al lang op zich laten wachten. Al met al met een pauze ertussen 5 jaar.
    zijn er nog meer meiden die binnen een jaar zwanger zijn van de 2e en die het leuk vinden om te kletsen.
    Groetjes Marga.
     
  2. Eef84

    Eef84 Lid

    4 okt 2014
    37
    0
    0
    Hoi Margha,

    Hier ook! Mijn eerste is nu 8 maanden oud en ben nu 5.3 weken zwanger van de tweede! Bij ons was t wel een hele bewuste keuze om ze zo dicht op elkaar te krijgen en t is ons gegund gelukkig!

    Hoe oud is jouw eerste kindje?
     
  3. Eef84

    Eef84 Lid

    4 okt 2014
    37
    0
    0
    Oeps.. Gefeliciteerd trouwens.. Schoot er even bij in!
     
  4. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hè dames! Gefeliciteerd!!

    Hier ook vlot van de 2e zwanger. Het was onverwachts, maar niet ongepland. Een gecalculeerd risico zeg maar ;)
    Maar we zijn er super blij mee!

    Hebben jullie al een eerste echo gepland? En vinden jullie het nu anders?
     
  5. Eef84

    Eef84 Lid

    4 okt 2014
    37
    0
    0
    Gefeliciteerd Pollybaby! Hoe oud is jouw dochtertje nu?

    Ik merk nog geen verschil, ben met vlagen misselijk maar dat belemmerd me nog niet. Ik denk wel dat ik nu nog meer besef dat ik echt moet genieten van de zwangerschap want hij gaat zo snel voorbij!

    Wij hebben 21 oktober de eerste echo! Spannend! En jij?
     
  6. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Mijn dochtertje is vandaag precies 4 maanden!

    Ik voel me veel beter dan in het begin van me zwangerschap van me dochter, maar merk ook dat ik er iets minder mee bezig ben. Door die kleine meid ben je goch drukker :)

    Leuk dat je al een echo gepland hebt! Ik ga deze week even bellen!
     
  7. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hallo dames,

    Gefeliciteerd!
    Mijn zoontje is nu 3,5 maand en zondag heb ik positief getest. Het was niet gepland maar zeker wel gewenst! Het is allemaal nog wel onwerkelijk, ik ben door de morning after pil heen zwanger geworden.
    Vandaag ga ik naar de huisarts om te vragen hoe nu verder, want ik moet naar gyn en geen idee hoe dat werkt. Bij mijn zoon zat ik bij de verloskundige :)
     
  8. Jeszss

    Jeszss Fanatiek lid

    16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Euhm Danielle ik weet niet of het aan het tijdstip zit, maar als je 55 weken zwanger bent, ben je dan niet wat laat met naar de gyn gaan?:D
     
  9. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Haha dat i nog van de eerste zwangerschap ;) te lui om te veranderen denk k haha
     
  10. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    He Daniiele! Wat grappig! Dan hebben we echt tegelijk de 2 kindjes ongeveer!
    Ik denk dat ik 29-05-2015 ben uitgerekend en me dochter is van 06-06-2014.
    Schrok je erg? of was je meteen blij?
    Ik moest best wel even wennen aan het idee!
     
  11. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    ik schrok enorm haha... Nu ben ik wel blij, vind het steeds leuker. Nu maar hopen dat alles goed mag gaan :)
     
  12. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Hoe voel jij je? En hoe vind je het om het straks aan anderen te gaan vertellen?

    Ondanks dat wij er super blij mee zijn, ben ik best bang voor negatieve reacties...
     
  13. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wij waren ook erg bang voor negatieve reacties.. hebben het onze ouders wel al verteld. Die reageerden echt super leuk! Viel ons reuze mee... de rest interesseert me eigenlijk niet zo haha...

    Ik voel me best goed, ben flink misselijk en het gevoel dat ik ongesteld moet worden.
    Hoe voel jij je?
     
  14. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wat fijn dat ze zo goed reageerden! Is toch een soort opluchting lijkt me! Bij ons weet nog niemand iets...

    Ik voel me prima! Beetje moe en soms last van me darmen. Maar verder goed!

    Heb je de verloskundige al gebeld? Ga ik donderdag even doen!
     
  15. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ik moet naar de gyn, vandaag doorgestuurd door huisarts. Krijg vanzelf een afspraak thuisgestuurd. Ben benieuwd!
    Moe ben ik inderdaad ook wel en die darmen vreselijk!
    Ik heb nu ook al echt een dikkere buik, lelijke darmenbuik zeg maar haha...
    Vorige zwangerschap kon ik met 8 weken niet meer in gewone kleding dus ben benieuwd hoe lang dat nu duurt. Had toen echt een flinke toeter aan het eind haha
     
  16. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Was je bij je vorige zwangerschap ook bij de gynaecoloog? En hoe reageerde je huisarts?

    Ik was ivm me darmen geweest en gelukkig reageerde die vrouw super leuk! Helemaal enthousiast! Natuurlijk wel dat het pittiger zal worden dan de eerste zwangerschap, maar ook positief. Zo van, schijnbaar kan je lichaam het aan!
    Dus dat was wel super leuk!

    Hoe gaat het met jouw dochtertje? Heeft ze al een goed ritme? En de nachten?
     
  17. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Onze dames zouden 10 maanden moeten schelen. Dacht M anders over en die is 1,5e maand te vroeg geboren met als resultaat dat ze nu net 9 maanden schelen.
    Vond de zwangerschap erg zwaar, maar alles is het uiteindelijk waard geweest. Veel succes met de zwangerschappen dames! :)
     
  18. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Wow boommm dat is heel kort op erlkaar zeg! Geloof best dat dat pittig was... hier gaan ze waarschijnlijk net iets minder dan een jaar schelen..

    Nee bij de vorige zwangerschap zat ik gewoon bij verloskundige, is nog een heel gedoe geweest. 2 dagen voor de bevalling (inleiding) ben ik over gedragen naar de gyn.
    De huisarts begon hard te lachen, die vond het heel apart. Daarna begon ze over dat het veel te zwaar is voor mijn lichaam en goed na moest denken of ik dit wel door zou zetten. Gelijk even duidelijk laten weten dat abortus geen optie is. Daarna feliciteerde ze me en vroeg hoe het kwam dat ik zwanger was haha...

    Wij hebben een zoontje, daar gaat het echt super mee! We hebben echt zo een makkelijk kind, niet normaal. Slaapt al sinds de eerste week door, die lange gebroken nachten kennen wij niet!
    Hij krijgt nu nog 4 flessen en gaat om 8 uur naar bed, ik moet straks werken dus om 7 uur maak ik hem wakker.
    Gebeurd vaak zat dat hij gewoon doorslaapt tot half 9 en soms zelfs half 10.

    Hoe gaat het met jullie meisje?
     
  19. PollyBaby86

    PollyBaby86 Bekend lid

    15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wat lekker zo'n slaapkoppie! :)

    Onze kleine meid gaat om 9 uur naar bed en sliep dan altijd tot half 8. Maar sinds 2 weken wordt ze steeds tussen 4 en 6 wakker en wil dan niet meer slapen behalve als we der tussen ons in leggen. Straks naar het consultatiebureau en maar even overleggen! Ze mag niet meer voeding dan ze nu krijgt, dus dat is een beetje lastig :) Maar verder is het echt een scheetje!

    Vanaf 6 weken sliep ze door, dus opzich mogen wij ook niet klagen!

    Ik ben al een beetje rond aan het kijken voor een duowagen ook! Want wij wandelen altijd veel, dus die hebben we wel nodig. Jij ook al een beetje verder aan het kijken/denken?
     
  20. Daniielle

    Daniielle Bekend lid

    27 jun 2013
    610
    5
    18
    Ja ik zat er gisteren toevallig over na te denken.. Weet alleen niet of dat allemaal in de auto gaat passen pff... Maar goed we hebben nog even om erover na te denken!

    Hopelijk kan consultatiebureau je een beetje helpen, zal ook voor je meisje niet zo fijn zijn denk ik.
     

Deel Deze Pagina