Dag lieve dames mijn zoontje is nu 7 maanden en ik testte vorige week positief. Helaas liepen de streepjes onvoldoende op en heb ik nu een zware bloeding. Dit zette mijn man en mij wel aan het denken of we nog een volgend kindje willen en wanneer dan? Mijn hart zegt nu onmiddellijk, zeker na deze biochemische zwangerschap. Ook zijn we niet meer van de jongsten (38 en 44). Bij ons vorig kindje hebben we er in totaal 8 maanden over gedaan (na 5 maanden miskraam, daarna na 3 maanden blijvend zwanger). Wie van jullie is opnieuw beginnen proberen een paar maanden ba de bevalling? Hoe snel was je zwanger? En hoe verloopt dit met twee kleine kindjes kort na elkaar? niemand nog andere tips / adviezen….
Zes maanden na de geboorte van oudste deden we een poging voor een tweede kindje. Dat was diezelfde ronde nog raak en onze tweede oudsten schelen nog geen 15 maanden. Ik zou het zo opnieuw doen. Dus als jullie nog een kindje willen en het voelt goed nu weer een poging te doen, waarom niet?
dankjewel voor je reactie. Wauw gelijk raak! Fantastisch. Mij lijkt het ook wel leuk, ook voor de kleintjes zelf dat ze dan zo weinig leeftijdsverschil hebben. Verliep je tweede zwangerschap goed? Want ik kan me voorstellen dat het wel zwaar is met nog een kleintje dat nog niet kan stappen en die je nog vaak moet tillen.
Jahoor, alles ging prima. Tuurlijk was het pittig, zwanger zijn (met alle kwaaltjes die daarbij komen kijken) terwijl je al een kindje hebt. Maar dat zal je altijd wel houden in meer of mindere mate, wanneer je al kinderen hebt. Overigens schelen bij mij nummer 1 en nummer 3 3,5 jaar (en nummer 2 en 3 dus 2,5 jaar) en dat is óók heel leuk. Elk leeftijdsverschil heeft z’n voor- en nadelen
Ik heb kindjes die 16 maanden schelen en kindjes die 14 maandjes schelen Ook kindjes die 4 jaar schelen.. Ik persoonlijk vond het korter op elkaar fijner en makkelijker tuurlijk wel eens zwaar maar dat is het met meerdere kinderen zoizo soms wel natuurlijk Inmiddels de oudste een pubers en vind het allemaal nog steeds prima te doen
Hier is het verschil bij de oudsten ook klein: Tussen 1 en 2 zit 15 maanden, tussen 2 en 3 zit 19 maanden, tussen 3 en 4 zit 25 maanden. Daarna werd het wel steeds groter verschil. Ik vond het prima te doen. Het makkelijke was dat ik nog geen rekening hoefde te houden met schooltijden. Jonge kinderen doen meestal een flinke middagdut waardoor je zelf ook makkelijker even kan gaan liggen. Elk leeftijdsverschil heeft zijn voors en tegens. Het is gewoon geen perfect leeftijdsverschil, want ook het karakter van jezelf en je kinderen speelt daarin een rol.
En wat dacht je van de avonden/nachten... gewoon om 20u je bed in kunnen als je wilt en niet moeten wachten tot de pubers eens gaan... (Nou zal dat ook wel anders zijn als je man bij wijze van elke avond thuis is, dan kan die een pubers sturen)
Hier 1,5 jaar, 3 jaar, 2,5 jaar, 3,5 en nu 4,5 jaar er tussen. Tja, alles heeft zo zijn voordeel en nadeel. Veel is ook afhankelijk van wat voor kinderen je hebt. Hoe verloopt de zwangerschap, hoe snel ben je opgeknapt... Nr1 en nr2 vond/vind ik heerlijk zo dicht op elkaar. Maar had het nr1 en nr4 geweest had ik waarschijnlijk veel meer grijze haren gehad nu En nu vooral blij dat ik geen hele mini meer heb rondlopen want mijn lichaam vind het zwaar. Als ik dan ook nog regelmatig een kind zou moeten tillen... En tja, de pubers krijg ik niet om 8u op hun kamer dus zelf vroeg naar bed zit er niet in maar het voordeel is wel weer dat hun meer (huishoudelijke) dingen kunnen overnemen dan kleuters
Haha, ja dat is met kleintjes ook wel erg lekker. Gewoon na 20 uur rust. Ze slapen! Hoewel ik het met groten om me heen niet perse drukker vind hoor. Kleintjes blijft je toch in de gaten houden, vragen veel vaker wat aandacht. Bij pubers mag je al blij zijn als ze eens van hun scherm opkijken Bij mijn man moet ik de bedtijden van de kinderen elke keer weer vertellen hoor. Die slaat dat gewoon niet op. Maar hij kan het wel in tegenstelling met jouw man die gewoon niet thuis is. Dan zul je idd echt wel zelf moeten zorgen dat alles in goede banen geleid wordt.