binnenkort eerste ronde clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mvj, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey meiden even een vraagje van mij .

    Ik slik nu een 10 daagse kuur duphaston in de hoop dat de duivels dan doorbreken .

    Zodra de duivels doorgebroken zijn begin ik cd 3 met een 5 daagse kuur clomid .....en dan cd 10 of 11 een echo laten maken .

    Ik vraag me af hoe het allemaal in elkaar steekt als je met clomid bent begonnen ?

    Rond welke dag kun je dan je eisprong verwachten ?
    Is het slim om en vanaf wanneer om ovuluatietesten te gebruiken ?

    Dit soort vragen schieten allemaal door mijn hoofd misschien dat jullie me hiebij kunnen helpen ?
     
  2. Makkie

    Makkie Niet meer actief

    hoi,

    heb nu zelf 2 kuren achter de rug. Wanneer je een eisprong kunt verwachten is niet van te voren duidelijk, dat moet uit de controle echo's blijken of er een eitje groeit en af deze dossis aanslaat bij je. Bij mij werkte 50 mg niet en 100 mg gelukkig wel. Ik had rond dag 14 met 100 mg een eisprong.

    Ovulatietesten zijn idd een goed middel om te kijken of er wat in je lijf gebeurd. Verder kun je ook geen tempen. Succes!
     
  3. Srb

    Srb Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben bezig aan mijn tweede cyclus met Clomid. Ik raad je aan om ovulatietesten via internet te bestellen, die zijn veel goedkoper dan die uit de winkel. Bij mij werken ze overigens niet (zowel die uit de winkel als die van internet), maar dat is een ander probleem. :)
    Als je ze gebruikt, zou ik ze pas doen na je eerste echo, anders is het echt zonde van je geld. Je ovuleert toch niet voor die tijd. En dan kan je dan ook een beetje inschatten wat een goed moment is om te beginnen met testen. Als de follikel bv op dag 10 iets van 12 mm is, kan je nog wel een dag of 3 wachten voor je begint met testen. Als hij al 17 mm is, zou ik wel de volgende dag beginnen.

    De eisprong komt wel iets later dan normaal, zegt mijn gyneacoloog, maar mijn eisprong kwam al elke maand op een andere dag, dus daar is inderdaad geen pijl op te trekken.

    En nog een tip: vraag je gyneacoloog gelijk wat het beleid is als het te goed aan slaat: dus dat je teveel eitjes aanmaakt. Het klinkt raar, maar het komt voor. Wij mochten met 3 eitjes niet verder en dat was echt een enorme domper. Het is wel fijn als je daarop vast voorbereid bent...

    Succes!
     
  4. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ makkie bedankt voor je reactie !

    Ik ga het rustig afwachten wat er uit de echo komt ! mischien dat de gyn zelf ook advisseert om ovu testen er bij te gebruiken !

    @srb bedankt voor je tip om ovu testen via de site te kopen daar had ik nog niet aangedacht ik had ze wel zelf gekocht en die zijn behoorlijk duur .
    Zou de gyn zelf niet het beleid aangeven als je teveel eitjes produceert ? of zou ik er echt naar moeten vragen bij hem ? misschien adviseert hij wel een drieling ;) haha niet dat ik dat geloof want volgens mij is mijn gyn zelf al tegen 2 lingen .....

    L.sybje
     

Deel Deze Pagina