Biobim pap ervaring

Discussie in 'Voeding' gestart door Linnidee, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Volgende week is mijn meisje 6 maanden. Ze komt snachts meestal nog 1 keer voor een fles en heel soms zelfs 2 keer. Het cb raadde mij aan om de laatste fles biobim pap te geven omdat dat zwaarder is en ze dan misschien door slaapt. Heeft iemand ervaring hiermee? En is het erg als ik er nu mee begin, omdat er staat vanaf 6 maanden.
     
  2. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ik heb zelf slechte ervaring met pap, niet van dit merk overigens. Dochter kreeg krampjes ervan, maar haar darmen zijn vrij gevoelig dus zegt niet zoveel.

    Wat ik me wel afvraag... Zou je het zelf fijn vinden om een volle maag met pap te hebben als je moet slapen? Denk dat het een fabeltje is dat kinderen beter / langer door gaan slapen met een volle maag. De reden dat kinderen van 6 maand nog niet door slapen is dat ze er niet altijd al aan toe zijn om door te slapen.

    Hier heb ik nachtvoedingen afgebouwd door steeds minder te geven. En vlak voor zelf gaan slapen dochter nog even wakker te maken voor een voeding.

    Uiteindelijk moet je zelf beslissen hoor of je pap geeft of niet. Kan namelijk geen kwaad denk ik om het wel te geven.
     
    zonnetje2015, Zoe123 en Linnidee vinden dit leuk.
  3. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik vind nachtvoedingen met 6 maanden niks raars. Ik denk dat ze daarmee meer voedingsstoffen binnenkrijgen dan als je ze "volpropt" voor het slapengaan.
     
  4. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Wat zit er eigenlijk in die pap? Als ik er op Google vind ik namelijk ook papjes voor 4+ maanden. Dat is echter rijstebloem, iets wat geen tot weinig toevoegt aan het dieet omdat er eigenlijk niks in zit. Die van 6+ is een combi denk ik van rijstebloem en boekweit? Ik geloof dat je een beetje moet uit kijken met iedere dag rijstebloem geven. Vanwege een stof die er in zit en elke dag niet goed voor je is.
     
  5. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Hmm als ik jullie zo hoor blijf ik maar gewoon bij m’n melk en normale hapjes. Ik had er zelf nooit aan gedacht maar het cb kwam ermee.
     
  6. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Doe vooral wat goed voor jezelf voelt. 6 maanden is vroeg wat betreft doorslapen, fysiek zouden kinderen het in theorie kunnen. Maar denk dat veel kinderen het rond die tijd nog niet doen.

    Wat betreft je vraag over ervaring met deze pap....misschien dat er i iemand hier wel goede ervaringen heeft?
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen begonnen zo rond de 6 maanden aan hapjes, en zeker bij mijn dochters was het de eerste tijd echt minimaal.
    Maar ze sliepen op alleen borstvoeding rond de 4/5 maanden 21-6.
    Kortom. Ze slapen door als ze er aan toe zijn.
    Ik krijg altijd de kriebels van het cb en hun “verzadigd” zijn.
     
  8. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ja, volgens mij komen baby's snachts ook omdat ze gewoon behoefte hebben aan mama. Doorslapen staat los van verzadiging (tenzij ze half uitgehongerd zijn natuurlijk) en rond 6 maanden kan er ook enige gewenning zijn om rond een bepaald tijdstip wakker te worden.

    Dat kun je doorbreken door op een gegeven moment ze geen drinken meer te geven. Maar ook dan is het maar net of een baby daar aan toe is.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.511
    113
    Vrouw
    Tja.
    Bij mij kregen ze gewoon de borst indien behoefte.
    Met 6 maanden vond ik dat allemaal totaal geen issue.
    Maar dat is uiteraard ieder voor zich!
     
  10. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Klopt, met borstvoeding is dat handig. Echter kreeg mijn dochter een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding omdat ze niet goed dronk. In de nacht kreeg ze dus afgekolfde melk en als dat niet voldoende was kv er bij. Ik kan je vertellen dat je daar rond 6 maanden goed klaar mee bent...

    Nu tweede op komst en ik hoop ook bv te geven. Dan denk ik dat ik met 6 maand er ook iets minder problemen mee heb.
    Papjes begin ik in ieder geval niet aan. Als ze rond die tijd niet doorslapen zou ik eerst proberen om de fles af te bouwen door minder aan te bieden. Of gewoon nog even doorzetten, door slapen gaan ze vanzelf....
     
  11. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie feedback dames. Inmiddels slaapt ze, zonder pap, al een week door. Ga er ook niet aan beginnen dus.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  12. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Toevallig een zelfde soort topic geopend. Ook ik kreeg het advies om rijstebloem door de fles te doen ivm niet doorslapen. Ons meisje is pas 5 maanden. Na wat ervaringen van dames hier, er toch ook voor gekozen om niets te veranderen en het aan haar over te laten. Wel bijzonder dat cb dit zo adviseert...
    Ik lees dat jullie dame inmiddels doorslaapt, wat fijn! Was dat opeens of merkte je verschuiving in tijden?
     
  13. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nee dat was opeens. Ze had met die warme dagen echt verschrikkelijke nachten maar daarna sliep ze ineens door. En dat doet ze nu nog steeds. Heel soms komt ze nog 1 keer snachts maar dan geef ik haar een flesje en dan slaapt ze gelijk verder. Ideaal!
     
  14. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Haha dat CB ook weer hè :D. In hun boekjes staat dat babies gaan doorslapen na bijv. 8 weken en dat ze op een gegeven moment 4 uur tussen twee voedingen moeten kunnen hebben. Dus volproppen is daar de beste remedie voor als ze het niet doen zoals in de boekjes staat :| :roflmao:.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  15. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Het opeens geeft me moed ;) merk hier nog niets aan verschuiving nu, dus voor mijn gevoel gaat het nog lang duren. En stiekem verlang ik wel terug naar mijn nachten! Maar ja, zo lang ze het nodig heeft... Ze blijven geen baby ;)
    Voor jou slaap lekker met weer nachten :)
     
  16. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dit bij de oudste minder gemerkt, maar nu dus wel. Wat ik ook gek vind, is dat ze rijstebloem adviseren in iedere fles tegen het spugen. Maar op de site van voedingscentrum staat dat dit helemaal niet goed is en zelfs schadelijk kan zijn :eek: hoe kunnen ze dit dan adviseren vraag ik me af? Ik volg nu maar mijn gevoel en ga niets anders geven.
     
  17. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Precies, je gevoel volgen is heel erg belangrijk.
    Bij mijn oudste was ik nog veel braver met hun regeltjes, daar leunde ik toen nog veel meer op.
    Bij mijn jongste veel meer naar mijn gevoel geluisterd en me ook verdiept in meerdere kanten.
    Zo ben ik braaf bij oudste gaan tijdrekken tussen twee voedingen omdat volgens t cb ze op een geven moment wel op 4 of voedingen moest kunnen met 4 uur ertussen vonden ze. Dus dan was ik braaf gaad doen, en lukte ook. Om vervolgens een maand later tussen de voedingen door hapjes te gaan aanbieden. Dat vond ik achteraf zó raar.....ik ga m'n minimensje aanleren haar maag gigantisch te vullen, waar ze dan 4 uur op kan teren (wij volwassenen eten toch ook vaker dan om de 4 uur iets?). Dat doe ik voor een maand, anderhalve maand, en dan mag er tussentijds weer fruit en groente bij en later ook nog soepstengels of een korstje brood, etc.
    Mijn jongste, die overigens bv kreeg en niet de fles zoals oudste, heb ik dus nooit gerekt met voedingen. Die heeft er dus nooit langer tussen gelaten dan 3 uur, en dat vond ik gewoon helemaal prima. Ook sliep zij pas rond een jaar de klok rond. En zolang ze t nodig had kreeg ze wat te drinken 's nachts, al vonden zij dat niet meer nodig ;). Dan sliepen we tenminste allemaal binnen een kwartier weer.
     
  18. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Papjes hebben geen bewezen effect op doorslapen.
    Daarnaast bevat rijstebloem en rijstewafels arseen. Bij dagelijkse inname kan dat schade voor de gezondheid opleveren. Dus hier beiden nooit in huis gehad.

    Zorg voordat je naar bed gaat alvast heet water in de thermos hebt, en poeder afgemeten in een torentje, dan is fles zo klaar. :)

    Mijn dochter kreeg bv met 6 maanden, gemiddeld nog 7 voedingen, plus 2 oefenhapjes.
    Pap heeft ze nog nooit gelust. Ze wil morgen pap proberen, ben benieuwd! :D
     
  19. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Haha ja dat snap ik ;). Maar die kleine van jou is iets jonger nog hè? Ik heb geen idee waar aan het ligt dat ze nu ineens doorslaapt maar het is heerlijk inderdaad haha. Wel houden we altijd een vrij strak schema aan. Om de 4 uur eten en altijd ongeveer 20:00 uur naar bed. Dat werkt voor haar toch het beste.
     
    dame82 vindt dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    ben ik toch benieuwd wat ik mijn dochter na 3,5 jaar nog moet geven om door te gaan slapen.. en hoevaak per nacht aangezien ze nog een keer of 5 wakker is. Oh ja als ze me dan ook kunnen vertellen hoe ik ervoor zorg dat haar gebit niet rot en uitvalt..

    Bah slechte adviezen van het cb dat volproppen zeker bij zo’n klein kindje. Volg gewoon je kind tot een jaar of zelfs 1,5 zijn nachtvoedingen heel normaal.
     

Deel Deze Pagina