Biochemisch of indroog?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door vlinderCN, 9 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Vooropgesteld; ik ben zeker niet zwanger. Donderdag dacht ik ongesteld te zijn geworden (1e keer na miskraam 36 dagen ervoor), had 1 dag wat dikker rood bloed, een medium dagje voor mij. Echter vrijdag alweer bijna niks meer en zaterdag helemaal niets, zondag weer wel wat druppels rood bloed (alleen bij afvegen) en vandaag bruin waterig. Normaal ben ik 5-6 dgn ongesteld waarvan 3 echt wel paar maandverbanden/tampons p.d. nodig (Nu zat er nauwelijks iets op behalve donderdag).

    Eisprong was 26 op 27 aug. En met ongi 5 sept dus nauwelijks LF 9.

    Hele lf temp 37.1 en nog niet gezakt (meestal cd 2/3 bij mij), vanochtend (14 dpo of cd 5) zelfs 37.2 dus even getest. Met blote oog kan ik wel echt een streepje onderscheiden, maar zaterdag had ik ook getest en die was echt omo wit. Als het biochemisch was, dan had ie juist op 12 dpo toch wel iets zichtbaarder moeten zijn?

    Waarom vraag ik dit? Ik hoop dat het biochemisch was dat verklaart waarom ik op cd 5 nog zo'n hoge temp heb en het gekke bloedverlies ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Indroog.

    Elke miskraam is anders dus kan best zijn dat je cyclus nu nog in de war is. Was bij mij na 2 maanden pas weer echt normaal zonder raar bloedverlies tussendoor etc.
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk ook een indroger helaas.
     
  4. Wizzy5

    Wizzy5 Bekend lid

    27 mrt 2019
    803
    957
    93
    Vrouw
    Ik snap je twijfel wel, maar in mijn ogen lijkt het wel echt een indroogstreepje :)
     
  5. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Het is vooral mijn temp... Ik heb inmiddels 17 cycli getempt en 4 miskramen gehad en 1 biochemische en de enige keer dat mijn temp weer steeg aan begin cyclus is die biochemische geweest en nu. Ook al die de cycli na miskramen was dit niet zo.
    Anders snap ik gewoon echt niet hoe dat ineens kan:(:rolleyes:
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Je lichaam kan ook eens afwijken natuurlijker :) n=1 maakt nog niet dat het dus altijd de oorzaak moet zijn..

    Probeer niet het teveel te rationaliseren en te overdenken. Lichaam kan ook nog even in de war zijn door de miskraam bv
     
  7. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe was je temp voor 25 aug en hoe waren je tempen na de 25e??

    Heb je in je temp een eisprong kunnen ontdekken? Of ben je pas sinds een paar dagen aan het tempen?

    Als je ei idd de 27e was dan ben je nu 13 dpo (als je donderdag niet als ongi telt).

    Hoe lang was normaal je lf?
     
  8. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ik temp vrijwel continu ;) Ik had de 26e om 20u mijn gebruikelijke zeer pijnlijke halfuurtje waarbij het net lijkt of mijn onderbuik uit elkaar knalt /opgeblazen.
    Die weken ervoor hogere temp dan normaal voor ei omdat het mk ronde was. Mijn LF varieert van 8 t/m 12 :rolleyes: meestal ronde na mk 8/9 En dan loopt het op naar 12.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hmmmm ei op 27 aug en dan nu 13 dpo, maar ik vind de stijging tussen basaal 36.85 en nu 37.1 wel wat krap voor een goede eisprong.
    Ik denk dus dat je lichaam vd leg is door je miskraam.
    Je temp is ook wel erg strak hoor sinds de 28e. Er zijn weinig vrouwen die zo'n stipte temp hebben :)

    Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt over wat nu de start is van je cyclus.
     
  10. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja bizar he ..Ik heb heel vaak van die flatlines maar nu is wel erg strak. Temp behoorlijk secuur, maar ben ook telkens verbaasd dat t weer zelfde temp is. Nu dus vanochtend voor eerst 37.2 met zelfde tijdstippen enzo.
    Normaal heb ik 36.75/8 basaal voor en 37.1/15 na ei.. dus sowieso niet echt megastijging :(
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nee maar wel boven de 0.3 en daar komt ie nu helaas niet.
     
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mijn laatste 2 zwangerschappen ook geen 0,3 :( (als je de temp van de 1e dagen niet mee telt wel) zou dat misschien oorzaak van mijn miskramen kunnen zijn? (Mijn progesteron was laatste keer super hoog en 1 na laatste keer gewoon voldoende).
    Vraag me af of mijn progesteron voor eisprong niet te hoog is..maar ja wat doe je eraan.
    De gynaecologen wuiven tempkaartjes toch meteen weg bij mij, zeggen dat het niets zegt en achterhaald is :rolleyes:.
    Maar ik weet bijv. a.h.v. Mijn kaartje deze cyclus nu al dat ik weer een heel laat ei heb
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hier is verschil wel 0.3 graden bij beide.
    Ik kan de tempwaardes niet zien dus kan je niet vertellen hoe hoog basaal is ;)

    Een mk wordt 9 vd 10 keer veroorzaakt door een slechte aanleg vh vruchtje.
    Ik denk niet dat progesteron er iets mee te maken heeft ;).
     
  14. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bij dat 1e kaartje is het gemiddelde van alle temp voor eisprong 36.8 en dan na eisprong 2 dagen 37.0. Ik weet dat progesteron niet oorzaak is maar vraag me af of een "slechte" eisprong of slechte eirijping een oorzaak kan zijn van slechte vruchtjes. Gyn zegt dat het dan niet bevrucht zou worden Maar ken ook verhaal van iemand die na 9 mk 2x blijvend zwanger werd door een tabletje letrozole (soort cvlomid) met als theorie dat ei beter zou rijpen en minder foutjes heeft ofzo...
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.580
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    2 dagen na ei maar 0.2 is normaal, zolang hij na dag 5 maar wel 0.3 graden hoger is en dat is hij ;)

    En idd je gyn heeft gelijk... een onrijp/slecht eitje wordt idd niet bevrucht.
    Het is echt de celdeling die niet goed gaat.

    Ik hoop dat het snel weer lukt en dan blijvend zwanger!
     
    vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina