Goedemiddag allemaal, Ik heb een vraagje: ik had dinsdag op 11dpo positief getest, woensdag (12dpo) was de test iets lichter. Donderdag niet getest ivm dat we vooronderzoeken voor IVF gingen doen en daar vroeg moesten zijn. Het voelde al niet helemaal goed dus door laten gaan. Vrijdag (14dpo) test blanco. Ik verwachtte zaterdag (15dpo) dus ongesteld te worden, maar ik heb alleen een mini spoortje roze slijm verloren. Vandaag begint het toch wel door te zetten. Valt wat ik had onder een biochemische zwangerschap? Kan het dan dat je menstruatie wat later doorzet?
Dankjewel voor je reactie. Zo zie je maar... als ik niet voor NOD had getest had ik me alleen afgevraagd waarom ik maar niet ongesteld werd en niet zwanger ben. Nu voelt het extra zuur na alle inspanningen om überhaupt zwanger te worden.
Dit is inderdaad een biochemische. Elke vrouw heeft er minstens wel een paar vertelde de arts mij, daarom is testen voor nod dus ook echt afgeraden omdat je onnodig verdriet hebt om.een miskraam
Hoezo onnodig? Men mag toch zelf weten of ze het willen weten en hoe ze zich bij een vroege miskraam voelen
Dit idd. Ik heb ook nog nooit een arts horen zeggen dat elke vrouw wel een paar biochemische zwangerschappen heeft. Hier jaren bezig geweest en altijd voor nod getest en nooit een biochemische zwangerschap gehad.
Testen voor NOD ligt nu wel gevoeliger ja, maar ik ben toch soort van blij dat ik weet dat zwanger worden dus wel even gelukt is. Zeker na 2 tegenvallende IUI's en deze 3e was gewoon qua omstandigheden top! Jammer genoeg mocht het niet zo zijn. Daar baal ik toch best van na 2 jaar proberen.
Het is in elk geval heel goed dat je er positief in blijft staan, maar kut blijft het wel. Mag je nu gelijk met ivf beginnen of moet je nog een aantal rondes iui? Als ik je een tip mag geven, even vragen om een hysteroscopy of een hsg als je dat niet hebt gehad. Ik kreeg zelf eerst een hsg (zwanger worden lukte wel maar werden miskramen) Pas na de hysteroscopie zagen ze dat we direct ivf moesten doen omdat een natuurlijke manier niet zou lukken. Hier bracht het ons toen wel een stukje dichter bij de antwoorden en misschien vind jouw arts het bij jou ook verstandig om even te kijken
We zouden door mogen naar IVF maar we mogen ook door met IUI. Vooral omdat ik nog niet weet of ik IVF wel zie zitten. Zou sowieso pas in het nieuwe jaar zijn. HSG heb ik nu 2x gehad. Kan bij het IVF gesprek wel eens vragen of een hysteroscopie toegevoegde waarde voor mij heeft.
Dat is inderdaad een lastige keus. In elk geval wel veel succes, en hopelijk ook gewoon veel plezier in een broertje of zusje