Biologisch hypoallergene flesvoeding. Bestaat het?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door eef80, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eef80

    eef80 Niet meer actief

    Hallo meiden
    Ik ben mezelf vast aan het orienteren voor na de bevalling. Ik ben zelf iemand die met name biologisch eet en ik zou dit ook graag willen voor mijn baby met flesvoeding.
    Mijn zoontje kreeg na de geboorte borstvoeding maar bleek door mij heen allergisch en heeft een week aan de monitoren en zuurstof gezeten in het ziekenhuis hierdoor, dus dat risico wil ik niet meer nemen.
    Maar het lijkt wel of het niet bestaat hypoallergene biologische flesvoeding! Kan het nergens vinden! Wel van geitenmelk maar die heeft de zelfde grootte van eiwitten, dus is geen optie.
    Heeft iemand enig idee of het bestaat en zo ja, waar het te krijgen is? Misschien in belgie wel?
    Ik zou er super mee geholpen zijn!

    Consultatie bureau pleit er overigens voor om gewone voeding te geven maar die hebben duidelijk nog nooit een pas geboren baby blauw gezien van de allergie. Dat risico neem je niet meer hoor!
     
  2. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, die bestaat, van Biobim, maar is moeilijk verkrijgbaar in Nederland.

    Als ik lees wat je met de oudste hebt meegemaakt betwijfel ik alleen of preventief HA in jullie geval wel HA genoeg is. Heb je nog contact met de kinderarts van je oudste voor advies op dit gebied?

    Ik weet een kinderarts in Utrecht die veel weet opndit punt. Ik PB je haar naam wel even.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
  4. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  5. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Je kunt het gewoon vanuit Nederland en België bestellen... staat gewoon op hun site

    Eerst lezen, daarna pas posten
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De gewone wel, niet de HA.
     
  7. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    duh, dat schrijf ik toch ook...

    BioBim heeft helemaal geen HA vanaf 0 maanden (ook niet in de rest van de wereld), alleen BioBimLac 1
     
  8. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Overigens, het is een Nederlands bedrijf (Joannusmolen) dus je zou hen ook kunnen bellen om te vragen wat ze precies hebben en waar het te krijgen is.
     
  9. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    TO zoekt naar HA bio dus die kan niet bestellen.
     
  10. eef80

    eef80 Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga heel even zoeken tussen alle info die ik net van jullie heb gekregen.
    Op de biobim twittersite stond dat ze helaas geen HA verkochten maar misschien is dat oud nieuws.

    En @dirksmama ik ga idd even informeren of HA wel voldoende is. Ik kom niet meer bij de kinderarts maar bij de gynaecoloog verwezen ze mij naar het consultatiebureau (het spijt me te zeggen maar ze stuurde mij naar de niets wetende dozen die mij met mijn zoontje zó interessant vonden! Hadden ze nog nooit gehoord!!! Dus daar hecht ik niet veel waarde aan) Dus maar even informatie halen!
    Bedankt!
     
  11. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    rara hoe komt dat? OMDAT ZE HET NIET HEBBEN!!!

    Lees toch eens voor je antwoord.
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #13 dirksmama, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    't zou handig zijn als Je zelf even las voor je reageerde. Wat heeft TO nou aan site links waar ze toch niets aan heeft?

    NB
    In zwitserlanden Duitsland heb hè het merk Holle, die zijn helemaal organic. En hebben een ha variant.
     
  13. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Jij begon over Biobim... ik niet. Ik geef haar tenminste nog een link erbij.

    www.holle.ch

    Overigens, bij Holle hebben ook geen HA ! Ik heb gebeld en nagevraagd.

    Zij gaven hetzelfde antwoord als Joannusmolen: Er bestaat geen bio HA babyvoeding.

    Geef toch niet van die verkeerde info mens.
     
  14. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ten eerste: ik ben niet de enige die die link postte

    Ten tweede: je geeft zelf bagger info over die voeding...

    Ga eerst eens ff zoeken op internet voor je iemand van verkeerd advies voorziet.
     
  15. eef80

    eef80 Niet meer actief

    Ow.., geen ruzie! Ik ben blij met jullie beide tips, bedankt! Ik heb er echt wat aan!
     
  16. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Eef, hier heb ik wat gevonden! Ik durf niet 100% zeker te zeggen of dit bio is, maar HiPP staat er al jaren om bekend Biologische babyvoeding te hebben. Misschien een idee om ter info te bellen?

    HiPP-Shop: Ernhrung > Milchnahrungen > HA Combiotik

    HiPP is tegenwoordig ook in Nederland verkrijgbaar, maar ik weet niet of ze de HA in Nederland verkopen.

    www.hippshop.nl

    (sorry van de ruzie)
     
  17. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hipp! Dat s inderdaadbeen goeie!
    So wie so zijn in Duitsland de eisen strenger, waardoor 'normaal' al vrijwel aan de eisen van 'bio' voldoet.
     
  18. eef80

    eef80 Niet meer actief

    Ja!! Super!! Ik ga morgen toch maar de biosupermarkt dan vraag ik gelijk of ze het kunnen bestellen! Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Super bedankt!
     
  19. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Graag gedaan ;)
     

Deel Deze Pagina