Biopt baarmoedermond tijdens zwangerschap

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Leni88, 6 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Heeft hier iemand ervaring met een biopt van de BM- moeder tijdens 16 weken zwangerschap? Omdat ik een Pap 3b met HPV heb, adviseert mijn gyn mij met 16 weken een biopt te laten nemen. Ze willen weten of de afwijkende cellen alleen oppervlakkig aanwezig zijn of ook de diepte in gaan.
    Ik ben bang dat het de bevalling op gang zou kunnen brengen, ook als mijn gyn zegt van niet. Het zou alleen meer kunnen bloeden. Ik zou het liefst willen wachten tot na de zwangerschap, maar zij drong er tamelijk op aan om niet te wachten (voor de zwangerschap vroeg ik nog om een biopt en was het niet zo dringend volgens haar:x )

    Heeft nog iemand in deze situatie gezeten?
     
  2. Julia88

    Julia88 Fanatiek lid

    22 mrt 2014
    1.556
    0
    36
    He wat vervelend zeg! Daar zou ik echt boos om worden als het eerst niet nodig zou zijn en nu in je zwangerschap ineens wel.

    Geen ervaring, maar kan me je angst goed voorstellen! Ik zou heel goed met je gyn overleggen. En hopelijk zijn er mensen die hier ervaring mee hebben.

    Sterkte!
     
  3. bluebelleke

    bluebelleke Actief lid

    8 apr 2013
    338
    9
    18
    Vrouw
    Belgie
    Bij mijn vorige zwangerschap ook gehad!
    Ik heb gewacht tot na de bevalling, ze kunnen toch niks doen tijdens de zwangerschap! En mijn gynaecoloog heeft dezelfde mening.
    Ik heb mij na de bevalling direct laten behandelen ( conisatie )

    groetjes
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.178
    4.314
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier dan wel pap3a, maar ook advies om te wachten tot na de bevalling. Nu een biopt heeft weinig meerwaarde omdat een behandeling (lis/conisatie) eigenlijk niet kan tijdens zwangerschap. Dus weinig meerwaarde.
    6 weken na de bevalling ben ik aan de beurt.
     

Deel Deze Pagina