Blaasjes eczeem?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzanne01, 7 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik heb sinds 2 jaar in het begin van de zomer last van blaasjes op mn vingers die gevuld zijn met vocht. Vaak zijn het allemaal kleintjes bij elkaar en uiteindelijk barst de huid open en dat doet echt ontzettend zeer!

    Ik heb al een afspraak bij de huisarts gemaakt maar duurt nog even voor ik erheen kan. Heeft iemand tips om de pijn wat te verlichten? En wat is dit? Ik kom op google niet verder als blaasjes eczeem.:(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Het lijkt er wel op idd.
    Ook ik heb daar last van.
    Het enige dat hier goed helpt is de handen goed insmeren. Meerdere keren per dag.
    Dit voorkomt enigzins dat de blaasjes ontstaan.

    Ben wel benieuwd wat de huisarts er van zegt. Zou je dat hier nog willen melden?
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Hier hetzelfde probleem.
    Ik kreeg hormoonzalf maar die helpt niet.

    Ik gok dat het bij mij elke keer een allergische reactie is op iets (maar wat geen idee) paar weken geleden kreeg ik het na het smeren van zonnebrand maar welke? Ik heb er twee gebruikt en m'n hele handen zaterdag onder.
    Echt heel vervelend want het jeukt en zodra ze open zijn doet het zeer omdat je velletjes etc krijgt.

    Tips heb ik niet behalve vet houden (ik deed er gewoon handdcreme op) dat zorgde nog enigszins er voor dat de huid flexibel blijft en het scheuren minder wordt.
     
  4. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Crème met urea erin hielp mij wel. Ging bij mij plotseling over trouwens. Of nou ja. Ben inmiddels 40 en geen last meer van.
     
  5. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Oh ja dat is blaasjeseczeem. Ik heb het zelf al jaaaaaren op mijn voeten en soms ook handen. Je huid droogt daarna uit en gaat vernieuwen. Ik kreeg hier een gel wat ook tegen acne werkt.
     
  6. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Zo ziet mijn huid op mijn voeten eruit nadat de blaasjes zijn wegtrokken. Erg vergelijkbaar met jouw vingers.

    Sorry voor de mensen die het misschien onsmakelijk vinden. :oops:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    herkenbaar, ik heb een smeerschema met hormoonzalf en vette zalf en dat houd het enigzins onder controle. mijn handen liggen anders van top tot teen over. En bij beginnende blaasjes doe ik bamboe handschoenen aan en s nachts altijd. Zo min mogelijk wrijving en verzachtend van de bamboe. De jeuk is soms zo erg dat ik echt de neiging heb mijn handen er af te zagen. Maar met trouw smeren (3 dagen 2x per dag hormoonzalf en 6x vette zalf, 4 dagen alleen 6x vette zalf) hou ik het onder controle. Soms vergeet of stop ik wel eens met de hormoonzalf maar dan heb ik na een week weer een mega uitbraak en heb ik een smeerschema van 8 weken tot ik weer in het onderhoudsschema zit.

    Ik kan het trouwens vaak wel relateren aan iets wat ik gegeten heb of ergens aangezeten heb waar ik allergisch op reageren, of met kou /warmte wisselingen.
     
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.879
    16.218
    113
    Ja blaasjes eczeem. Bij mij zit er altijd een patroon in, de blaasjes komen, ze knappen open door het krabben, dan word het 10 keer zo erg en vervolgens vervellen mijn hele handen om 2 weken later weer opnieuw met het riedeltje te kunnen beginnen. :confused:

    Vandaag heb ik toevallig mijn huid plus blaasjes eraf gekrabd ben benieuwd of het nu ook weer zo erg word. :|
     
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Lees even mee, volgens mij heb ik dat ook. Mijn handen beginnen altijd te vervellen rond deze tijd van het jaar en ook de nagelriem rond mijn grote teen... hier nu 1 grote teen en zijkant middelvinger.
    In de lente/herfst/winter niks geen last.
     
  10. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ik kan nu toch nog eerder komen en ik moet er morgen heen. Ik laat weten wat de ha zegt:thumup:
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  11. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    bedankt voor de tips! Deed wel al af en toe met bepanthen smeren maar helpt niet echt. Wat bedoelen jullie met vette zalf? Gewoon vaseline ofzo? Had inderdaad gelezen dat het vaak een allergie kan zijn maar heb geen idee waar ik dan allergisch voor kan zijn.

    @2jongensmama, het is nu inderdaad bij mij zo dusdanig erg dat ik het afzagen herken. Ik werk in een bouwmarkt, en gebruik erg vaak mijn handen. Ik ga jouw tip onthouden als ik ook iets van hormoonzalf krijg.
     
  12. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Ja, verschrikkelijk he. Hier komen ze ook alweer over mn nieuwe huid heen. Echt pijnlijk.
     
  13. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ja dit heb ik precies hetzelfde!
    Waarschijnlijk wordt het bij ons veroorzaakt door voetschimmel?
    Dat is wat google mij vertelde, dus morgen even antischimmel creme en kijken wat er gebeurd...
     
  14. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Oh echt? Kan dat ook? Ik heb het ook een maand of 3 geleden gehad.. weet niet of dat nu nog invloed kan hebben. Ik heb dit trouwens elk jaar in hetzelfde getijde, sinds 2 jaar, dus dat moet wel heel toevallig zijn dan. Ben benieuwd of dat bij jou helpt!
     
  15. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.637
    2.373
    113
    Vrouw
    Ik heb het ook in combinatie met die plekje naast mijn teennagel?.. zo gek!
     
  16. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Yep, hier ook! Bij mij komt het door in aanraking te komen met water. Afwassen doe ik met handschoenen en ook tijdens het haren wassen of douchen draag ik handschoenen. Niet heel sexy, maar alles beter dan kapotte handen. Ik gebruik hormoonzalf als het weer heel erg op speelt.
     
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.091
    4.265
    113
    Home
    Elke dag insmeren met een vette zalf en daarnaast nog een hormoonzalf

    Gaat het dan weg? Tijdelijk
    zoiets komt altijd terug als je stopt met zalven
     
  18. linnim

    linnim Fanatiek lid

    24 mrt 2009
    2.012
    360
    83
    in nederland

    Kan inderdaad door voetschimmel veroorzaakt worden.
     
  19. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Is het bij jou blijvend? Ik heb het tot nu toe maar 1 keer per jaar gehad en het startte altijd rond dezelfde periode van het jaar. Dan als het over was een jaar lang niet meer maar nu deze keer is het zo extreem dat er geen einde aan komt.
    Handschoenen is een goede tip!
     
  20. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik heb het chronisch op mijn voeten (geen voetschimmel) en het wordt erger in de zomer. Ik krijg het op mijn vingers door nagellak of nagellakremover. (daar ben ik nog niet uit :roflmao:)
     

Deel Deze Pagina