afscheiding of breken vliezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door britt030, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. britt030

britt030 Nieuw lid

6 okt 2013
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.

Ik heb een vraag. Ben nu 34+5 dageb zwanger. Ik heb de laatste dagen last van veel 'slijmverlies'. Ene keer is dit gewoon wit zoals afscheiding, maar laatste tijd heel waterig. Ook toen k vd week aan het overgeven was en daarna ging plassen..hing er een hele slijmsliert na het plassen. Deze was doorzichtig..een beerje licht roze van kleur. Kan iemand mij vertellen of ik de vk moet bellen of heeft iwmand dit ook?

2. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ja ik heb de laatste weken ook meer afscheiding. Ene keer doorzichting, soms luchtroze en ook wel eens een beetje oranje haha. Ik weet niet hoe gebroken vliezen eruit zien,maar da is volgens mij echt water. Volg je gevoel als je het nie vertrouwd altijd ff bellen.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Als je eens op je hand blaast en er komt niks mee op dat moment is het waarschijnlijk geen vruchtwater. Volgens mij ruikt vruchtwater juist ook zoet (even googelen).
    Ik weet wel dat ik dat bij mijn zwangerschap ook had op het laatst echt heel veel afscheiding.

Maar als je twijfelt gewoon even bellen joh, ze zijn wel wat gewent en ze zijn ervoor.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik dacht ook veel afscheiding te hebben, bij mij bleek het vruchtwater te zijn. Hoge vliesscheur, dus het kwam er ook in kleine beetjes uit
    Als je het niet vertrouwd moet je echt even bellen

5. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hoe kwam jij daarachter Hanneke? Ik heb het namelijk wel eens benoemd bij de vk maar die zegt dat hoort gewoon en kijkt er niet eens naar.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Vruchtwater is niet slijmerig, maar echt dun. Bij mij braken de vliezen ook te vroeg (34 weken) en dat was alsof ik mijn plas niet in kon houden. Maar bij een hoge vliesbreuk kan dat wel anders zijn, minder dus, maar slijmerig is echt afscheiding.

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Misschien stukjes van je slijmprop??

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik heb ook heel waterige afscheiding. Als ik het toiletpapier aan elkaar doe en weer van elkaar af haal dan plakt het niet aan elkaar vast en zijn geen slierten, het is echt waterdun en op het toiletpapier en inlegkruisjes lijkt het niet gelig maar echt doorzichtig. Het ruikt ook zoetig, maar dit had ik bij mijn zoontje ook vanaf 34 weken ongeveer en heb toen tot het duidelijk breken van vliezen met 41 weken elke dag getwijfeld of het echt niet een klein scheurtje zou zijn in de vliezen. En nu begin ik weer te twijfelen elke keer.

Als ik op mijn hand blaas verlies ik niks, ook niet met hoesten of niezen. Maar toen ik gister ging staan na het plassen en afvegen verloor ik wel weer vocht, het plonste zelfs in de pot. Ik was te laat met opvangen en daarna wilde het niet meer. Misschien was dit ook wel urine.

Zou de afscheiding rond dit termijn niet gewoon heel vaak bij vrouwen wateriger en doorzichtig worden?? Ik heb geen krampen of meer harde buiken etc.

9. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    Ik zou gewoon even bellen en je verhaal uitleggen, zij weten beter wat allemaal hoort en wat niet en ze zijn er voor ze hebben liever dat je een keer te veel belt dan 1 keer te weinig.

10. happyone

happyone Niet meer actief

altijd bellen bij twijfel..daar zijn de vk voor..ik zelf verloor ook slijm en toen vruchtwater..was 35 weken zwanger..12 uur later hield ik mijn kind in de armen..ben blij dat ik toen meteen de vk gebelt heb..ze kwam en uur later lag ik in het zhuis..dus mijn advies..bellen!! succes

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Vruchtwater is echt water, het lijkt niet op afscheiding. En het heeft een hele specifieke zoete geur, dat herken je meteen. Ik vond het een beetje ruiken als het desinfectie-middel waarmee de dierenarts de behandeltafel schoon veegt. Misschien ken je die geur?

12. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    #12 Friesland90, 6 okt 2013
    Laatst bewerkt: 6 okt 2013
    Bij mijn zoontje braken de vliezen en ik kon zat opvangen toen, ik rook er niks anders aan..
    Ik weet wat, ik doe een zwarte onderbroek aan dan weet ik zeker of het wit of doorzichtig is.. Direct bellen doe ik nu niet, heb dit al een paar dagen en volgens mij vorige keer zei de vk dat waterige afscheiding erbij hoort

13. littlemissme

littlemissme Bekend lid

1 sep 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ann het eind van mn zwangerschap had ik ook het idee dat mogelijk mn vliezen waren gebroken, als ik stond of liep verloor Ik vocht. Omdat er twijfel was of de baby wel goed was ingedaald toch de vk uit voorzorg gebeld maar uiteindelijk bleek het toch afscheiding te zijn. Zij vertelde dat sommige vrouwen hele actieve klieren hebben waardoor je dus die twijfel kan krijgen. Zij kende iemand waarbij het echt langs haar been liep zo erg. Voornaamste check gaf zij aan is inderdaad is het slijmerig (dan is het afscheiding) en komt er iets als je hoest/op je hand blaast.

Maar bij twijfel zou ik idd bellen.

Overigens toen mn vliezen braken was het echt een waterballet haha.

14. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Ik heb 3 dagen met een scheurtje in mijn vliezen gelopen. Dacht juist dat het afscheiding was. Maar toen ik moest niezen op dag 3 was het toch wel overduidelijk! Als een speer naar het ziekenhuis ivm infectiegevaar natuurlijk. Maar alles is goedgekomen en de bevalling kwam spontaan de andere dag op gang.

Ik kreeg wel een beetje op mijn kop, dus bij twijfel echt bellen hoor!!!

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Lastig inschatten he?
    ik verlies ook veel afscheiding dus.
    Bij mij is het ook echt slijmerig.

Een zwarte onderbroek geeft wel duidelijkheid denk ik, daar zie je dat wel goed op.

Deel Deze Pagina