ik heb even een vraagje, ik doe iui met donor zaad en vorige maand hebben we deze poging met pregnyl gedaan, nu hebben we een poging zonder gedaan en dus met ovutesten. maar nu heb ik gister een inseminatie gehad omdat mijn ovulatietest positief was. maar nu vandaag knalt het streepje er nog vanaf, betekent dat dan dat mijn ei nog niet geweest is? ik snap er niks van. liefs Gaby
Hey meis, Over het algemeen springt je ei tussen de 12-48 uur na de eerste positieve test... Waarschijnlijk is je ei dus nog niet geweest aangezien je test nog steeds positief is.. Maar dit kan ik niet met 100% zekerheid zeggen. Bij mij springt mn ei altijd op de 2e dag dat ik een posi ovutest heb, maar dit verschilt per vrouw.. Ik hoop dat je ei al gesprongen is en anders heel snel gaat springen en er sterke zaadjes bij zitten, die je eitje bevruchten en er een mooie beeb van zullen maken Mocht het trouwens nog nodig zijn (ik hoop echt van niet!!) dan kun je misschien beter erbij gaan tempen een volgende keer, zo krijg je net even wat meer inzicht in wanneer je eisprong precies is, dit kun je met ovutesten namelijk niet zo precies zeggen.. Met tempen kun je over het algemeen precies de dag aanwijzen wanneer je eisprong is geweest.. *dikke knuffel* en ik hoop dat je over 2 weken een knalpositieve zwangerschapstest hebt! *edit* heb nog even iets aangepast
Ik heb nog even wat aangepast in mn berichtje over dat mijn ei altijd springt op de 2e dag van een posi ovutest. Had ik even niet bij stil gestaan, maar heb het net, na het plaatsen, even snel bekeken in mn tempkaartjes Het kan dus dat je ei wel al gesprongen is..! Wanneer heb je voor t laatst getest?
vanmiddag om 4 uur voor het laast getest en het 2de streepje was meteen te zien. en werd ook meteen donkerder dan de controle streep
en heeft iemand hier misschien ook antwoord op? http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/225765-vraagje.html
Het zou kunnen dat je ei vlak daarvoor of vlak daarna alsnog gesprongen is, dus er is zeker wel een kans dat je zwanger wordt hoor. Ik weet niet precies hoe het zit met donorzaad, volgens mij is het ingevroren? Daardoor zou de levensvatbaarheid van de zaadjes iets minder zijn dan normaal, maar ik neem aan dat dat zeker niet minder dan 24-36 uur zal zijn? Als dat klopt dan heb je nog steeds een goede kans om zwanger te worden en daar gaan we ook voor. Het is echt tijd en ik gun het jullie zoo! Maar, om dan toch even iets minder positief te zijn, wat ik liever niet doe, maar moet t zoch even zeggen.. Mocht het niet gelukt zijn, dan raad ik je echt aan om te gaan tempen erbij en te proberen om de volgende keer de inseminatie te krijgen op de 2e dag van je posi ovutest. (Ik weet dat dat deze keer niet ging ivm zondag...) Maar nogmaals, ik hoop dat er sterke zaadjes bij zitten die de weg gevonden hebben en je over 2 weken een mooie knaltest hebt!
kristel: mmm gewoon maar weer afwachten.. das toch alles wat we kunnen doen.. en van dat tempen weet ik nog niet hoor.. want dat moet dan toch iedere dag op hetzelfde tijdstip..
Nee, tempen hoeft zeker niet elke dag om dezelfde tijd, het gaat erom dat je het doet meteen als je wakker wordt (oogjes open, thermometer pakken, 10 sec en je bent klaar). Het belangrijkste bij tempen is dat je elke nacht ongeveer hetzelfde aantal uren slaapt. Je temp kan geen klok kijken, maar is gebaseerd op het aantal uur dat je slaapt Zo zal je temp lager zijn als je maar 4 uurtjes slaapt en hoger als je 8 uur slaapt. En of je nu om 6 uur wakker wordt na 8 uur geslapen te hebben of om 10 uur na 8 uur slaap, dat maakt niet zoveel uit Het gaat echt om het aantal uur dat je slaapt. (niet dat je nu stipt elke dag zoveel uur precies moet slapen, maar wel ongeveer ) Maargoed, we hopen dat dat niet meer nodig zal zijn en je gewoon lekker zwanger wordt deze ronde! het is je echt gegund
Ik snap je gevoel heel goed.. Jullie zijn al zo lang bezig met zoveel tegenslagen dat je op een gegeven moment echt denkt: Waarom zou het nu ineens wel raak zijn.. Vertrouwen houden is ook heel moeilijk na zo'n moeilijke tijd, maar ik hoop dat je toch nog een heel klein beetje hoop hebt? Al is het maar in je achterhoofd? Zonder enige hoop is het helemaal moeilijk.. Weet iig wel dat er wel mensen om jullie heen zijn die hoop en vertrouwen houden, ookal geloof je er zelf niet (meer) in en dat is ook belangrijk. Hopelijk geeft dat je nog een beetje houvast om ervoor te blijven gaan? Heel veel succes met de wachtweken, ik hoop dat ze snel voorbij zijn met een mooi eindresultaat *knuffel*
hoop heb ik nog wel ergend.. maar durf het niet meer zo goed eigenlijk... maar ja zullen wel een lange 2 weken worden.. we zullen zien..
Sorry breek even in, maar tempen heeft toch geen zin bij iui? tempen doe je om zelf te weten wanneer je eisprong nou echt precies geweest is.. dus dan weet je pas ná je ei wanneer je ei geweest is en voor iui moet ze juist vlak voor dr ei geinsemineerd worden.. Of zit ik er nu naast?
keltje: ja is ook wel maar kristel weet nu wel dat als haar ovulatie test positief is dat na 2 dagen haar ei springt.. dus dan weer ze als ze iui zou doen dat ze die 1 of zelfs 2 dagen na haar positieve test moet doen.. snappie..
Hmm ja die zijn over t algemeen best goed.. Nou dan gaan we maar duimen dat je vanaf je eerste ovutest je ei na 48 uur gesprongen is en het gewoon raak is!
@ Gaby, Dit antwoord kreeg ik van mijn gyn: Beste mevrouw ......, Zoals je kunt lezen kan je zelfs na je eisprong nog een positieve ovulatietest hebben. Dit kan wel kloppen, want had eens 3 dagen een posi ovu en toen ik op de 2e dag voor een FM kwam van de posi ovu was het eitje al weg. Echter was er nog LH aanwezig en vandaar de posi test...