Blaasontsteking meisje 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Reigertje, 7 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    heeft er iemand ervaring met blaasontsteking bij een meisje van 3?
    Ze heeft het al eens gehad, toen was ze ongeveer 1,5 jaar oud.

    vanmorgen moest ze heel erg huilen omdat ‘haar vagina pijn deed’ en is ze 6x in een uur wezen plassen. Steeds als ze moest plassen zat ze helemaal te rillen en snikken op het potje. (Ik heb haar steeds op het potje laten gaan zodat ik de urine kon opvangen)

    Toen ik net de huisarts belde voor de uitslag van het urine onderzoek was er een ontsteking uitgekomen. Omdat ze 38.0 heeft moet ze nu vanmiddag eerst naar de huisarts voordat ze een antibiotica voorschrijven.

    moet ik vragen naar een doorverwijzing naar het ziekenhuis, of kan dit ook gewoon toeval zijn?
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Jongste dochter heeft het toevallig vorige maand gehad. Enige tip vraag om een algemeen antibiotica, die speciaal voor blaasontsteking was zo vies, die kreeg ze hier niet weg. Werd echt weer uitgespuugd tot overgeven toe ondanks alle trucjes die we uit de kast gehaald hebben. Toen kreeg ze een algemeen antibiotica en dat ging wel goed.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  3. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Hier ook blaasontsteking gehad toen dochter 2 jaar was. Ze kreeg ab en verder dees huisarts niet. Was gewoon 'toeval'.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  4. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Meisjes (en ook vrouwen) kunnen op zich makkelijk blaasontsteking krijgen. Soms heb je daar meer aanleg voor en heel soms heeft t met je anatomie te maken van de blaas en de urineleider zodanig dat er altijd een beetje plas achter blijft na het plassen. Er is meer kans op blaasontsteking bij bijvoorbeeld niet zoveel drinken op een dag, niet goed uitplassen of als ze zelf hun billen afvegen en dat niet helemaal netjes van voor naar achteren doen (maar ze is 3 dus ik vermoed dat jij hierin nog wel helpt en ze het nog niet zelf kan).
    Veel drinken is in ieder geval altijd heel goed zodat je eventuele bacteriën goed uit kan plassen.
    Nu voor de tweede keer in 1,5 jaar tijd kan op zich nog toeval en pech zijn (zeker als het toevallig ook gecombineerd is met weinig drinken). Uiteraard is t wel iets om in de gaten te houden voor in de toekomst als t blijft opspelen.
    Hopelijk knapt ze snel op van de antibiotica.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  5. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Ze is wel bekend met (te) weinig drinken ja, maar daar zijn we nu ook mee bezig met een doorverwijzing naar een kno arts. De volgende verwijzing naar de kinderarts is ook op zak, want de huisarts wil het toch even gecheckt hebben.

    ze had vanmiddag bij de huisarts ook 38.2 dus 10 dagen antibiotica omdat ze een nierbekkenontsteking niet kunnen uitsluiten.

    Nouja maar even aankijken hoe of wat nu.
    Bedankt voor jullie reacties!
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  6. maliro

    maliro Niet meer actief

    Mijn dochter heeft meerdere blaasontstekingen gehad maar hoefde hier niet speciaal voor naar de kinderarts (dochter loopt sowieso bij kinderarts, die was op de hoogte maar vind het niet zorgelijk). Mijn dochter houdt haar plas te lang op, ze is nu 8 bijna 9 en moet haar nog steeds naar de wc sturen.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  7. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Onze dochter had ook met 1,5 jaar blaasontsteking en een paar maanden geleden hing ze er weer tegenaan. Dit heeft ze uiteindelijk weggedronken met sinasappelsap.
    Drinken gaat hier met ups en downs. Bij haar helpt het wisselen van bekers, met of zonder rietje, kleur kiezen van de beker, ijsblokje in het drinken enz. Met warme dagen ben ik extra alert. Normaal max 1 beker sap/limonade maar als er te weinig gedronken wordt, maakt het me niet meer uit. De blaasontsteking slaan we liever over.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  8. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.450
    113
    Onze 3e dochter heeft een poosje geleden blaasontsteking gehad. Vorige week bleek dat ze dat weer had. Omdat de klachten over waren, heb ik met de assistente afgesproken dat we het even aan zouden zien en niet meteen met een kuur zouden beginnen. Huisarts zei dat ze, als ze binnen korte tijd weer blaasontsteking zou krijgen, ze een verwijzing naar de kinderarts zou krijgen.

    Ze drinkt juist heel goed, dus daar kan het niet aan liggen.
     
    Reigertje vindt dit leuk.
  9. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Even een update, vanmiddag kreeg ze opeens hoge koorts (39,6) en echt ziek. contact met de huisarts gehad daar konden we eindelijk om 16:45 terecht. Daarna doorgestuurd naar het ziekenhuis, daar van 17:15-21:00 op de spoedeisende hulp gezeten.

    ze heeft een nieuwe kuur meegekregen die beter past op een nierbekkenontsteking en ze had ook een oorontsteking+keelontsteking. nu maar weer kijken hoe het verder gaat..
     
  10. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ach gosj, daar zal ze flink beroerd van zijn, wat sneu. Veel beterschap gewenst, hopelijk slaat t gauw aan.
     
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.322
    1.054
    113
    Beterschap!!!
     
  12. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Onze dochter heeft hrt ook gehad toen ze net 1 was en met 2.5 (toen al zindelijk)
    Heeft geen aanvullend onderzoek gehad, nu 8 en nooit meer gehad.
    Sterkte!
     
  13. Reigertje

    Reigertje Actief lid

    6 mei 2021
    201
    219
    43
    Vrouw
    Gelukkig lijkt ze eindelijk goed op te knappen nu!

    iemand misschien ook bekend mee dat ze nog wel veel met haar hand bij haar vagina zit? Alsof ze moet plassen. Maar dat hoeft ze dan niet, ze zegt dat het pijn doet.. kan dit bij de blaasontsteking horen?
     
  14. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Fijn dat ze zich beter voelt! Beterschap nog verder!

    Dat kan bij een blaasontsteking horen hoor. Wel in de gaten houden
     
  15. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Kan zeker maar hier heeft bijna 5 jarige dit vaak
    Dan kriebelt het even. Vaak veegt ze niet goed af
     

Deel Deze Pagina