Blaasontsteking

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sabagirl, 17 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Mijn 2 jarige dochter heeft een blaasontsteking. We hebben nu ab.
    Online lees ik verschillende dingen qua beleid etc. Huisarts heeft er niet veel over gezegd omdat ze op/voor de afspraak niet geplast had en ze vrolijk was dus hij wuifde een beetje weg. Na thuiskomst plaste ze dus gelijk terug en bingo. Gezien het tijdstip van 17 45 gelijk naar apotheek gestuurd maar verder geen info gehad.

    Hoe zijn jullie ervaringen? Was het eenmalig of kwam het vaker terug? En wat voor beleid werd er ingezet?

    Lees dat het niet veel voorkomt bij zulke jonge kindjes...
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Mijn zoon heeft 2 wkn terug een blaasontsteking gehad.

    Standaard beleid is om de eerste keer te behandelen met nitrofurantoine.

    Tenzij je kind koorts krijgt, dan moet het omgezet worden naar augmentin.

    Mocht je kind in korte tijd weer een blaasontsteking krijgen dan is een vwk naar de kinderarts wel geïndiceerd.
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  3. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier dochter met 1 jaar de eerste 2 keer behandeld met een ab kuur. 3e keer is er met een katheter urine afgenomen door de kinderarts en op kweek gezet om gericht een ab te geven.
    4e keer onderzoek bij uroloog of alles goed aangelegd was. Dit was gelukkig het geval. advies om zo snel mogelijk zindelijk te krijgen en zorgen dat ze echt ruim voldoende drinkt. Sinds ze zindelijk is geen blaasontstekingen meer (ze is nu ruim 3 jaar)
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  4. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik neem aan dat er ook een kweek is aangevraagd?
     
  5. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Volgens mij niet....
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.632
    21.128
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Slecht, dat is protocol bij kinderen.
     
  7. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Het ging allemaal zo gehaast. Omdat man terug ging nadat ik net thuis kwam. En assistente was weg dus arts heeft tussen zijn afspraken door getest. En stuurde man vervolgens snel naar apotheek en man kwam met leeg potje thuis. Apotheek heeft ook te hoge dosering voorgeschreven (arts had ook foutief gewicht gegokt) dus daar gaan we ook achteraan bellen. Al met al, niet echt lekker gegaan zeg maar.
     

Deel Deze Pagina