Blaasontstekings verschijnselen, maar geen blaasontsteking?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xmirthex, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xmirthex

    xmirthex Lid

    11 nov 2011
    47
    0
    0
    Hoi dames,

    Ik heb sinds maandag heel erge pijnlijke aandrang, en moet superveel plassen.
    Nu heb ik dinsdag en vandaag mijn urine al laten controleren bij de dokter, maar mijn urine is schoon. Dokter denkt dat het gewoon bij mijn zwangerschap hoort.

    Toch maak ik me wel een beetje zorgen. Ik heb namelijk al zo vaak blaasontsteking gehad, en dit voelt toch echt wel hetzelfde. Alleen moet ik nu NOG vaker naar de wc (soms zelfs om de 10 minuten) Het enige verschil is dat het nu op het moment van het plassen zelf, geen pijn doet.

    In ieder geval drink ik er goed op los, eet veel fruit en heb zelfs vitamine c pillen gehaald. Maar tot nu toe, helpt niets. Heel vervelend, want het belemmerd me nu echt. Kan niet meer sporten en zelfs niet meer winkelen (poe poe ;)

    Zijn er nog meer dames die hier last van hebben? Kan het misschien zijn dat mijn blaas zo zwak is geworden van alle andere blaasontstekingen die ik eerder heb gehad? Iemand ervaring hiermee...?

    Liefs
     
  2. xmirthex

    xmirthex Lid

    11 nov 2011
    47
    0
    0
    Misschien zijn er dames die een tweeling hebben. Heb je dan ook meer last van je blaas e.d.?? (omdat je baarmoeder meer uit moet zetten)

    Het is maar een idee... ;)
     
  3. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zo vroeg in je zwangerschap is je kindje nog kleiner als een bruine boon, dus al zou je er 2 hebben, dan zou je 2 bonen in je buik hebben, neemt nog weinig ruimte in zeg maar.... Ik herken 't wel want heb zelf heel de zwschap al blaasontstekingen, maar bij mij is de urine ook elke keer "vies" als ik het laat testen.
    Opzich is vaak plassen wel een zwschapsverschijnsel, hormonen enzo.
     
  4. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    In het begin van mijn zwangerschap moest ik ook om de 10 minuten naar de wc. Heel irritant. Vaak hoort het er een beetje bij. Als je wat verder bent zal je zien dat het beter word en je minder vaak hoeft. En toch in de gaten blijven houden dat je geen blaasontsteking krijgt.
     
  5. bagheera

    bagheera Bekend lid

    2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een blaaspatient en bij mij ligt de oorzaak bij te sterke bekkenbodem spieren (sinds zwangerschap dus ook geen last meer!) waardoor ik niet goed kan uitplassen en ee bacterieen blijven zitten in de blaas.

    Ik heb een heel gevoelige blaas gekregen door al die ontstekingen. Voelt snel geirriteerd en beetje pijnlijke druk. Veel plassen soms amper kunnen ophouden voor een miniplas terwijl mijn blaascapaciteit zn 750 ml is!

    Door stress wordt het erger want de spieren spannen aan. Probeer eens een warme kruik tussen je benen of onderbuik, dit helpt mij met ontspannen waardoor het minder geirriteerd aanvoelt.

    Daarbij kan je blaaswand ook nog wat gevoelig zijn na zoveel ontstekingen. Verder veel drinken! Als je blaadwand gevoelig is kan je beter niet teveel aan cranbarry/vit c/dnamnose slikken want dat irriteerd dan nog meer.

    Hoop dat je er wat aan hebt! Deze tips helpen mij altijd. Voor jou werkt misschien weer wat anders (ligt er natuurlijk aan wat de oorzaak is)
     
  6. pientje1

    pientje1 Niet meer actief

    Ik had dat ook zo vroeg in de zwangerschap, dacht ook dat het een blaasontsteking was. Ging na een paar weken over.
     
  7. Kylie1986

    Kylie1986 Niet meer actief

    Naast dat je baarmoeder groeit, giert het in je lijf ook van de hormonen die ook op je blaas en bekkenbodemspieren werken..

    Ik zit inmiddels aan mijn 4e antibioticakuur, dus ik elke keer wel vies.

    Je kan vragen of je huisarts jouw urine op kweek kan laten zetten.
     
  8. Hettie

    Hettie Bekend lid

    23 aug 2010
    956
    0
    0
    mag ik vragen welke ab je gekregen hebt? ik sinds vandaag ook maar op internet staat dat eht niet mag in de laatste maanden? ik heb trimethoprim gekregen. dokter weet dat ik 36 weken ben.
     
  9. Hettie

    Hettie Bekend lid

    23 aug 2010
    956
    0
    0
    hier ook in begin elke 2 wk blaasontsteking nu zit er langer tussen. heb ook vaak klachten en dan is mijn plas schoon volgens het stickje wat er in gaat. als ze het dan onder de microscoop bekijken blijken er toch bacterieen in te zitten. weet niet of ze dat bij jou ook gecontroleerd hebben?
     
  10. Flashyfly

    Flashyfly Fanatiek lid

    11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    Ik had er ook last van afgelopen weekend, maandag urine laten controleren en het was schoon. Maar nu weet ik niet of ze dus ook onder de microscoop hebben gekeken?
    De klachten zijn al wat minder.

    Ik heb ik december een nierbekkeninfectie gehad na een verwaarloosde blaasontsteking. ik had het niet in de gaten want ik voelde niets. Nou die nierbekkeninfectievoelde ik wel, boh wat was dat pijnlijk!
    Beter te vaak urine laten controleren dan een x te weinig zou ik adviseren.
    succes
     
  11. Hettie

    Hettie Bekend lid

    23 aug 2010
    956
    0
    0
    ik mag vanavond pas me ab pil nemen... maar mn buik doet zoo pijn nu...

    ik laat elke 3 weken mn urine controleren wil de dokter hebben en als ik twijfel dan eerder
     
  12. Jonon

    Jonon Fanatiek lid

    9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik heb precies hetzelfde gehad in het begin van mijn zwangerschap. Ik heb 3x urine in geleverd. Geen één keer is er iets uitgekomen. Het is ook in eens weer minder geworden. Wat het nu precies geweest is....ik heb geen flauw idee. 'T zal wel bij de zwangerschap horen.
     
  13. Aloe

    Aloe Niet meer actief

    Ik had het ook heel erg na de bevruchting en in de eerste paar weken.
    Ik las toen dat dit met je hormonen te maken heeft. Het zal misschien wel minder worden tot je kleintje weer echt groter wordt. Dan neemt het weer toe, fijn he.
     
  14. Babystew

    Babystew Niet meer actief

    Hier leek het ook schoon maar nadat het op kweek gezet was bleek er toch een heftige ontsteking gaande te zijn (GBS-bacterie). Ik zou daar dus dan ook op staan, dat het ook op kweek gezet wordt. Met zo'n stick zie je lang niet alles.
     
  15. Hettie

    Hettie Bekend lid

    23 aug 2010
    956
    0
    0
    iedereen word dacht ik nu getest mete 35 weken ofzo op die gbs bacterie? zei mijn verlos tenminste. hier gelukkig geen gbs aangetroffen in alle kweeks trouwens niet gelukkig
     
  16. xmirthex

    xmirthex Lid

    11 nov 2011
    47
    0
    0
    Oke, hoop dat het bij mij ook over gaat dan!! Vind het nu al heel irritant. Durf niet eens meer boodschappen te gaan doen. Zal inderdaad wel in de gaten blijven houden dat het toch niet blaasontsteking is/wordt!! Bedankt voor je reactie
     
  17. xmirthex

    xmirthex Lid

    11 nov 2011
    47
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.
    Owww, oke. Wat is de GBS bacterie dan precies?? Dan zal ik morgen meteen even de dokter bellen of ze niet toch even een kweekje willen doen (dat hebben ze namelijk nog niet gedaan). Is voor hun toch een kleine moeite? En dan heb je tenminste zekerheid. Vind het namelijk echt niet normaal meer... :(
     
  18. xmirthex

    xmirthex Lid

    11 nov 2011
    47
    0
    0
    Maar hopelijk is het niets en hoor ik bij de groep waarbij het gewoon weer over gaat!! Ik wens het in ieder geval niemand toe!!

    Bedankt iedereen voor de reacties... :) Ben ik echt heel blij mee!! Je staat er toch niet helemaal alleen voor dan en dat is een fijn gevoel.
    En voor iedereen die zwanger is: veel succes met alles :D
     

Deel Deze Pagina