Blauwe plekjes rug dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kinderwens87, 18 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal, ons meisje is intussen bijna 1,5. Loopt nog niet los, maar doet steeds vaker een poging. Klimt overal op en in, en valt dus ook met regelmaat. Nu valt het me de laatste week op dat ze allemaal kleine blauwe plekjes op haar rug heeft. Ik kan me van de jongens niet herinneren dat ze dit ook zo hadden, herkennen jullie dit in deze fase bij je kind? Het is echt een ondernemend meisje, dus ergens is het misschien wel heel normaal, maar toch, op de rug.. de plek zit me toch niet helemaal lekker, ook al zie ik hat wel regelmatig achterover kukelen als ze weer eens wat probeert te pakken enzo.. ze is verder niet ziekig, geen andere gekke dingen, het zijn echt puur die blauwe plekjes die me onrustig maken.
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.022
    25.488
    113
    Waarom maak je je er zorgen om? Waar denk je aan of ben je bang voor?

    Als ze vaak valt of zich stoot dan zouden die plekken daardoor kunnen komen. Misschien is ze ergens in gevallen? In duplo of steentjes of zo?
     
  3. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik weet het eigenlijk niet, vooral de plek en het niet kunnen verklaren denk ik. Ik ben met haar sowieso nogal overbezorgd merk ik, prematuur, pittige start, ik denk dat dat het meer is dan echt een concreet iets waar ik bang voor ben..
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.022
    25.488
    113
    Ik zie het in je onderschrift inderdaad , dat moet een zorgelijke tijd zijn geweest , logisch dat je beschermend bent naar haar.

    Hoelang zitten de plekjes er al? Je zou ze in de gaten kunnen houden, je zal zien dat ze zeer hoogstwaarschijnlijk gewoon vanzelf weer weggaan :)
    Mijn zoon (nu een peuter) heeft ook wel eens een plek op de meest rare plek. De binnenkant van zijn dijbeen of zo , of op de zijkant van zijn voet. Dat je denkt; Hoe dan? Wat heb je gedaan dan? Mja.. hoort erbij. Gekke kinderen.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zou ze niet misschien gewoon snel blauwe plekken kunnen hebben? Dat heb ik ook, de oudste ook, wij zitten altijd onder.
     
  6. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Je denkt misschien aan een symptoom van iets ergs? Dat kan maar hoeft niet natuurlijk (snap t heel goed hoor). Ik zou t een paar dagen aankijken of t weg gaat (of juist meer wordt), een foto naken vandaag bijv. En dan kun je altijd nog de huisarts bellen als je t niet vertrouwt.
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.076
    3.517
    113
    Zouden heel goed gewoon blauwe plekken kunnen zijn. Onze kinderen zitten er ook altijd onder. Soms als ze achterover kukelen op iets hard zoals een duplo blokje ofzo, dan heb je zomaar een blauwe plek en inderdaad soms op rare plekken!
     
  8. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Mijn zoontje heeft het ook. Volgens mij komt het doordat hij tegen de rand van het bad aanzit steeds. Het is precies bij zijn wervels
     
  9. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
  10. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Stuk beter gelukkig:) en de plek die er nu zit heb ik zien gebeuren:rolleyes::roflmao:. Het is gewoon een onbenulletje:roflmao:
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina