Blauwe plekken kind

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Anne2019, 22 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    vraagje mijn kind van 6 heeft allemaal kleine blauwe Plekken op benen rug en billen.
    Zijn bijna niet blauw maar vaak als ik ze zie al geel groenig. Zeheeft wel hele dunne zichtbare bloedvaatjes. Maar zou niet weten waar ze zich tegen aan moet stoten
    Op de benen zitten Ze ook vaak.
    Bij de kinderarts geweest en die vond niets verontrustends alleen zit ik er steeds over te malen, ben nog eens bang dat er een melding van gemaakt wordt ;)
    Ze is lomp en ziet geen gevaar maar dan nog vind ik billen en rug een vreemde plek.
    Ik zoek eigenlijk herkenning van mensen die dit ook hebben
    Ook heeft ze geen ziektes en nee ik sla haar echt niet
     
  2. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    Ik ken geen zesjarige die niet zn schenen onder de blauwe plekken heeft! Een keer op billen/rug zou ik ook niet van opkijken, ze lopen nogal eens ergens tegenop. Mijn dochter heeft nogal uitstekende heupbeenderen en die stoot ze dus ook regelmatig als ze valt of ergens tegenop loopt.
    En zijn het op billen/rug geen archipelvlekken?
    Als de kinderarts en huisarts zeggen dat t goed zit, dan zou ik t loslaten.
     
  3. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Maar 6-8 tegelijk op de onderrug vind ik best veel, maar inderdaad ik ben in zulke dingen wel een paniekvogel
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.446
    3.704
    113
    Ik denk dat het je zal verrassen hoe vaak een kind op die leeftijd (zeker als ze enigszins lomp zijn) zich stoot. Als de kinderarts zich geen zorgen maakt zou ik het ook niet doen denk ik.
     
  5. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.204
    744
    113
    home sweet home
    Hier een dochter die heel snel een blauwe plek heeft en zit dus altijd onder. Bloed is onderzocht maar gelukkig niks aan de hand. Ooit voor iets bij kinderarts geweest en die ging wel aan haar vragen hoe ze eraan kwam. Is het ook hun taak natuurlijk. Achteraf hoort het bij haar bij hypermobieliteit.
     
  6. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik heb ook heel erg snel blauwe plekken. Zijn haar trombocyten na gekeken? Die zijn bij mij echt veel te laag, en verzoorzaakf mega snel blauwe plekken.
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    #7 GroeneBomen, 22 jul 2019
    Laatst bewerkt: 22 jul 2019
    Ik had dat als kind ook zo snel, zat er altijd onder. En ik hoef nu nog maar op mijn knieën te zitten op de harde ondervloer en mijn knieën zijn blauw.

    Ik ben wel eens gevraagd of thuis alles goed ging, zo zat ik er soms onder. Neeeuh gewoon onhandig en snel blauwe plekken. Licht stoten = blauwe plek. Hard stoten en fikse bloeduitstorting.

    Mijn longmedicatie heeft het wel verergert, als iemand mijn arm stevig vastpakt (bv omdat mam zich verstapt en mij vastgrijpt) dan heb ik dagen de zichtbare vingers erin staan
     
  8. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Heeft de kinderarts bloed laten prikken (ik bedoel: op basis waarvan maakt ze zich geen zorgen?)

    Ik heb namelijk ook zo'n kind (hele lichte huid, zichtbare aderen, vaak en veel blauwe plekken)
    We zijn bij de huisarts geweest en bloed laten prikken. Nu wachten we op uitslagen.
     
  9. Lovetrust

    Lovetrust Actief lid

    27 jan 2010
    390
    171
    43
    Mijn zoon zou wat zijn blauwe plekken betreft zo bij veilig thuis aangemeld kunnen worden, hij heeft echt altijd blauwe plekken op de meest gekke plaatsen, in verband met andere dingen ook wel bloedonderzoeken ed gehad maar niks uit gekomen. Hij is ook gewoon echt een jongen, overal op klimmen, rennen in plaats van lopen, alle kanten op kijken behalve vooruit maar ja ik heb wel blauwe plekken ontdekt dat ik dacht hoe krijg je dat nou DAAR? en zelf weet hij het ook niet
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Onze kinderen en ikzelf hebben ook een gevoelige huid.

    Een muggebult maakt een mega rode dikke plek. Een kleine stoot geeft een dikke blauwe plek.
    Tja het hoort erbij. Ik snap je wel, ik moest vandaag ook naar het cb met een dochter onder de bulten. Maar tis niet anders :p
     
  11. MissMolly

    MissMolly Lid

    15 jun 2018
    92
    61
    18
    Vrouw
    Mijn dochter (nu 8) zit ook altijd onder de blauwe plekken. Ze is een echte tomboy. Ze rent, klimt, haalt graag acrobatische toeren uit. En in samenspel kunnen kids nogal eens lomp zijn en elkaar onbedoeld omver lopen, duwen, etc.
    Zou me dan ook niet teveel zorgen maken .
     
  12. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Heeft ze een skelter, of ander hard plastic zitje?

    Mijn oudste (8) zit er ook altijd onder. Ik zelf ook trouwens. Dochter (4) juist niet.

    Maakte me ook altijd druk om bijvoorbeeld meldingen van kindermisbruik omdat hij altijd zo bont en blauw was maar dat valt allemaal wel mee.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik heb zelf ook heel veel blauwe plekken, zichtbare vaten. Mijn oudste heeft dit ook van mij. Dit is gewoon je huidtype. Mijn moeder heeft het, mijn oma had het ook heel erg.

    Na een vaccinatie zei ook een keer de verpleegkundige tegen me dat ze het kon zien aan mijn huid dat ik er een blauwe plek van zou krijgen
     
  14. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje (bijna 4 jaar) zit ook volledig onder de blauwe plekken, op zijn benen (uiteraard, maar ook ontzettend op zijn rug. Geen idee wat hij uitspookt. Soms is het echt op een rijtje langs zijn ruggengraat (waarschijnlijk dus ergens langs gevallen), maar soms ook helemaal verspreid. Ik maak me er geen zorgen over.

    Ik zit zelf ook vol blauwe plekken, geen idee hoe en waarom, maar het is zo. Tuurlijk stoot ik me (weleens.. vaak), maar ik kan bij lange na niet iedere plek plaatsen.
     
  15. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.515
    2.356
    113
    Hier ook een meisje met EDS die altijd flink onder de blauwe plekken zit.
     
  16. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Bedankt voor jullie reacties het stelt mij gerust ☺️
    @amdaa er is inderdaad bloed geprikt!
     
    amdaa vindt dit leuk.
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.821
    7.769
    113
    Amsterdam
    Hier ook iemand die altijd onder de blauwe plekken zitten en van 80% weet ik niet eens waarvan het is.
    Had laatst er zelfs een op Mn buik, Mn vriend zei al heeft de kleine zo hard geschopt:roflmao:.
    En onze dochter zie ik nu ook al dat ze snel blauwe plekken heeft haar benen en rug zitten ook behoorlijk onder.
     
  18. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.853
    12.332
    113
    Vrouw
    Ik zat en zit ook snel onder de blauwe plekken, en 9 van de 10x weet ik niet eens hoe ik er aan kom haha.. en ook op plaatsen dat je denkt maar hoe dan??
     
  19. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Je hebt van die klimrekken van touw waar ze tussendoor moeten klimmen. Ik kan me nog herinneren dat mijn rug dan altijd langs die touwen schaafde of tegen die houten voetsteuntjes of plastic koppelpunten aan stootte..
    Zoiets in de buurt?
     
  20. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Onze zoon van 5 zit altijd onder, rug, scheenbenen zien er zo uit dat je bijna scheenbeschermers zou geven, bil, heup.
    Al had hij laatst wel zo'n grote plek op zijn bil staan dat ik dacht die moet pijn gedaan hebben, hij wist nergens van.

    Blauwe plekken op de rug kan goed door speeltoestellen, fietsen/ karren van school
     

Deel Deze Pagina