Blijf benieuwd naar wanneer eisprong was

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door zegenwens, 16 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.730
    4.723
    113
    Vrouw
    Ik hoop stiekem dat tempkaart goeroe @RoGiJuLi mee wil kijken. :D

    Ik ben inmiddels bijna 20 weken zwanger, dus dit is echt puur nieuwsgierigheid achteraf. Ik vraag me nog steeds af wanneer mijn laatste eisprong nou is geweest. FF en ik waren het een beetje oneens.

    FF had mijn ovulatie namelijk in eerste instantie op CD 12 gezet. Op zich zou dat misschien kunnen, want mijn basale temp is volgens mij 36,55 als we uitgaan van ovulatie op CD 12, dus 36,8 zit daar meer dan 0,2 boven. En de dip op 3 DPO zou dan misschien een gele lichaamdip kunnen zijn? Ik vond dat echter moeilijk te geloven, omdat ik nog nooit zo vroeg een ovulatie heb gehad. Meestal komt ie rond CD 18, dus CD 15 is al op tijd voor mijn doen. Bovendien dipt mijn temp op 3 DPO dan onder de horizontale lijn, en dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt tijdens mijn LF. Ik heb toen zelf mijn ovulatie op CD 15 gezet. De horizontale lijn is toen niet meeverschoven, maar misschien doet ie dat nooit bij het handmatig veranderen van de vermoedelijke eisprong.

    Bij de termijnecho ben ik tov mijn eigen berekening 4 dagen vooruit gezet. Nu is een meting uiteraard nooit helemaal zaligmakend, en in dat geval zou ik op CD 11 al een ovulatie hebben gehad en dat klopt sowieso niet. Op basis van de echo ben ik vandaag dus 19+2 weken zwanger. Maar ik denk dat het óf 19+1 moet zijn, óf 18+5. Nu maken die vier dagen waarschijnlijk maar weinig uit, maar zo rond de 42 weken bijvoorbeeld, kan het wel uitmaken. Als het kan wil ik gewoon tot 42 weken afwachten als de baby geen haast heeft. Maar ik zou het zonde vinden als 42 weken eigenlijk nog maar 41+3 weken is. Daarom blijf ik benieuwd naar wanneer mijn ovulatie was.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zeg dag 13-14 verhoogde temp door je lh piek en dag 15 je eisprong :)
     
    zegenwens vindt dit leuk.
  3. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.730
    4.723
    113
    Vrouw
    Thanks voor het meekijken! :thumup: Dat denk ik dus ook.
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    18+5 dan dus? Ze zouden eens een studie moeten doen over de termijn, want ik lees zo vaak vrouwen 3-4 dagen vooruit gezet worden. Volgens mij is het een goed teken mbt groei en gezondheid van het vruchtje, maar toch wel frappant.

    En hopelijk tik je die 42 weken gewoon helemaal niet aan @zegenwens!
     
  5. zegenwens

    zegenwens Fanatiek lid

    28 sep 2021
    4.730
    4.723
    113
    Vrouw
    Vandaag dan 18+6 denk ik. Nee, hopelijk komt het niet zover en komt de baby gewoon iets eerder!

    Ik ben daar ook benieuwd naar! Ik las een aantal weken terug wel een onderzoek op nu.nl dat embryo's van moeders die veel hyperbewerkt voedsel eten trager groeien en embryo's van moeders die weinig hyperbewerkt voedsel eten sneller. Dus voedsel zal een deel van de puzzel zijn. En genen vast en zeker!
     
  6. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Fascinerend. Mijn oudste was laat ingenesteld en precies de termijn die ik wist adhv temperaturen (en uiteindelijkal bij 35+6 geboren). Mijn 2e ben ik 3 dagen bij vooruit gezet, bij mijn 3e 1 dag en nu weer 3 dagen. Wanneer de innesteling is maakt volgens mij ook nog uit in de grootte (baseer ik niet alleen op eigen ervaring, maar heb ik ook een keer gelezen :o:)
     
  7. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja hier ook 4 dagen vooruit gezet wat echt onmogelijk kan qua temp en ovutestjes, vind het ook bijzonder
     
  8. MamaIV

    MamaIV Bekend lid

    28 okt 2022
    659
    409
    63
    Vrouw
    Ik had in 2014 duidelijk eipijn op een maandag en qua menstruatie en daarna de UD berekenen klopte het precies: ik zou 3/6/15 uitgerekend zijn. Bij de termijnecho werd ik gezet op 29/5/15, dus 4 dagen eerder. Uiteindelijk is hij met 39.6 gehaald met een inleiding. Ik was op, hij klein en bijna geen vruchtwater meer. Hij had bijna geen huidsmeer meer en ontzettend lange nagels. Betreffende vk vond hem er - ondanks het kleine formaat - uitzien als een overdragen baby. Echt overdragen kon niet, want ik wist wanneer de conceptie was, maar 40 weken zou (bij een eerdere eisprong) inderdaad wel kunnen.
     
    zegenwens vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina