Bloed bij ontlasting...?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kingsdaughter, 2 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kingsdaughter

    Kingsdaughter Actief lid

    4 nov 2014
    276
    31
    28
    Vrouw
    Maatschappelijk werk
    Oke, geen lekker verhaal, maar wil toch even de vraag stellen. Ik ben nog maar kort zwanger van mijn derde (zie banner). Heel blij mee natuurlijk :) Ik heb nu al twee keer helderrood bloed gehad bij mijn ontlasting. Ik schrik me dan een hoedje, want denk dat het uit mijn vagina komt, maar het komt toch echt uit het achterste gaatje. Sorry dat ik het zo benoem. :D Is dit erg? Heb geen jeuk oid, dus het kunnen eigenlijk geen aambeien zijn. Los van vermoeidheid en misselijkheid eigenlijk nergens last van verder...

    Iemand ervaringen mee??
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Rood bloed is meestal gewoon van een wondje vlakbij de uitgang, dus misschien een klein scheurtje ofzo. Zorg dat je ontlasting echt goed zacht is, zodat het even de kans krijgt te genezen. Dus veel water drinken (zeker als het ook nog eens heel warm is), veel vezels en gezonde vetten. Desnoods via de huisarts bv van die zakjes om het even soepel te houden tot het genezen is.

    Inwendige aambeien kunnen trouwens ook totaal ongemerkt voorkomen, het hoeft geen jeuk te geven of pijn te doen. Ook dat gaat meestal over met soepele ontlasting.
     
  3. Kingsdaughter

    Kingsdaughter Actief lid

    4 nov 2014
    276
    31
    28
    Vrouw
    Maatschappelijk werk
    Oh oké dat wist ik dan weer niet. Heb ze wel eens uitwendig gehad tijdens de zwangerschap. Stelt me weer een beetje gerust. Het is wel elke keer schrikken, vooral zo vroeg in de zwschap. Bedankt!
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb al jaren een aambei, totaal geen last van, maar wel af en toe bloed bij afvegen na de grote boodschap.
     
    Kingsdaughter vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier nooit jeuk of pijn en toch echt wel aambeien af en toe. Zal toch van zoiets komen.
     
    Kingsdaughter vindt dit leuk.
  6. sweetlove80

    sweetlove80 Fanatiek lid

    8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Denk wel inwendige aambeien, ik heb ze ook en juist tijdens de zwangerschap is alles extra doorbloed. Zo heb ik ook wel eens plasjes bloed gehad ik schrok mij te pletter, maar waren aambeien.
     
  7. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Heb dat tijdens mijn zwangerschap nu ook al paar keer gehad. Helaas toch echt aambeien.
     

Deel Deze Pagina