Zwangerschapssuiker

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Noelle85, May 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

Jul 8, 2013
    1,797
    497
    83
    Goeiemorgen,

Ik vroeg mij iets af: kan je, als je eerder al negatief getest bent op suiker, alsnog later in de zwangerschap suiker krijgen?

Ik ben met 25 weken negatief getest (test was op aanraden, omdat mijn moeder suiker heeft gehad tijdens de zwangerschap), maar ik heb afgelopen zaterdag een groei echo laten maken en bleek dat de kleine ergens rond de p90-95 zit. Ik heb ook een enorme buik, maar niet teveel vruchtwater zover ze op de echo kon zien. Bloeddruk is tot nu toe ook elke keer rond de 110-60, alleen de kilo's vliegen er aan. Ik heb pas 11 juni weer een afspraak bij de verloskundige, en vind het niet echt een dringende vraag om voor te bellen, maar ben wel nieuwsgierig of dit mogelijk is of niet :)

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Noelle

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo,

Meestal ontstaat zwangerschapssuiker tussen de 24e en 28e week. Het kan dus ook op een ander moment ontstaan. Het kan door de eventuele zwangerschapssuiker zijn dat het kindje wat groter is, maar het kan ook genetisch bepaald zijn. Je kan altijd met je eigen verloskundige overleggen. Mogelijk wil ze toch nog een keerje een suikertest laten uitvoeren. 11 juni is pas over 2 weken, dus dat duurt nog wel even. lndien het wel zwangerschapssuiker betreft, wil je dat zo spoedig mogelijk gaan behandelen. Dus ik zou je aanraden toch contact op te nemen met je eigen verloskundige en deze vraag aan haar stellen. Succes!

Groetjes Monique

Share This Page