Bloedarmoede

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Babyvijf, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoihoi
    Afgelopen weken voelde ik me steeds zwakker worden. Wazig zien, duizeligheid, bijna flauwvallen, moe moe moe, en vandaag is dus duidelijk geworden waardoor t komt. Ik heb bloedarmoede en moet morgen pilletjes ophalen bij de apotheek. Volgens de verloskundige moet ik me dan al snel beter gaan voelen. Mijn vraag voor degene die ook bloedarmoede hebben/hadden: hoe snel voelde jullie je beter vanaf t moment dat je extra ijzer ging slikken?
    Hoop echt dat ik me snel beter ga voelen, want heb nog aardig tijdje te gaan en heb al veel harde buiken waardoor ik 'rustig aan' moet doen.
     
  2. Simmy

    Simmy Fanatiek lid

    2 mrt 2013
    1.067
    312
    83
    Hoe laag was je hb?
    Bij mij hielp de ferro niet
    Ik heb ferinject infuus gehad.
    Ik had geen klachten (,dacht ik) maar voelde me binnen een week fitter.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  3. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Ze zei dat t van 7,8 eerder in de zwangerschap gezakt was naar 6,5 .
    Ik heb eigenlijk niet eens gevraagd wat t gemiddelde is. Weet jij dat?
    Ivm obstipatie mag ik ook maar 1 ferro tablet per dag gaan nemen want die obstipatie zorgt weer voor harde buiken. En daar slik ik ook al magnesium voor.
    Dan over twee weken weer ijzer prikken en als t dan nog niet hoog genoeg is moet ik toch twee gaan nemen zei ze.
     
  4. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    lastig! Mijn HB was nu 6.4 ik vind dat geen eens extreem laag. gezien ik hem me vorige zwangerschap 5.3 had. Ik neem nu geen med ivm de verstoppingen. maar jij moet nog wel even zie ik aan je banner. Ik zou proberen dus wel de ferro te nemen. en veel groene groente te eten. succes
     
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ok. Bedankt. Das dan wel een groot verschil. Misschien door mn klachten dat de vk me toch medicatie voorschrijft dan?
    Ze zei ook dat ze verwacht dat t nog meer zal zakken zonder medicijnen en met t oog op dat ik bij meerdere bevallen last heb gehad van extreem bloedverlies.
    Groene groentes enz en gewone zwangerschapsvitamines daar let ik sowieso elke dag al goed op en andere ijzzerrijke voeding. Jij succes met de bevalling alvast, ik zie dat t elk moment zover kan zijn. Spannend.
     
  6. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    jaaa dank je wel! ik zou gewoon de med nemen. en iets om je ontlasting soepel te houden. laxo van rosvicee werkt goed
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  7. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Mocht je last krijgen van verstoppingen, neem de ijzertabletten dan in met een glaasje versgeperste jus, dat versoepelt de ontlasting enorm. Succes!
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  8. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Voor mn ontlasting heb ik magnesium tabletten.
     
  9. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dankjewel. Zal ik doen.
     
  10. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    #10 Koektrommel, 16 mrt 2019
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2019
    Mijn hb was 4 weken terug 6.4 voelde me ook lamlendig maar nu nog steeds. Gisteren was hij gestegen naar 6.6 maar ik merk geen verschil. Kan best lang duren voor je verschil merkt. Ik kreeg eerst de tabletten maar ivm obstipatie kreeg ik bruistabletten voorgeschreven (losferron). Die heb ik na 3 dagen in de prullenbak gegooid...Zo smerig. Toen weer begonnen met de tabletjes (2 per dag). Tot nu toe gaat het vrij goed met de stoelgang ondanks de tabletten. Als ik daar wel last van kreeg kon ik er iets laxerends bij krijgen.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Je hb is normaal rond de 7.8 en de ondergrens als zwangere is 6.8 dus het is wel wat te laag.
     
    maaike3 en Babyvijf vinden dit leuk.
  12. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw

    Balen dat je je nog rot voelt. Moet je niet miss meer tabletten dan?
     
  13. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    dat klopt! ik vind het alleen niet extreem laag gezien mijn vorige zwangerschap. dat bedoel ik.
     
  14. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    vervelend zeg dat je je zo voelt.. ik herken het wel hoor. ik hoop dat je je snel wat beter mag voelen
     
  15. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Nee dat is wel een flink verschil inderdaad! Heb je toen misschien een ferinject gehad?
     
  16. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    nee ..( ik ben zelf werkzaam in de zorg ook)Wij woonden toen in een andere plaats en ik deedt mee aan een onderzoek. vanuit een ander universitair ziekenhuis.... je kreeg of bloed. of niet. zo trokken ze een envelope. Om te kijken ook of het meer waarde had. Om patiënten bloed te geven en of het , en hoe snel het lichaam zelf hersteld.
    6 weken na je bevalling. (ks) Zat ik alweer boven de 7
     
  17. Baby4

    Baby4 Bekend lid

    1 mrt 2008
    854
    271
    63
    Vrouw
    Oh die losferron is idd zo smerig. Buiten Mn zwangerschap werd ik er al kotsmisselijk van laat staan tijdens een zwangerschap. Ze zouden wel beter en sneller werken maar bah wat een ellende. Mn tanden kregen er ook een zwarte gloed van en moest ze bij de tandarts gaan polijsten om het weg te krijgen.
     

Deel Deze Pagina