Bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jaimy en remco, 11 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden. Je heb een bepaalden pirioden in je zwangerschap dat je bloeddruk laag is. maar wanneer in welke piroden Moet dat weer een beetje om hoog gaan. kus

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het beste is dat het niet omhoog gaat, 120/60 is heel goed, maar 140/80 ook nog vrij aardig.
    Maar meestal loopt het de laatste paar weekjes wel een beetje op. Is dat het geval, dan houden ze het vast wel goed in de gaten.
    Hoe hoog heb jij het dan?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.191
    34.372
    113
    Bij mij liep mijn bloeddruk pas op het allerlaatst op. Zo rond de 39 weken. Daarvoor had ik eigenlijk constant iets van 115/65.

4. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Mijn bloeddruk Is op momment al paar weken zelf erg laag Tussen 100/50
    110/65 Sàvonds is die veel lagger maarja dat kan rond deze tijd in me zwangerschap zij de verloskundigen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    49.191
    34.372
    113
    Ja hoor, had ik ook. Is geen enkel probleem. Ik was wel snel duizelig, maar weet niet zeker of het ermee te maken had. Dit is volgens mij ook niet te laag hoor.

6. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Zoals de gynaecoloog tegen mij zei zou hij tot de 22 weken stabiel zijn, tussen 22 en 28 weken zou hij lager moeten zijn en na 28 weken bestaat de kans dat hij weer omhoog gaat.

Ik gebruik zelf al vanaf het begin medicijnen tegen te hoge bloeddruk.

7. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ik moet woensdag weer naar de verloskundigen en gynencoloog dus hoor ik het ook nog wel even uit. Ik heb allen al 3 x in ziekenhuis gelegen met weeen en geen concditie en me ijzer was wat te laag heb nu 2 x per dag pilletjes voor dat ik bang ben dat ik zelf die bevalling niet overleef. Ik slaap de heledag of zit of hang maar doe veder niks iemand het zelfde allen maar moe moe moe als ik te veel doe heb ik de volgende dag spijt van dan ben ik 3 dagen naar de kloten

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.054
    7.998
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik had altijd 120/80 of 130/70 en met 14 weken ineen 105/65 en bij 18 weken weer 130/70

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Mijn bloeddruk is ook laag 90/60
    Ik ben al eens flauwgevallen en ben ook duizelig en moe
    Ik eet heel veel zout maar het helpt niet echt ...
    Tzal er wel bijhoren zeker

10. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Ja die is ook laag idd mijne ook. ik eet normaal af en toe een zout dropje op de dag. julliej ook last van je ijzer te laag?

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook lage ijzer en lage bloeddruk... dodelijk combi :( (M'n ijzer zit, ondanks kuurtje afgelopen maand, op 6.7 (voor kuur op 7.1, dus was allang blij dat ik die kuur in ieder geval gehad heb: anders was de schade echt niet te overzien geweest: voel me nu al zo'n vaatdoek). M'n bloeddruk is dus ook laag, ik vreet me te barsten in de drop (echt zakken vol...) en toch is ie nog niet boven de 107/70 uitgeweest. Vandaag zat ie weer lager, ondanks dat ik dus echt veel drop weer heb gegeten...

Er is niet echt veel aan te doen, aan die bloeddruk, behalve veel drinken en zout en drop eten, (drop zit behalve zout ook een andere bloeddrukverhogende stof in).
    Aan je ijzer is meer te doen: veel fruit en groente eten, veel volkoren granen, noten, en bijvoorbeeld roosvicee ferro, (naast de tabletten die je al hebt).
    Als je dan weer verstopt raakt, zoals ik, kun je daarnaast ook aan de roosvicee laxo om de stoelgang op gang te houden, :)
    Zei vandaag al tegen de VK: behalve dat baby voelen, vind ik zwanger zijn niks aan: laten we maar weer teruggaan naar vroeger, naar de ooievaar :-D

Ik denk dat ze na je bevalling wel direct even zullen checken hoe het met je ijzer is, als je je nu al zo voelt, maar bespreek dat ook even duidelijk met je VK: als je ijzer echt goed zakt na je bevalling, is het namelijk niet ongebruikelijk om een bloedtransfusie te krijgen, (omdat je lijf een drastische daling zelf gewoon niet even weer wegwerkt). Vriendin van mij was de hele zwangerschap al moe, had na de bevalling een waarde van 5.0 en heeft dus een transfusie gehad...

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hier ook een lage bloeddruk van 80/40 en ijzergehalte (heb er ook tabletten voor) 6,5 of iets lager :( ik ben zo moe zo moe pfff niet normaal

13. Makkie

Makkie Niet meer actief

tijdens de laatste controlle was mijn bloeddruk 90/60. Best laag, ik merk dit dan ook goed. Sneller moe, duizelig, eerder misselijk. Hiervoor was het eigelijk altijd zo rond de 115/75. Maar wat de vlos al zei, beter (te) laag als (te) hoog!

14. Jaimy en remco

14 mrt 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Toen ik voor eerst werd opgenomen met weeen (19) weken bleek idd mijn ijzer 6.0 te zijn en kreeg mee naar huis 1 ijzertablet mijn tweede opnamen 22 weken bleek die allen maar gedaalt te zijn 5.3 en kreeg 2 ijzertebletten op een dag daarna nog 1 x getest en was iej weer op 6.0 gaan zitten goed teken was iej iedergeval wel stijgende. Ook voor mij bloeddruk veel drinken en droppies eten. moe moe moe niet voor uit te branden mag helaas na al die opnamens met weeen niks meer dus zit lig of hang de heledag hoe moe ik in godsnaam die bevalling overleven

15. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    vandaag was mijn bloeddruk 110/60 , schommel elke keer weer rond deze bloeddruk.. erg netjes , zei de verloskundige..!

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn bloeddruk is dus ook te laag, hij was 2 weken geleden 80/50 en daarvoor altijd rond de 100/50 dus nooit erg hoog!
    Nu heb ik er gelukkig weinig last van en ben ik misschien 1 of 2 keer duizelig geweest. Eet gewoon mijn hele zwangerschap gewoon zout en drop enzo! Maar nu was hij dus wel gedaald maar volgens de VK is het geen probleem dat hij zo laag is, alleen heeft ze mij niet verteld dat je daardoor dus duizelig kan zijn of flauw kan vallen! Heb het namelijk even gegoogled omdat mijn zus en moeder zeiden dat hij echt erg laag is en toen las ik idd verhalen van vrouwen die ook flauwvallen en zo moe zijn. Toen kon ik dus plaatsen waarom ik moeier ben maar over het algemeen mag ik nog niet klagen hoor!
    Morgen weer naar de VK dus ben benieuwd!
    Mijn ijzer was trouwens 7.3 dus dat is netjes :)

Deel Deze Pagina