Bloedonderzoek week 12. Rhesus c-negatief?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Daantjeee, 9 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Hoi Dames, hulp gevraagd!
    Kan iemand wijs uit het hele stukje? Begrijp ik het goed dat dit rhesus c negatief betekend? En iemand ervaring hiermee?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had ook rhesus c negatief (2017/2018 voor het laatst ivm zwangerschap).

    Ik heb me er ook veel zorgen over gemaakt. Maar het schijnt (of scheen toen iig) dat het iets is wat ze monitoren en dat er eigenlijk nooit iets ergs uit voortkomt. In het universitaire ziekenhuis waar ik liep hadden ze er nog nooit problemen van gezien.

    Wel heb ik mijn man (bloeddonor) de bloedbank laten bellen of hij ook rhesus C negatief was (dat was zo). 2 mensen die allebei rhesus C negatief zijn kunnen NOOIT een rhesus C positief kind maken samen namelijk dus dat stelde me wel gerust
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  3. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.543
    1.895
    113
    Ik was ook rhesus c negatief en dacht er ook direct van alles van. In de praktijk gebeurt er niet zoveel hoor. Er staat me bij dat het vooral bij een tweede kind iets is waar ze extra op letten.
     
  4. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie ervaring zo was. Had al spijt dat ik had ingelogd want haalde me van alles in het hoofd. Dinsdag een afspraak in het ZH. Benieuwd wat ze daar zeggen!
    Heel erg bedankt iig dat jullie de moeite hebben genomen even te reageren. Stelt me weer enigszins gerust :oops:
     
  5. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Hier ook rhesus c negatief, ze controleren het idd voor de zekerheid, maar verloskundige vertelde me ook al dat het bij hen nog nooit was voor gekomen dat moeder antistoffen aan maakte met rhesus c negatief. :) Bij mij dus ook 2 keer niet.
     
    Daantjeee vindt dit leuk.
  6. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie! En succes met de laatste loodjes zo te zien :thumup:
     
    YellowEyes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina