Bloedprikken voor hCG waarde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mxm, 28 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    ik had even een vraag. Wanneer word er eigenlijk getest op HCG? Kun je dit altijd aanvragen? En bij hoeveel DPO zou dit kunnen? Of echt vanaf de dag dat je ongesteld moet worden? ;)
     
  2. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Ik bedoel bloed geprikt.
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Lijkt mij niet dat dat standaard gebeurt, hoezo zou je het wel gelijk laten doen?;)
     
  4. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Nee hoor, was gewoon een vraagje! :) Maar ik las dat zoveel. Dus ik dacht: oh, gaat dat dan zo “makkelijk”? Ik heb het m’n vorige zwangerschap ook niet gehad. Ik las net ergens in een topic dat iemand zei dat je het beter kon controleren aan de hand van bloed ipv urine ofzo. Maar het was even een vraagje. Was ik benieuwd naar.
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.321
    4.702
    113
    Vrouw
    Ik snap het, volgens mij word dat niet zomaar gedaan. ;) maar ik kan het ook fout hebben?;)
     
    mxm vindt dit leuk.
  6. mxm

    mxm Fanatiek lid

    28 mrt 2018
    2.894
    2.396
    113
    Vrouw
    Hihi ik weet het niet! Geeft niks!
     
  7. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Bij mij is het gecontroleerd toen wij voor het eerst richting ziekenhuis gingen

    Dat is een aantal jaar geleden.
     
    mxm vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Je kan het buiten de arts doen op eigen verzoek :) zijn genoeg labs waar je zelf bloedtesten kan aanvragen. Normale bloedonderzoek door arts gaat ook van je eigen risico af dus wat dat betreft is zelf betalen ervoor ook niet gek

    Ziekenhuis deed het niet standaard helaas, heb er echt om moeten vragen. Ze vonden urinethuistest genoeg (maar ik wou zelf een waarde horen)
     
  9. Jolo

    Jolo Fanatiek lid

    29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Bij mijn 1ste foute zwangerschap (dus toen ik nog niet in het ziekenhuis liep), heb ik het gewoon aangevraagd bij de huisarts (ik kom wel van BE, dus denk dat dat een ander verschil is dan in NL).

    De 2de foute zwangerschap heb ik het niet gedaan, omdat ik wist dat het weer vroeg ging misgaan aangezien de testjes niet opliepen. Wij zijn daarna naar het ziekenhuis gestapt. Daar zei de gynaecoloog dat het wel spijtig was dat ik geen bloed had laten trekken, omdat ik dan geen officieel bewijs had dat ik zwanger was. Hij heeft mij gelukkig wel op mijn woord geloofd en het in het dossier gezet.

    De 3 de foute zwangerschap (via IUI) ben ik bloed moeten laten trekken in het zkh toen ik op testdag positief getest had. Ik moest een week nadien opnieuw bloed laten trekken. Het is dus standaard ginder.

    Deze zwangerschap (via IUI) heb ik opnieuw bloed moeten laten trekken van zodra positief op testdag en een week later opnieuw :)
     
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Dat was bij mij ook zo in het zkh, een reeks foto’s van positieve testen was niet genoeg. Je moet labwerk hebben om het erbij op te mogen tellen.

    Vreemd genoeg had ik het daar erg moeilijk mee, net of die zwangerschappen er niet toe deden of zo. Dat waren ook mensen in de maak en ze schoof ze zo van tafel.

    Ik las laatst ook in een topic over een valse test dat iemand liever had dat hij vals was dan dat ze een biochemische zw had gehad. Toen dacht ik idd dat dat eig heel logisch was juist. Je hebt liever een vals positieve test dan weer een mislukte zw toch?

    Maar oké, erg off-topic nu :) In NL is hcg prikken totaal niet nodig en idd evt op eigen verzoek. Dan moet je ha nog meewerken, die heeft vast wel wat beters te doen. Pas als je echt in of naar de mmm gaat vind ik dat nodig en niet omdat je 2 dgn eerder wilt weten of je zw bent.

    Niet hard bedoelt hoor :)
     

Deel Deze Pagina