Bloedverlies 12 weken de placenta door laagliggende placenta

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MevrouwH, 4 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Gisteren een paar uur voor de termijnecho had ik lichtroze bloed bij afvegen. Heel weinig maar maar ik schrok me dood na 4 miskramen en was ervan overtuigd dat het mis was.

    bij de termijn een springlevend kindje en zelfs 5 dagen vooruit gezet. Was gisteren 11+6. Nu hoorde ik bij de termijnecho dat de placenta laag anterior ligt. Dus voor en aan de onderkant. Bloed kon daardoor komen of gewoon een gesprongen vaatje. Verder was ze er relaxed over. Meestal trekt de placenta weer naar boven. Google leert mij dat het wel redelijk zeldzaam is en laagliggende placenta niet veel voorkomt omdat het eigenlijk niet hoort.

    wie heeft ervaring met licht bloedverlies rond die termijn. Kan het daardoor komen?
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik had het met 18 wkn, heel erg zelfs. Bij mij lag hij er een stukje over. Is een stukje opgeschoven in de loop van de tijd, maar nooit ver genoeg dus een ks.

    Bij zo’n ligging van de placenta is vloeien helemaal niet raar, wij mochten geen seks meer hebben. Maar ik moet zeggen dat ik na al die miskramen toch geen seks meer wilde XD
     
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat kan heel goed de placenta zijn idd. Je hebt nog alle jans dat t optrekt maar t kan ook zo blijven en dan is een keizersnede de enige optie. Heb ik ook gehad op 7 januari. Ik had alleen geen bloedverlies, maar wel maatregeln genomen (niet zwaar tillen, geem zwaar huishoudelijk werk, geen seks, niet sporten). Het bloedverlies kan gevaarlijk zijn namelijk (hoeft niet).
     
  4. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Dank voor jullie reacties.
    Ik heb daarna helemaal niets meer gezien. Eergisteren naar verloskundige geweest en die zegt dat het daardoor kan komen maar meestal pas vanaf een week of 18. Maar goed ik heb een baarmoederafwijking dus misschien is dat bij mij anders. Het is even afwachten tot GUO met 20 weken dan kunnen ze goed beoordelen hoe de placenta ligt.

    mijn moeder had ook placenta praevia en heeft bijna al met al 3 maanden in het ziekenhuis gelegen ivm ernstig bloedverlies tijdens de zwangerschap van mij. Uiteindelijk ben ik met superspoed gehaald met 37,5 week met een keizersnede. Dat zijn wel heftige dingen en hoop dat het zover niet komt.
     

Deel Deze Pagina