Bloedverlies gestopt, test is duidelijker dan voor miskraam?!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lola83, 14 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben met 5 weken zwangerschap gaan bloeden. Dit heeft 4 dagen geduurd en sinds gister is het bloeden over. Ik heb een test gedaan (witte test op de foto) en deze streep is duidelijker dan de testen voor het bloedverlies ( groene testen op de foto)...
    ik heb zelf het vermoeden van een miskraam en de verloskundige denkt dat ook na een telefonisch gesprek. Mijn borsten zijn ook niet gevoelig meer.

    Hoe lang blijven de testen nog zo duidelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?

    Volgende week test ik opnieuw en als de test dan nog steeds duidelijk positief is, krijg ik een echo.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het kan een paar dingen zijn:

    - De miskraam is niet compleet en er is restweefsel dat nog hcg afgeeft. Heb je t vruchtje verloren denk je?
    - Je hcg waarde was al hoog en duurt langer voor je testen negatief zijn. Je zou dan wel de komende dagen afloop moeten zien. Anders zie bovenstaande.
    - Het was geen miskraam maar een andere bloeding (bijv. hematoom, tweeling waarvan er 1 is afgestoten). Ik heb dat zelf meegemaakt bij de zwangerschap van mn zoontje, compleet met stolsels en hevige krampen.
     
  3. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.
    Ik heb kleine bloedstolseltjes verloren, zo groot als een speldenknop ongeveer en hele erge buikkrampen heb ik ook niet gehad.

    Het kan inderdaad allemaal wat jij zegt. Het enige wat ik kan doen is afwachten denk ik!
    Het stomme is dat zo’n test je toch weer een klein beetje hoop geeft dat het toch geen miskraam was. Ik heb dan liever een dikke negatieve test dan kunnen we voor de volgende ronde gaan..
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja snap ik helemaal!
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wat hierboven is genoemd idd, helaas even afwachten.
    Hoop voor jou dat het toch wel goed zit.
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  6. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik ga morgen uit eten en heb wel zin in een wijntje dus ik dacht, toch maar even testen of het hcg al gedaald is.. Dus net weer een test gedaan.. deze is nog duidelijker dan de voorgaande testen!

    Wat moet hier nou mee? Dat wordt voor mij iig niet ‘wijnen, wijnen, wijnen!’

    Wat denken jullie?

    Zie foto, onderste test is de test van vandaag, een week na de bloeding.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      26,2 KB
      Weergaven:
      280
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Bij mij liepen de laatste keer de testen mooi op, minimaal bloedverlies en met vlagen misselijk....terwijl de boel toch echt aan het afsterven was daarbinnen. Ik zou geen alcohol drinken, deed ik voor de zekerheid ook niet, maar houd rekening met 2 mogelijkheden.

    Hopelijk komt het goed bij je!
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  8. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou voor de zekerheid niets drinken. Je weet het nooit. Het kan nog alle kanten op.
    Hier liepen de testen ook op na de bloeding maar liepen uiteindelijk toch weer af na paar dagen.
    Ik heb ook nooit krampen gehad bij mijn vroege miskramen.
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  9. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik vind de test wel erg duidelijk, zou idd maar even nog niet drinken.
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja idd nog even niet drinken! Slopend dit he pfff
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  11. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Nou inderdaad! Afwachten is het enige wat we kunnen doen!

    Mijn moeder zei nog, vroeger hadden ze geen testen.. wisten ze pas na een week of 8 dat ze misschien zwanger waren door symptomen als misselijkheid etc... wij maken ons zelf ook gek met elke keer te testen misschien.
     
  12. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Is het geen optie om al een echo te krijgen bij je vk? Toen ik ging bloeden mocht ik meteen dezelfde dag komen.
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Dat is zeker zo, dan voelde je t aan je lichaam.
     
  14. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik zou nu precies 6 weken zwanger zijn. Dus een echo kon vorige week nog geen duidelijkheid geven zei de vk en ze ging nav mijn verhaal er heel stellig vanuit dat het een mk was.. maar de twijfel slaat bij mij toe door die oplopende testen. Ik ga volgende week weer bellen voor een echo, dan heb ik iig zekerheid.
     
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Toen mijn bloedverlies begon zou ik uitgaand van mijn laatste menstruatie 6+3 weken zijn. Ik kreeg toen een echo maar er werd wel gezegd dat er misschien nog niet veel te zien zou zijn. Op de echo zagen ze toen wel een vruchtje maar die kwam na meten op 5+2 weken uit. Het zòu toen nog evt kunnen zei de vk en moest toen 1.5 week afwachten. Dan zou ik volgens de metingen dus ruim 6.5 weken zwanger zijn en dan zouden ze zeker meer moeten zien. Helaas was de tweede echo niet goed en was het vruchtje al niet meer te zien. Moest toen bij de vk ook een zwangerschapstest doen en die was vrijwel negatief zei ze maar ik had de test zelf niet bekeken. Thuis leken mijn testen alsnog steeds heel licht op te lopen dus heb erna nog een echo gehad om zeker te weten dat echt alles weg was. En ook bloed laten prikken om hcg te bepalen.
    Ondanks dat mijn tweede echo niet goed was vond ik het toch heel fijn dat ik met het bloedverlies toch meteen een echo kreeg ookal moest ik toen alsnog afwachten. Ik persoonlijk had het niet gekund om bloedverlies te hebben en dat er niet naar zou zijn gekeken.

    Heel veel sterkte ❤
     
  16. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je verhaal! Ik ga volgende week zeker voor een echo, gewoon om te checken of alles weg is. Een hoog hcg zorgt ook voor geen eisprong dus zwanger worden wil dan ook niet..
    het zou natuurlijk fantastisch zijn als het bloedverlies loos alarm zou zijn, maar daar durf ik toch niet vanuit te gaan!
     
  17. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ja zou ik ook doen idd. Je blijft anders toch niet stiekem een beetje hoop houden mss...
     
    Lola83 vindt dit leuk.
  18. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja ook ik mocht bij de zwangerschap van mn zoontje meteen komen voor een echo. Had enorne krampen en heel veel helderrood bloedverlies met grote stolsels, maar wist niet eens dat ik zwanger was. Was toen 5.3 achteraf en zagen wel iets maar geen hartactie. 1.5 wk moeten wachten en toen n kloppend hartje en bijna 7 weken. 2 weken later weer en 8.5 weken en goed hartje.
    Dat was echt en rollercoaster, ik ging ook uit van n miskraam. Hopelijk kun je komende week terecht en wat meer duidelijkheid krijgen!
     
  19. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Het is echt een rollercoaster ja! Wat fijn dat het bij jou toen goed bleek te gaan!

    Ik heb sinds vanavond weer opnieuw bloedverlies bij afvegen.. pfff wat een toestand dit! Als je net zwanger bent wil je geen bloed zien!
     
  20. Lola83

    Lola83 Actief lid

    6 jun 2011
    424
    208
    43
    Vrouw
    Ik heb vanmorgen gebeld met de vk en heb aankomende woensdagochtend een echo! Ik hoop dan duidelijkheid te krijgen.
     
    Loveischocola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina